kontrolka z samochodem i kluczem

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
progan

#61 Post autor: progan »

O właśnie! To jest myśl, aby sprawdzić bezpiecznik - dzięki. Co do czujników, to wypiąłem je, a we wtyku zwarłem styki. Po przekręceniu stacyjki, błąd był nadal. Zastanawiałem się, czy ten ‘myk’ ze zwarciem nie spowodował właśnie tych problemów z zapalającą się kontrolką. W tym też momencie coś mnie natchnęło i przemierzyłem odpięte czujniki omomierzem. Było przejście z niewielką opornością (tj. wskazówka omomierza nie wychyliła się do końca), więc pomyślałem – po diabła mostkować styki, skoro kabelek robi zwarcie. Może mi to ktoś wytłumaczyć, jak ten czujnik w końcu działa? Co on mierzy? Oporność? A może ktoś z forumowiczów zmierzy w miarę nowy kabelek i napisze jaką ma oporność? Dzisiaj przyszła mi jeszcze do głowy myśl, aby zmienić płyn hamulcowy. Może jego jakość, jego zużycie, powoduje załączanie kontrolki? Czy złą pracę układu hamulcowego sygnalizuje właśnie ta kontrolka? Sporo tych pytań, ale jak na razie nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na nie. Dużo postów o wymianie to tego, to owego (Ok, przecież tak się szuka usterek), ale mało kiedy jest wyjaśnienie, dlaczego ‘tak się dzieje’.
Pozdrawiam.

kris

#62 Post autor: kris »

Stan zasadniczy czujnika jest zwarty. W momencie zużycia klocków rozwierany jest obwód i wtedy komputer wskazuje błąd zużycia okładzin. Żadna inna kontrolka nie ma wpływu na czujnik zużycia okładzin. Jeżeli oba czujniki zwarłeś i nadal jest błąd to już musi być wina gdzieś dalej za wtykiem...

wukash1

#63 Post autor: wukash1 »

Witam ja mam podobny problem z czujnikami od klocków ale na razie jedynie przeczyściłem wtyki, piny czujników i wypiąłem czujniki z klocków i oczyściłem wpiąłem ponownie i jak wcześniej problem pojawiał sie sporadycznie tak teraz za każdym uruchomieniem auta i wciśnięciem pedału hamulca. Nie mam czasu sciagnąć kół i zobaczyć co jeszcze można zrobić. Zastanawiam się czemu ten czujnik ma dwa kabelki i jeszcze wcisk (mocowanie dzieki któremu wciska się czujnik w obudowe klocka) miedziany - skoro miedziany to ewidentnie po to żeby przewodzić. wie ktoś jak to ma działać?

BBoyBulli

#64 Post autor: BBoyBulli »

Witam.Podepnę się pod temat.
Mój problem to zapalająca się kontrolka serwisu przy odpalaniu na zimnym silniku.Kontrolka nie zaświeca się gdy za drugim razem zapalę auto.Niestety wnioskuje że coś się dzieje z autem ponieważ czasami nie odpala za pierwszym razem.Nie słychać wogóle by rozrusznik chodził.Słychać natomiast takie charakterystyczne "cyk" i nic auto nie odpala.Dopiero po paru próbach auto zapala lub gdy przytrzyma się kluczyk w pozycji uruchomienia silnika nagle się coś odwiesza i auto zapala.Jeszcze jedna uwaga nawet przy udanej próbie zapalenia auta kontrolka serwisu dosłownie na sekundę zaświeca się i gaśnie.Auto niestety kopci na niebiesko przy odpalaniu i trochę nierówno pracuje.Wcześniej to ignorowałem ale niedawno nie chciał wogóle zapalić.Kiedyś kontrolka zaświecała się podczas jazdy ale wymienili mi zawór sterujacy turbiną i wszystko grało dopóki nie przyszły trochę zimniejsze dni i zaczęła świecić ta kontrolka.Dodam że podczas jazdy zaświecała się przy 3 tyś obrotach na 4 biegu (ale ewidentnie auto nie miało mocy).Prośba o jakąś radę bo auto nie chce zapalać normalnie czasami.Moje pytanie czy to coś ze świecami ,jeżeli się dobrze nie nagrzeją to rozrusznik nie zacznie kręcić?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#65 Post autor: MieHor »

