Popielniczka

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

Re: [A] Popielniczka

#1 Post autor: Anony Mous »

.Qzi pisze:Witam serdecznie,
Czy do 2.2 DTI pasuje ten "modul" popielniczko-zapalniczki od dowolnego innego modelu Zośki, czy musi być koniecznie od 2.2 wlasnie?

Pozdrawiam!!!
Raczej ten sam. Chyba że kierowcy DTI 2.2 więcej palą :lol:
Ostatnio zmieniony 13 sie 2015, 21:06 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

.Qzi

#2 Post autor: .Qzi »

Nieeeee... wogole nie pala ;) Ale nie o to... Poprostu w moim popielniczka od "zawsze" byla uszkodzona... caly czas jest otwarta i nie mozna jej zamknac, poprzedni wlasciciel tez tak mial, a ja wlasnie sie zastanawiam czy da rade wymienic caly modulik i miec z "banki" :)

Pozdrawiam!!!

gwizdenson

#3 Post autor: gwizdenson »

Można wymienić i mieć z bańki ale można też naprawić,jak poszukasz to był taki temat o popielniczce i naprawie ,sam też u siebie naprawiłem.Trochę zrecznych rączek ,bo są tam bardzo małe elementy,szczególnie te które są odpowiedzialne za zamykanie-tak wymyślili.Sam chciałem kupić ale jak zobaczyłem ile sobie życzą za tą małą rzecz to wziąłem się do roboty.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#4 Post autor: Harry200 »

Do blokady jest mała dźwigienka która często wyskakuje z prowadzenia albo ułamuje się jej końcówka,można dorobić samemu,mechanizm powolnego otwierania to trochę gorzej bo pęka tam takie malutkie kółko zębate i jego raczej samemu ciężko będzie dorobić..

.Qzi

#5 Post autor: .Qzi »

H,Łajszczak pisze:Do blokady jest mała dźwigienka która często wyskakuje z prowadzenia albo ułamuje się jej końcówka,można dorobić samemu,mechanizm powolnego otwierania to trochę gorzej bo pęka tam takie malutkie kółko zębate i jego raczej samemu ciężko będzie dorobić..
Akurat mechanizm powolnego otwierania nie jest taki wazny w moim przypadku. Popielniczka i tak bedzie zamknieta :) Chodzi tylko o to zeby ja zamknac i miec spokoj...
A powiedzcie Koledzy, czy ten modu trzyma sie na tej jednej śrubce pod spodem, czy jak to jest zamontowane?

Pozdrawiam!

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

.Qzi pisze: A powiedzcie Koledzy, czy ten modu trzyma sie na tej jednej śrubce pod spodem, czy jak to jest zamontowane?

Pozdrawiam!
tylko ta jedna śrubka.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: MieHor »

Jak zdemontować ten moduł znajdziesz w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=132

nowy76

#8 Post autor: nowy76 »

.Qzi pisze:
H,Łajszczak pisze:Do blokady jest mała dźwigienka która często wyskakuje z prowadzenia albo ułamuje się jej końcówka,można dorobić samemu,mechanizm powolnego otwierania to trochę gorzej bo pęka tam takie malutkie kółko zębate i jego raczej samemu ciężko będzie dorobić..
Akurat mechanizm powolnego otwierania nie jest taki wazny w moim przypadku. Popielniczka i tak bedzie zamknieta :) Chodzi tylko o to zeby ja zamknac i miec spokoj...
A powiedzcie Koledzy, czy ten modu trzyma sie na tej jednej śrubce pod spodem, czy jak to jest zamontowane?

Pozdrawiam!

Udało ci się to zrobić ..../
u mnie też ta popielniczka jest ciągle otwarta chętnie bym ją zamknął ...

