[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Orbit

#166 Post autor: Orbit »

Jacek_Do pisze:
Przemcio pisze:
Orbit pisze: Na Dexosie klepał silnik jak Jelcz dopiero po rozgrzaniu uspokajał sie ... na L.Moly zupełnie inaczej silnik pracuje , bardzo miekko i sporo ciszej i niema klepania na zimnym silniku ...
Orbit ja mam silnik zalany przeciętnym Dexosem i nie mam klekotania jak 1.9cdti o Jelczu nie wspominając ;) Wymieniam co 10tyś. to chyba nawet taki wystarczy :>
Ja zalałem Dexosem2 i przejechałem niecałe 3000km i silnik klekoce jak Jelcz, Jutro zmieniam olej na Castrola 5W40 zobaczymy co będzie.
Ale myślę że nie warto kupować Dexosa2, strata pieniędzy, czasu i szkoda silnika.
właśnie o tym pisałem wcześniej, w mojej Astrze tak samo klekocze i to praktycznie na drugi dzień po zmianie zaczęło się klekotanie ... ,Ojciec mówił że w Vectrze silnik dziwnie pracuje ... bardzo twardo i iże podskoczyło spalanie , no ale to możemy zrzucić na zimę coś wam powiem ... gdy zlewałem olej z Vectry ten Olej był prawie jak woda takiego rzadkiego oleju jeszcze nigdy nie widziałem , a przeważnie sam wymieniam olej i w ojca i w swoim samochodzie , co prawda ostatnia zmiana w moim była akurat serwisowa ( gwarancja ) no ale to nie jest pierwszy mój samochód , ........
Teraz do Vectry zalałem LIQUI MOLY TOP TEC 4600 , po przejechaniu 20 km wszystko chodzi cacy . dodatkowo ojciec dodał Militec-1 ,
castrol miałem także , więcej nie leje,widziałem co spływało przy spuszczaniu ...

Dodam tyle .. Ja Dexosa więcej nie leje ... według mnie to tani gniot... w wawie kosztuje 87 zl ... taniej niz mineralny Olej w Realu ... GM to przewalace, od 2005 roku zalewali Auta z DPF olejami z wysoka zawartością popiołów , gdy sie pieprzył DPF jak u mnie, pier---lą ze to z winy kierowcy .. ....
zeby było śmiesznie GM nie ujawniło karty Olejowej DEXOS2 nigdzie ! nikt nie wie co to za olej i co tam tak naprawdę jest ..... i na ten fakt zwracał mi uwagę ktoś w serwisie ..

kubik_CDTi

#167 Post autor: kubik_CDTi »

Ja leję zwykłego Mobila 1 0w-40Turbo Diesel,co max.15tys.km i nie ma lipy! :lol:
DPF w normie,Turbina nie odfrunęła,co nie jest oczywiste po 100tys.km

Jacek_Do

#168 Post autor: Jacek_Do »

norbert_p pisze: Dziwne, przecież jest dedykowany przez GM :/
Wcześniej jak nie mieli oleju w kalsie C3 to lali zwyklego Dexosa - a to chyba półsyntetyk i w dodatku nie do silników z DPF.
A jak się DPF zatkał to umywali ręce że to nie wina oleju, może całkiem nie ale napewno się dołożył.
Ciekawe jak by im ktoś wytoczył proces czy by wygrał?

Orbit

#169 Post autor: Orbit »

kicaj pisze:niech kazdy mysli i mowi co chce,
ale jesliby ten olej nie spelnial chocby minimalnych norm odnosnie tej klasy to nie bylby sprzedawany... w szczegolnosci na zachodzie...
poza tym uwazam ze wiele "polepszaczy" w olejach to poprostu chwyt reklamowy. przypomina mi sie sytuacja z proszkiem do prania...
Kicaj powiem CI szczerze ... opowiadsz bajki
chwyty reklamowe pewnie stosują Castrol i Mobil ... oleje ze sredniej półki , reklamowane jako cudowne ...

zacytuje kogoś kto sie zna na olejach i wie co mowi ...