Jeśli chodzi o ten "cyk" rozrusznika to moim zdaniem wskazuje to na zużyty, uszkodzony bendix, w pozostałych sprawach musisz odczytać błędy na komputerze i stosownie do ich znaczenia usunąć usterki.
Tak z grubsza Twój opis pasuje mi na niesprawne świece żarowe (2 może nawet 3), a pewnie też na usterkę egr

BBoyBulli

#66 Post autor: BBoyBulli »

Tylko nie straszcie że egr.A byłem teraz w samochodzie chciałem odczytać błąd za pomocą wciśniętych pedałów hamulca i gazu i mrugającej kontrolki na pozycji w stacyjce 2 i niestety ta kontrolka nie miga, musiałem gdzieś popełnić błąd chyba że nie w każdej zafirze się tak da?Czeka mnie też właśnie wizyta u mechanika bo nie chce by mi auto gdzieś stanęło i nie będę mógł je uruchomić.Jaki jest koszt egr jeśi można spytać?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#67 Post autor: MieHor »

Kolego - w żadnym wypadku nie straszę, ponieważ przerabiałem ten temat dlatego wskazałem na egr, w innych postach na forum znajdziesz również wskazania na świece, powodów Twoich problemów może być wiele.
Aby nie gdybać zalecam odczytanie błędów na komputerze serwisowym Tech2 lub jakimś interfejsem do Opli, np. Op-com. Sposób w jaki próbowałeś odczytać błędy nie działa w każdej Zafirze.

BBoyBulli

#68 Post autor: BBoyBulli »

Aha rozumiem.Chciałem spróbować tym sposobem bo niektórzy tak odczytywali.Więc czeka mnie i tak komp.Jeżeli ktoś miałby jeszcze jakieś spostrzeżenia lub inne pomysły proszę o pomoc i dziękuje.

zymek

#69 Post autor: zymek »

witam
zawsze rano gdy zapala sie auto świeci kontrolka z (samochodzikiem i kluczem) układ elektryczny. Przypuszczam że to egr. Czy mam racje ??? i co powinienem zrobić ???!!!
pozdr.

dejna

#70 Post autor: dejna »

cześć

temat samochodzika z kluczykiem jest długi i kręty jak rzeka...

jest to usterka/uszkodzenie/błąd w sterowaniu silnikiem lub właśnie osprzętu... jedyne co możesz zrobić, żeby było wiadomo za co się zabrać to zczytać błędy komuterem i stanie się jasność...

a tak pozatym to kontrolka świeci się cały czas czy po paru swkundach gaśnie...?

może to być problem świec żarowych...

zymek

#71 Post autor: zymek »

świci cały czas po zapaleniu a czy psyknięcie w zawór egr może coś dać z tego co pamiętam to świciła się ona prze nieprawidłowe spaliny w tym egr. ?? i co ciekawe zawsze rano przy zimnym silniku. a i jeszcze ostatnio gdy auto było tankowane dowiedziałem sie że paliwo już jest w pełni zimowe ?? może mieć jakieś znaczenie

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#72 Post autor: alpi666 »

podepnij pod kompa i bedziesz wiedział bo to moze znaczyc bardzo dużo rzeczy
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#73 Post autor: BajBus »

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... ight=check
tu jest temat zwiąany z kontrolką autka z kluczykiem...
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

tomek13828

#74 Post autor: tomek13828 »

Witam wszystkich bardzo serdecznie ! moja Zofia to 1,8 benz. z tą nieszczęsną kontrolką mam cały czas do czynienia ! zapala się i gaśnie praktycznie cały czas, najczęściej gdy jade po nierównym terenie, w samochodzie nic sie nie dzieje..nie ma spadku mocy itd. byłem na kompie i mechanik powiedział,że to normalka w tych silnikach ponieważ silnik ma jakieś wahania podczas pracy a komp. wyłapuje to jako błąd...komp. pokazał błąd nr. 15 i coś.... nie pamiętam ale chodziło o jakiś wałek...jezdże dalej...co o tym sądzicie ??????

dejna

#75 Post autor: dejna »

tomek13828 pisze:mechanik powiedział,że to normalka w tych silnikach
zmień mechanika, dokładnie zczytaj błąd i dpoiero wtedy można porozmawiać na temat usunięcia usterki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”