Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
Witam - mam podobny problem w 2.0 DTI - nic nie świeci, nie kopci - a mocy jakby brak :-(. Egr sprawdzony, błędy nie wyskakują), filtry wymienione. Mam porównanie do astry 82 KM tu niby 101 KM ale muł :-(.
Nie wiem co jest.
Na autostradzie ostatnio miałem 100 km/h spalanie 10l/100, pedał gazu do podłogi i ani km wiecej na liczniku - jakby para szła w gwizdek :-(.
Moze kolegi problem był podobny ?
Nie wiem co jest.
Na autostradzie ostatnio miałem 100 km/h spalanie 10l/100, pedał gazu do podłogi i ani km wiecej na liczniku - jakby para szła w gwizdek :-(.
Moze kolegi problem był podobny ?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ja sobie zabudowałem taki filterek co by olej wyłapać w razie czego.
Przed tym też miałem troche oleju w zaworkach.
Ale jak pompa przepuszcza to i tyle może być.
Ale do rzeczy.
Może taki mały opis co i jak z tym podciśnieniem.
Teraz opis zebrany mam nadzieje że to całość.
No może to komuś pomorze tak mi sie rymło.
Przed tym też miałem troche oleju w zaworkach.
Ale jak pompa przepuszcza to i tyle może być.
Ale do rzeczy.
Może taki mały opis co i jak z tym podciśnieniem.
Teraz opis zebrany mam nadzieje że to całość.
Kod: Zaznacz cały
Sprawdzamy układ podciśnienia, i tak na pompie vacum mamy czyli powinno być 08-09 bara.Oraz nie powinno być oleju w wężykach bo zimą gęstnieje olej i nie działają dobrze elektro zawory oraz siłowniki.
Za elektrozaworem do siłownika Turbo i do EGR po odpaleniu silnika maksymalne czyli takie jakie daje Vacu.
Wyjscie z na EGR, trzyma podciśnienie ale jak dodajemy więcej gazu to spada i tak powinno być.
Na siłowniku sterującego klapkami zawirowań powinno być 0.1 dopiero podczs dodawania gazu zaczyna działać siłownik.
Reakcja siłownika Westgata od turbo jest natychmiastowa czyli po odpaleniu silnika cięgno jest wciągane.
Po zgaszeniu silnika swobodnie się wysuwa.
Wartość podcisnienia -0,8: -0.9 za Vacu.Sprawdzamy na wolnych obrotach i drugi pomiar na 2000 -2500 obr.
Elektozawory od EGR i Przy Turbo można zamienić miejscami np.na próbę.
Ciśnienie przed elektrozaworami powinno być takie jak zaraz za Vacupompą.
Ciśnienie za eletrozaworami może się różnic.
Najważniesze jest sprawdzenie czy siłownik wciąga na maksa cięgno Westgata .
Westgate działa dopiero wtedy -tzn otwiera upust spalin- gdy cisnienie doładowania jest wieksze od żądanego
a informację o tym dostaje od czujnika doładowania w koletorze ssacym.
Działanie klapek zawirowań i siłownika od turbo.
Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podcisnienie na klapach zawirowan odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia zegar do mierzenia podciśnienia z pod maski i montujemy go do wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podcisnienie sie nie pokazuje,a tu nagle pokazalo sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duzy bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podcisnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.
Klapki otwarte-pełen przeplyw powietrza pełne doładowanie -najwieksza moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamoawaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeżdzie puścimy pedał gazu.
1.I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).
2.A teraz czy silownik od turbo powinien chodzić również przy przegazowaniu na postoju czy tylko przy jezdzie ?.
Siłownik od turbo sterujacy zaworem Wastegata zaraz po odpaleniu silnika zamyka się (czyli zaciąga dzwignie od turbo) i nie ma prawa drgnąć aż do momentu sygnału z czujnika cisnienia w kolektorze ssacym o zbyt dużym ciśnieniu doładowania (wtedy popuszcza dzwignie wychamowywując turbo).
