[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
TuneFORCE

#151 Post autor: TuneFORCE »

My zalewamy klientom:
- Mazda - Dexelia 5W30 do DPF
- Ford - Formula 5W30 do DPF
- Opel - Dexos 5W30 do DPF

Ewentualnie Motul, Royal Purple

W Piątek mamy dostawę oliwy w nowych cenach to napiszę ile będzie kosztował zestaw:
olej+wymiana+filtr oleju+reset kompa.....będziemy takie zestawy sprzedawali ale to oferta chyba raczej tylko dla poznaniaków

Ja uważam że jeśli auto ma służyć do codziennej, nie hardcorowej jazdy to oleje firmowe sygnowane logo producenta są wystarczające.

Najważniejsze to zmieniać olej na czas co 10-15tyś km a nie co 30 jak niektórzy robią.

Orbit

#152 Post autor: Orbit »

TuneFORCE pisze:My zalewamy klientom:
- Mazda - Dexelia 5W30 do DPF
- Ford - Formula 5W30 do DPF
- Opel - Dexos 5W30 do DPF

Ewentualnie Motul, Royal Purple

W Piątek mamy dostawę oliwy w nowych cenach to napiszę ile będzie kosztował zestaw:
olej+wymiana+filtr oleju+reset kompa.....będziemy takie zestawy sprzedawali ale to oferta chyba raczej tylko dla poznaniaków

Ja uważam że jeśli auto ma służyć do codziennej, nie hardcorowej jazdy to oleje firmowe sygnowane logo producenta są wystarczające.

Najważniejsze to zmieniać olej na czas co 10-15tyś km a nie co 30 jak niektórzy robią.
Royal Purple, to nowosc na rynku polskim , nie ma specyfikacji GM, po drugie zaden niema ACEA C3 czyli do DPF ... Olej do silników benzynowych , ewentualnie Diesel bez DPF ...

kicaj

#153 Post autor: kicaj »

tylko ze auto po przejsciu ptrzez tuneforc'a juz nie ma dpf'a ;)

TuneFORCE

#154 Post autor: TuneFORCE »

Orbit pisze: Royal Purple, to nowosc na rynku polskim , nie ma specyfikacji GM, po drugie zaden niema ACEA C3 czyli do DPF ... Olej do silników benzynowych , ewentualnie Diesel bez DPF ...
hehe co ty za bzdury wypisujesz?

Mazda leje TYLKO Dexelie do DPFa, Ford leje tylko Formule...a Ople powinien lac Dexosa, to producent określa normy jakie ma spełniać olej do jego samochodów bo to on potem odpowiada finansowo za ewentualny fuckup.

kicaj właśnie my mamy TYLKO olej do aut z DPFem i nawet jak usuniemy filtr to wlewamy nadal tą sama oliwę która była/powinna być.

My nie tylko usuwamy DPFy ale też naprawiamy układy oczyszczania spalin, gdybyśmy do Mazdy wlali coś czego nie można wlewać to by się do nas ustawiały kolejki z reklamacjami ;)
Zresztą podobnie z innymi markami, najlepiej do DPFa lac Mazdowską Dexelie bo ten producent wymaga naprawdę idealnego oleju - tak "czułe" są te ich auta.

Co do Royala to on w zasadzie żadnych europejskich norm nie spełnia a znam Sprintera co 400ooo km zrobił i zero problemu z DPFem więc wiesz...oczywiście ja klientowi bym tej oliwy nie wlał bo w razie problemów z DPFem/FAPem klient by zrzucał winę na mnie.

kicaj

#155 Post autor: kicaj »

TuneFORCE, spoko ja zartowalem... chetnie czytam wasze przepychanki ale sie nei wtracam...

a co do olejow to mam swoje zdanie ;)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#156 Post autor: rhaaziel »

A ja dziś zalałem tak jak mówiłem Castrola Edge 5W30, w specyfikacji nie ma GM ale na tym oleju moja Zocha pięknie pokonała 20 tys i pewnie teraz też znów ładnie będzie śmigać. Być może jako następny wybiorę Edge 0W30 dedykowany do GM... ale to najwcześniej za 15 tys km czyli koło wakacji :)

Przy okazji wymieniłem oczywiście filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa no i wreszcie założyłem spryskiwacze od Insignii :) w połączeniu nowymi wycieczkami Dipp szyba jest idealnie wyczyszczona :D
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Przemcio

#157 Post autor: Przemcio »

Nie odkryję ameryki jak powiem że im częściej wymieniamy olej (nawet co 5tyś. niekoniecznie z filtrem) to jakość , oczywiście w granicach rozsądku nie odgrywa tak istotnej roli.W USA olej można wymienić na stacji tankując paliwo.Nie mówię tu o silnikach wysilonych .Tak wiec wymieniając przeciętnego taniego Dexosa co 5 do 10 tyś. chronimy jednostkę napędową ( patrz dostające się paliwo do oleju) nie gorzej jak lejąc drogi super olej co 20-30tys.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#158 Post autor: rhaaziel »

Ja akurat DPF-a już od dawna nie mam :) także kwestia paliwa w oleju mnie akurat nie dotyczy ale i tak nie zamierzam testować czy Castrol Edge wytrzyma te obiecywane przez producenta 30 tys km.

Myślę, że w przypadku tego oleju 15 tys km będzie optymalne, a absolutne maximum (szczegónie w przypadku mojej nieco wzmocnionej Zośki) to 20 tys km.