Jeśli ktoś planuje zakup oleju Mobila proponuję zwrócić uwagę na pewien WAŻNY "szczegół". :Mobil ograniczył pełno-syntetyczną bazę PAO i w swoich produktach detalicznych będzie stosował inną bazę olejową, należąca do grupy III+ o nazwie VISOM 6. (SHC Synthese Technology)
Skończyły się czasy 100% syntetyku Mobi♦l1.
Niestety ...jest tak ze producenci piszą co chcą na opakowaniach i nie grozi im za to żadna kara. Nazwy syntetyczny i półsyntetyczny nie są nazwami zastrzeżonymi więc producenci mogą używac tych nazw kiedy im sie poprostu podoba. Zwykły konsumet nie jest w stanie sprawdzić jaki olej jest w opakowaniu , jedynie może zawierzyc producentowi. Zwróćcie tylko uwagę na tych solidnych producentów, którzy informują nas o tym i tych którzy idą w zaparte i wciskają nam kity,że oferują nam full syntetyk ...takich powinno sie omijać z daleka

Przemcio

#170 Post autor: Przemcio »

A ja się zgodzę z kolegą z Hambursia i przy okazji przypomnę "karierę" Baterwitu ;)

kicaj

#171 Post autor: kicaj »

BTW czy ktos zna, widzial specyfikacje dexos, protoplasty dexos 2??
nie zebym bronil jakiejs marki...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#172 Post autor: MieHor »

Odnoszę wrażenie, że niektórzy dyskutanci wyrażają swoje opinie jakby byli dilerami jakiejś marki i sprowadzają dyskusję do poziomu wyższości masła nad margaryną lub odwrotnie.
Moim zdaniem najistotniejsze w sprawie są zalecenia i wskazania producenta - jeśli GM dedykuje do swoich silników olej Dexos 2 to chyba nie robi tego ot tak sobie. I ja stosuję się do tych właśnie zaleceń i jak do tej pory nie mam żadnych problemów

Orbit

#173 Post autor: Orbit »

MieHor pisze:Odnoszę wrażenie, że niektórzy dyskutanci wyrażają swoje opinie jakby byli dilerami jakiejś marki i sprowadzają dyskusję do poziomu wyższości masła nad margaryną lub odwrotnie.
Moim zdaniem najistotniejsze w sprawie są zalecenia i wskazania producenta - jeśli GM dedykuje do swoich silników olej Dexos 2 to chyba nie robi tego ot tak sobie. I ja stosuję się do tych właśnie zaleceń i jak do tej pory nie mam żadnych problemów
Każdy może robić co mu się podoba, toje Auto twój problem ...
Uważam Dexos 2 za Totalny Gniot , więcej tego oleju nie zaleje , zwłaszcza iż wiem jak wyglądał zużyty , według mnie to była prawie woda ..


GM dexos2
GM GM-LL-A-025, GM-LL-B-025
BMW Longlife-04
MB 229 -51
VW 502.00/505.00/505.01
ACEA A3/B3, A3/B4, C3
API SM/SL/CF
Characteristics:
Viscosity SAE 5W-30
Density at 15 C° 0.853 g/cm3
Kinematic viscosity at C° 69.0mm2/s (cSt)
Kinematic viscosity at C° 12.00mm2/s (cSt)
Viscosity index 171
Pour point -36 C°
Flash point 225 C°
T.B.N 7.0 mg KOH/g

(Typical values given by way of example)

to sa dane które można , po przegrzebaniu internetu odszukać, na stronach sklepu Internetowego niestety napis (Typical values given by way of example) mówi wszystko , nie sa to dane oleju , tylko Wartości podane jako przykład...