Zawór EGR po zapaleniu silnika otrzymuje podciśnienie w zależności od stanu pompy podciśnienia np 0.7 bara po dodaniu gazu spada do 0.1 bara czyli otwiera doładowanie turbo.
Mi napewno to cos pomoze bo od kilku tygodni walcze z podcisnieniem. Sprawdzilem cisnienie zaraz za Vacu i trzymalo ok 0.9bara . Po 3 krotnym wcisnieciu hamulca i trzymaniu go tez cisnienie trzymalo ok 0.9bara. Wyczyscilem kolektor ssacy jest jak nowka. Wymienilem EGR bo poprzedni mial takie luzy na tulejce jak zawieszenie w Tarpanie i wywalal mi brudactwo przez otwor z boku. Rozebralem Czujnik podcisnienia ten z koncowka *022. Przeczyscilem zlozylem . Nie wiem czy on czasami nie przepuszcza bo ktos kiedys napisal ze ciagnac czy dmuchajac w OUT nie powinno nic leciec czy cos takiego wtedy zawor jest uwalony A u mnie na jednym i drugim jest tak samo tzn odwrotnie niz dobrze. Potrzasajac je slysze lekkie dzwonienie co niby swiadczyloby o dobrej sprawnosci. A efekt teraz jest taki ze czasami jade jakbym mial lekko zaciagniety reczny i dopiero przy 2500 tys obrotow i pozadnym wcisnieciu pedalu w podloge czuc doladowanie. A czasami jest tak ze nawet na 3 biegu jadac 40Km\H wcisne lekko pedal gazu i czuje jak auto odchodzi. Zauwazylem takie cos ze jadac z "zaciagnietym recznym" wpadajac w dziure tak jakby sie poprawia. I teraz nie wiem czy to nie czasem wina zaworu *022 czy tez jak mnie postraszono turbina , tylko ze nie wiedza jaka w mnie jest bo sa ponoc 2 rodzaje z klapkami i bez cos takiego i ze przydalo by sie ja wyciagnac i zawiezc do sprawdzenia. Jestem koledzy w kropce bo niechce mi sie grzebac przy tych temperaturach. dodam ze spalanie latem w miescie przy spokojnej jezdzie bylo ponad 10l. Zima nawet nie mowie bo mam dola. Powiedzcie moze o jakis spostrzezeniach na moj bol. Z gory wielkie dzieki
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Dzisiaj był u mnie znajomy z takimi objawami tyle że vectra ale silnik ten sam a okazało sie że za poradą przysłonił chłodnice a zarazem wlot powietrza i przepływka nie miała co mierzyć i jeździł mułem dopiero wycięcie otworu na dolot powietrza nie te auto.A co do tego elektro zaworu to w opisie wyżej jest jak go sprawdzić potrzebny jest wakometr nie jest to duży koszt a jak bardzo potrzebny w naszych zafirach.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P0105 - MAP Sensor Circuit Insufficient Activity
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
P0105 Czujnik ciśnienia absol. kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka
P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-10
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-10
P0105 Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne B-29
P0105 Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie
P0105 Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie
P1100 Wadliwe działanie układu krytycznego 2
P1100 Wadliwe działanie układu krytycznego 1
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
P0105 Czujnik ciśnienia absol. kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka
P0105 Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-10
P0105 Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania C-10
P0105 Ciśnienie atmosferycznie do ciśnienia doładowania Nieprawdopodobne B-29
P0105 Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie
P0105 Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie
P1100 Wadliwe działanie układu krytycznego 2
P1100 Wadliwe działanie układu krytycznego 1
oto ekg mojej zafiry , w zakresie 1500-2000 ob.min przeplywka szaleje , silnik się dusi ,czy na pewno to wina przepływki? nie chcę kupować w ciemno i stracić 300 zł
http://img35.imageshack.us/img35/7412/ekgzafira.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/7412/ekgzafira.jpg
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No to poczytaj i wyciągnij wnioski.