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#9 Post autor: Andrzej2503 »

odgrzeję temat - gdyż usterka z niedomykającą się popielniczką jest dość częsta.
Sam sprzedałem w stanie "tak jak stoi" już kilka sztuk, przerzucając temat naprawy na kupującego.
Dziś po raz pierwszy zebrałem się i .... naprawa zajęła mi 15 minut cennego czasu :lol:
Po zdemontowaniu całości z auta, i wyjęciu już na stole popielniczki z zawiasów wystarczy wyprostować metalowy 5 mm drucik, który ulega wygięciu.
Konstrukcja prosta jak budowa cepa. :D

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#10 Post autor: bykmark »

Andrzej2503 pisze:odgrzeję temat - gdyż usterka z niedomykającą się popielniczką jest dość częsta.
Sam sprzedałem w stanie "tak jak stoi" już kilka sztuk, przerzucając temat naprawy na kupującego.
Dziś po raz pierwszy zebrałem się i .... naprawa zajęła mi 15 minut cennego czasu :lol:
Po zdemontowaniu całości z auta, i wyjęciu już na stole popielniczki z zawiasów wystarczy wyprostować metalowy 5 mm drucik, który ulega wygięciu.
Konstrukcja prosta jak budowa cepa. :D
Popieram :) prosta naprawa jeśli jest skrzywiony pręt średnicy ok. 0.5 mm. Jeśli jest uszkodzone koło zębate ?? Widział ktoś zestawy naprawczy ??

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#11 Post autor: Mattai »

Niestety, tez walczyłem z tym tematem. Raczej cala, u mnie wypadł ten bolec blokujący. Sporo czasu mi zajęło żeby dorobić. Zarobkowo , niezapłacona robota.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Skasowany użytkownik 6483

#12 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ja odgrzeje ten temat bo mam dość dziwną sprawę z popielniczką i podświetleniem. Otóż wczoraj sie wczytalem w temat i wyjąłem popielniczkę by ją naprawić. Nie udało mi się to więc pojechalem do pracy bez tej popielniczki . Wieczorem jak wracałem to okazało się ,że w ogóle mi nie świeci podświetlenie pokręteł od nawiewu , cały ten panel :x . Myślałem ,że mnie coś trafi :evil: . Dziś poskręcałem wszystko no i nic...nie świeci mi sie ani panel od pokręteł nawiewu ani też podświetlenie zapalniczki. Zapalniczka działa, grzeje , natomiast nic nie świeci. Czy ktoś miał podobny problem czy to tylko mój pech? :x

[ Dodano: Czw Lut 09, 2012 14:02 ]
No już po problemie , okazało się ,że jakimś cudem spaliły mi się obie żarówki od zapalniczki i od podświetlenia pokręteł. Kupiłem nowe, założyłem no i świecą tyle ,że nie udało mi się naprawić tej popielniczki bo nie mam tam w ogóle tej zębatki i czegoś co chodzi w tej prowadnicy :? . Chyba będę musiał sie pogodzić z tym ,że popielniczka będzie wiecznie otwarta bo nie kupię używanej za ok 50zł... :evil:

saturn

#13 Post autor: saturn »

jak nie palisz to czarna taśma izolacyjna i ładnie zakleisz. Sam tak zrobiłem i już mnie to nie wku.... Nie widać, a w razie potrzeby łatwo zerwiesz bez uszczerbku dla plastików. Nie używaj mocnych taśm zbrojony, bo po kilku tygodniach zostanie klej.
Jak będzie czas to pewnie to naprawię.

Gutek

#14 Post autor: Gutek »

Temat i mi sie trafil. Jako ze nie pale jedynie irytowalo mnie otwarte pudeleczko. Najpierw nieudana proba z plastelina. Pozniej kartonik - lecz to widoczne i nieladne. W koncu zdjalem i od tylu przykrecilem srubke, tak ze przechodzi ona tylko przez plastik obudowy blokujac popielniczke o jej gorna klapke (ta co sie sklada przy zamykaniu). Jedynie nawiercilem najpierw obudowe aby nie pekla przy wkrecaniu sruby. Dokrecajac ja lub luzujac mozna ustawic pozycje zamknietej popielniczki.
Uzyskany efekt bardzo mi sie podoba. Jak sie dotknie popielniczki to tak jakby po prostu nie chciala sie otworzyc, bo wciaz jest elastyczna. Caly czas ladnie zlewa sie tez z reszta pulpitu bo wyglada jakby byla zamknieta. :)

[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 13:39 ]
Moge powiedziec ze rozwiazanie ze srubka przeszlo juz test czasu. Nie mogac edytowac postu powyzej tutaj wstawiam fotke w jaki sposob zablokowalem popieniczke. [Widok z tylu]
Obrazek

heki77

#15 Post autor: heki77 »

Witam
Banał ,ale po wymianie żarówek w desce i złożeniu wszystkiego ,nie zamyka się popielniczka.
Ktoś jakieś pomysły..doświadczenia??
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”