żadnych specyfikacji nie ma nawet na stronie GM-DEXOS ..TUTAJ poza tym DEXOS 2 to nie tylko nazwa oleju a także Specyfikacja , a ze GM sobie zalewa tym silniki ... powtarzam przez 5 lat zalewali silniki z DPF , olejem który nie spełniał norm , gdy DPF sie zapychał zwalali winę na kierowców. ...
Jest juz wiele firm ktore produkuja oleje ze Specyfikacja Dexos2
Millers
Motul
Liqui Moly
Valvoline który bije na głowe mobile Castrolei inny produkty blendowane w polskim Lotosie w oficjalnym piśmie napisali ... tutaj czytaj ... nawezt po polsku NAPISALI, IZ NIE BEdĄ PŁACIĆ KUPĘ KASY dla GM tylko dlatego aby mieć napis Dexos2 , to samo zrobili inni roducenci
Ostatnio zmieniony 05 lut 2011, 12:28 przez Orbit, łącznie zmieniany 1 raz.

Przemcio

#174 Post autor: Przemcio »

Wyślij zapytanie do centrali GM ...ciekawe czy odpowiedzą a tak to De gustibus non est disputandum

Orbit

#175 Post autor: Orbit »

De gustibus non est disputandum
No i tu się muszę zgodzić ... jeden lubi rybki inny akwarium :)
ja z olejem GM-Dexos2 w jednym Aucie zrobiłem rozwód ... z drugim robię pożegnanie w przyszłym tyg.

kicaj

#176 Post autor: kicaj »

orbit pisze:Uważam Dexos 2 za Totalny Gniot , więcej tego oleju nie zaleje , zwłaszcza iż wiem jak wyglądał zużyty , według mnie to była prawie woda ..
chciales powiedziec prawie sama ropa... przy twoich problemach z dpf'em to chyba nic nadzwyczajnego...

poza tym nie znasz specyfikacji dexosa a wieszasz na nim psy, nie rozumiem tego podejscia, ale twoje pieniadze - twoj decyzna i twoje auto

Orbit

#177 Post autor: Orbit »

Kicaj ... zaczynam sie zastanwiac czy masz problemy z czytaniem ... ? i dochodze do wniosku ze tak
OILEJ WYMIENIAŁEM W SAMOCHODZIE MOJEGO OJCA OPEL VECTRA ! 2008 , bez DPF ( usuniety ) ...
w mojej astrze jeszcze Dexos zalega na szczescie tylko tydzien

kicaj

#178 Post autor: kicaj »

ok, moj blad zapomnailem w dyskusji ze mowisz o 2 autach, zreszta ciezko sie polapac o jakikm auci emowisz kiedy...
tak wiec cofam co napisalem o oleju odnosnie zapychania dpfu, bo to nijak si ema do faktow tu opisanych
a castrola polecasz czy nie?

Orbit

#179 Post autor: Orbit »

W Vectrze był zalany takze Castrol, silnik nie klepał tak jak w młuckarni , ale w czasie wymiany , po uzyciu Flashe Engine L.MOly ... spływało bardzo duzo szlamu , filtr olejowy był bardzo zanieczyszczony , potem znalazłem opinie ze Castrol zostawia bardzo brudny silnik .
Wiem iz Dexos nie zostawia po sobie szlamu gdyz widziałem co spływało filtr był idealnie czytsy , ale OLej sam w sobie ... to praktycznie woda ..
Zaden z Castroli nie jest w 100 % Syntetyczny , poza tym , baza olejowa to LOTOS tak samo jak Mobil i Shell . na dodatek ..Castrol i Mobil sa najbardziej podrabianymi Olejami ...
Jesli chcesz poczytac o olejach ... polecam Forum skody i goscia ktory sie nazywa
PAOLO ESCO jego wiedza na tematy olejowe ... jest naprawde duza ..

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#180 Post autor: MieHor »

Kolego Orbit, wiele postów wstecz wyraziłeś swoją opinię, zdanie na temat olejów jakie sam stosujesz oraz jakich nie polecasz i miałeś do tego prawo. Od pierwszego Twojego postu w temacie olejów jest to już n-ta Twoja wypowiedź.
Każdego kto wyraził swoją opinię a nie jest ona zgodna z Twoją obsobaczasz, pozwól że każdy użytkownik będzie sam decydował - jego auto, jego problem, jeśli uzna że w Twojej opinii jest to co go przekonuje, to być może skorzysta w Twoich racji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”