[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
-
- Przeglądacz
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Łódź, Kielce
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Family
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Odpiął komputer od gazu od cewki (sprawdzanie obrotów silnika) do czujnika halla czy jakiegoś innego czujnika.DAREK 78 pisze:to co ten gaziaz zrobil
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Grzegorz
---------------
Obecnie:
Zafira B 1.8 Family
Fiat Freemont 2.0
Suzuki Marauder 125
Poprzednio były:
Zafira A 1.8
Ford Sierra 2.0 DOHC
Porsche 944, 2.5
Dzięki, a przy okazji jak będę w okolicy będzieAndrzejS pisze: jak wjadę na kanał to zrobię.
Mam jeszcze do Ciebie pytanie, bo twoja zafira jest z podobnego rocznika co mój czy też występuje u Ciebie rdza na niektórych śrubkach? jak np na poniższych zdjęciach?
śrubki przy mocowaniu pałąka maski
śrubki oraz blaszka trzymająca linikę otwierania maski przy pasie przednim.
Auto jest bezwypadkowe, nigdzie nie malowane nie pływało bo progi i podłużnice wewnątrz suchutkie bez żadnej korozji podobnie się ma reszta karoserii zero rdzy.
Panowie pytanie z innej beczki. Mianowicie chodzi mi o wskazania komputera przy spalaniu LPG. Na ile te wskazania są zgodne z rzeczywistymi? Czy komputer nie przekłamuje w jakiś sposób (wskazując mniejsze/większe spalanie)? Porównywał może ktoś średnie spalanie wg wskazań kompa ze sposobem tradycyjnym (litry gazu/ ilość zrobionych kilometrów)?
W oczywisty sposób przekłamuje, jeśli instalacja ustawiona jest prawidłowo (nie za ubogo lub za bogato), to powinien pokazywać ile przy takim samym trybie jazdy paliłby PB. Najlepiej to się sprawdza w trasie, mi wychodzi realne spalanie LPG 15-20% większe niż wynikałoby to ze wskazań komputera - i tak powinno też być. Przy jeździe po mieście może być to zaburzone (spalanie realne LPG bliższe temu, co pokazuje komputer), gdyż używamy PB do odpalenia i zimową porą przy moim trybie jazdy ok. 1,5l PB dodatkowo silnik pali (a komputer nie rozróżnia spalanego paliwa)
- arebuk
- Bywalec
- Posty: 167
- Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Auto: Zafira B Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
u mnie komp zawyża - śr. spal. pokazuje 11l, a w rzeczywistości jest to ok. 10,1-10,2l/100km
- jakoś mnie to nie przekonujeemjot pisze:W oczywisty sposób przekłamuje, jeśli instalacja ustawiona jest prawidłowo (nie za ubogo lub za bogato), to powinien pokazywać ile przy takim samym trybie jazdy paliłby PB.
krzysiek82 pisze:Dzięki, a przy okazji jak będę w okolicy będzieAndrzejS pisze: jak wjadę na kanał to zrobię.
Mam jeszcze do Ciebie pytanie, bo twoja zafira jest z podobnego rocznika co mój czy też występuje u Ciebie rdza na niektórych śrubkach? jak np na poniższych zdjęciach?
Obrazek
śrubki przy mocowaniu pałąka maski
Obrazek
śrubki oraz blaszka trzymająca linikę otwierania maski przy pasie przednim.
Obrazek
Auto jest bezwypadkowe, nigdzie nie malowane nie pływało bo progi i podłużnice wewnątrz suchutkie bez żadnej korozji podobnie się ma reszta karoserii zero rdzy.
u mnie śruby czarne nie ma rdzy.
Witam. Szanowną brać mam pytanko założyłem do mojej Zofi staga 300 plus i zaczeło wywalać checka ponoć siada sonda lambda jak pokazywał mi wykres gazownik nie daje sinusoidy tylko pracuje jak chce ja mam pytanko bo mamy 2 sondy czy one się różnią między sobą czy na przykład dało by się je zamienić miejscami . Wcześniej jak to zwykle bywa takich objawów nie było . Pozdrawiam.