Natomiast, co do wymiany filtra, to ja zawsze ale to zawsze wymieniam olej razem z filtrem, aczkolwiek muszę przyznać, że w Zośce jest to lekko upierdliwe (w Asi G jest to o wiele łatwiejsze).
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Przemcio

#159 Post autor: Przemcio »

rhaaziel pisze:co do wymiany filtra, to ja zawsze ale to zawsze wymieniam olej razem z filtrem
Zgadzam się zdecydowanie .Zapomniałem dodać że chodzi mi o sytuacje gdy wymieniamy awaryjnie po powiedzmy po 4 tys bo "przybyło oleju" i poziom niepokoi , wtedy nie ma potrzeby wymiany filtra. Ja wymieniałem i wymieniać będę co 10tyś. oczywiście z filtrem. :P

Orbit

#160 Post autor: Orbit »

Przemcio pisze:Nie odkryję ameryki jak powiem że im częściej wymieniamy olej (nawet co 5tyś. niekoniecznie z filtrem) to jakość , oczywiście w granicach rozsądku nie odgrywa tak istotnej roli.W USA olej można wymienić na stacji tankując paliwo.Nie mówię tu o silnikach wysilonych .Tak wiec wymieniając przeciętnego taniego Dexosa co 5 do 10 tyś. chronimy jednostkę napędową ( patrz dostające się paliwo do oleju) nie gorzej jak lejąc drogi super olej co 20-30tys.
I tutaj sie zgadzam ,...

Moje Auto ( Astra )i Ojca ( Vectra) są zalane Dexosem , uwazam iz kultura pracy silnika zalanego tym olejem nie powala na kolana .... po przejechaniu 7Kkm ojciec zdecydował sie na wymiane Oleju ... wczoraj dokonalismy tego czynu :) wymieniałem Olej i filtr .
Przezd Dexosem Ostatnie 2 zmiany Vectra biegała na Castrol Edge 5w40 , potem 5W30 .. olej zmieniany co 10Kkm .. opisuje to gdyz chce na cos zwrócic uwage ...
ZA kazdym razem przy zmianie oleju stosuje płukanke Liqui Moli Engine Flash , gdy stosowałem ta płukanke na Castrolu , spływał dosłownie gesty SZLAM , a filtr Było TOTALNIE ZASYFIONY
... Wczoraj takze zastosowałem płukanke i gdy zlewałem DEXOS... definitywnie olej był zadszy , chyba nawet za zadki ... Castrol był definitywnie inny ,
lecz kompletnie zadnego , ale to totalanie zadnego syfu nie było nic , filtr oleju co mnie zaskoczyło wygladał prawie jak nowy , plastik zrobił sie jedyeni brązowy tylko zmienił lekko kolor , , Bardzo mozliwe iz niskie temperatury i silnik ktory mniej sie grzeje w ciagu zimy spowodowały brak ""spalenizny "" w silniku

Jacek_Do

#161 Post autor: Jacek_Do »

Przemcio pisze:
Orbit pisze: Na Dexosie klepał silnik jak Jelcz dopiero po rozgrzaniu uspokajał sie ... na L.Moly zupełnie inaczej silnik pracuje , bardzo miekko i sporo ciszej i niema klepania na zimnym silniku ...
Orbit ja mam silnik zalany przeciętnym Dexosem i nie mam klekotania jak 1.9cdti o Jelczu nie wspominając ;) Wymieniam co 10tyś. to chyba nawet taki wystarczy :>
Ja zalałem Dexosem2 i przejechałem niecałe 3000km i silnik klekoce jak Jelcz, Jutro zmieniam olej na Castrola 5W40 zobaczymy co będzie.
Ale myślę że nie warto kupować Dexosa2, strata pieniędzy, czasu i szkoda silnika.

norbert_p

#162 Post autor: norbert_p »

Jacek_Do pisze:Ale myślę że nie warto kupować Dexosa2, strata pieniędzy, czasu i szkoda silnika.
Dziwne, przecież jest dedykowany przez GM :/

kicaj

#163 Post autor: kicaj »

niech kazdy mysli i mowi co chce,
ale jesliby ten olej nie spelnial chocby minimalnych norm odnosnie tej klasy to nie bylby sprzedawany... w szczegolnosci na zachodzie...
poza tym uwazam ze wiele "polepszaczy" w olejach to poprostu chwyt reklamowy. przypomina mi sie sytuacja z proszkiem do prania...

norbert_p

#164 Post autor: norbert_p »

Czy ktoś mógłby zrobić listę olejów do ZB z dpf? Proszę o spis, a nie linki, bo te kiedyś wygasną, a informacja się przyda nie tylko mnie.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#165 Post autor: Bodek »

Jacek_Do pisze:
Przemcio pisze:
Orbit pisze: Na Dexosie klepał silnik jak Jelcz dopiero po rozgrzaniu uspokajał sie ... na L.Moly zupełnie inaczej silnik pracuje , bardzo miekko i sporo ciszej i niema klepania na zimnym silniku ...
Orbit ja mam silnik zalany przeciętnym Dexosem i nie mam klekotania jak 1.9cdti o Jelczu nie wspominając ;) Wymieniam co 10tyś. to chyba nawet taki wystarczy :>
Ja zalałem Dexosem2 i przejechałem niecałe 3000km i silnik klekoce jak Jelcz, Jutro zmieniam olej na Castrola 5W40 zobaczymy co będzie.
Ale myślę że nie warto kupować Dexosa2, strata pieniędzy, czasu i szkoda silnika.
Ja na nim pomykam i nie narzekam.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”