Kod: Zaznacz cały
P0105,"Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego - usterka"
P0105 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) -
Sygnał czujnika przy zacisku 85 modułu sterującego hałasuje
Wskazówka:
Czujnik oraz wiązka okablowania są pod wpływem napięcia zakłócającego lub kontakty przerywają
P0105 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) -
Ilość recyrkulacji spalin wynosi mniej niż 5 %
Temperatura czynnika chłodzącego w zakresie od 80 °C do 100 °C
Powyższe warunki muszą być spełnione na przynajmniej 4,5 s
Masa powietrza obliczona z ciśnienia ładowania niezgodna ze zmierzoną masą powietrza
Wartość zastępcza:
Ciśnienie doładowania: 1024 hPa ( 1,024 bar)
P0105 - Za mocne wejście obwodu dopływu mocy sensora ciśnienia ładowania -
Napięcie przy zacisku 82 modułu sterującego wynosi ponad 5,1 V
(Zwarcie w obwodzie prądowym)
Wartość zastępcza:
Moduł sterujący bierze 5 V jako wartość zastępczą.
Dotyczy zacisków:
82, 85, 93
P0105 - Za mocne wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania -
Napięcie przy wejściu modułów sterujących (zacisk 85) wynosi powyżej 4,4 V
(Zwarcie w obwodzie prądowym)
Górny warunek musi być spełniony przynajmniej przez 8 s
Wartość zastępcza:
Ciśnienie doładowania: 1024 hPa ( 1,024 bar)
Dotyczy zacisków:
82, 85, 93
P0105 - Za słabe wejście obwodu dopływu mocy snsora ciśnienia ładowania -
Napięcie przy zacisku 82 modułu sterującego wynosi mniej niż 4,6 V
(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym)
Wartość zastępcza:
Moduł sterujący bierze 5 V jako wartość zastępczą.
Dotyczy zacisków:
82, 85, 93
P0105 - Za słabe wejście obwodu sensora ciśnienia ładowania -
Napięcie na wejściu modułu sterującego (zacisk 85) wynosi poniżej 0,9 V
(Zwarcie do masy lub przerwa w obwodzie prądowym)
Wartość zastępcza:
Ciśnienie doładowania: 1024 hPa ( 1,024 bar)
Dotyczy zacisków:
82, 85, 93
P1100 Mass air flow (MAF) sensor/manifold absolute pressure (MAP) sensor - implausible
signal
P1100 MAF Intermittent
P1100 Czujnik cisnienia doladowania lub Przeplywomierz
P1100 niewiarygodny sygnał przepływomierza. Błąd może byc przede wszystkim spowodowany:
1) nieszczelnością układu dolotowego (wąż dolotu, uszczelka pod kolektorem ssącym)
2) przytkanym układem dolotowym - obce ciało, stary filtr powietrza dolotowego
3) uszkodzonym przepływomierzem
Odnosnie bledu P0105 trzeba sprawdzic czujnik barometryczny,to nie jest ten niebieski boscha na wierzchu tylko po prawej stronie ponizej akumulatora.Przykrecony na jedna srube.
bledy P0105 i P1105 sa blizniacze i moga zalezec od tego czujnika.Poniewaz w tym samym czasie czujnik barometryczny jak i ten boscha (niebieski)na podcisnieniu doladowania musza miec zgodne parametry.
witam od niedawna jestem wlascicielem zafirki 2.0 DTI z 2005 jest to moj pierwszy diesel jak narazie wszystko bylo ok ale kiedy wyjechalem w dluzsza trase po zrobieniu ok 200km zapala sie kontrolka (samochodzik z kluczem) spada moc i nie moge wycisnac wiecej niz 80km/h gasze silnik odpalam ponownie i problem znika ale historia powtarza sie mniej wiecej co 200km w miescie i na krótkich dystansach nie ma problemu zaczyna szwankowac tylko w trasie bylem w serwisie opla ale nic nie znalezli zadnych bledów a spadek mocy jest normalny bo po zapaleniu kontrolki silnik przechodzi na tryb awaryjny moze ktos mial do czynienia z czyms podobnym i zna przyczyne chcialbym to naprawic zanim stanie sie cos naprawde powaznego
Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 17:27 przez JARCYK, łącznie zmieniany 1 raz.