nierówna praca silnika (szarpanie) w przedziale 2- 3 tys obr
Moderator: Sebu$
witam serdecznie wszystkich, czytałem trochę o tym problemie i nie wiem co morze byc na wolnych obrotach nieraz nie równo chodzi ,jak się wciśnie gaz to przerywa do 2 i3 tys potem powyżej dobrze chodzi,czytałem o czyszczeniu przepustnicy i zaworze erg ,tylko gdzie to jest w jakim miejscu?do tego zapala się lampka żółta motoelektronica jak przygazuje to zgaśnie co to jest ta kontrolka?dziękuje każdemu kto napisze ,bo tak jak kolega pisał jak sie pojedzie na warsztat to silnik do wymiany.
AndrzejS pisze:U mnie to była sonda w kolektorze i przepływomierz. Na razie mam spokój.
DZIĘKI GDZIE ZNAJDUJE SIĘ TA SĄDA I PRZEPŁYWOMIERZ?SILNK MAM 20 DTL ,NA DODATEK PRZY GAZOWANIU TROCHĘ MRYGA TAK JAKBY SIADA SIATŁA LEKKO CZY TO MA COŚ WSPÓLNEGO ? MM OD NIEDAWMA ZAFIRKE ,MORZE TO NORMALNE .
- Kolego - na forum nie piszemy z wciśniętym Caps Lock - to oznacza KRZYK
Ostatnio zmieniony 09 lut 2011, 17:34 przez grześ20, łącznie zmieniany 1 raz.
TRAWERSY CO TO JEST I GDZIE SIĘ ZNAJDUJE? W BAKU FILTR RACZEJ NIE BO BYŁBY SŁABY NA WYŻSZYCH OBROTACH CHODZI SUPER.POZDRAWIAM.boogoo pisze:może masz zasyfiony filtr w baku i nie dostaje paliwa?albo trawersy do roboty?
- Kolego - dwa posty wyżej zwróciłem uwagę, a Ty z uporem godnym lepszej sprawy nie wyciągasz z tego wniosków
Ostatnio zmieniony 09 lut 2011, 18:15 przez grześ20, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Przepływka jest za filtrem powietrza na tym grubym wężu do turbiny,sondy nie masz to tylko w benzynie ty masz diesla żeby na przyszłość nikt sie nie mylił to popraw w profilu opis autka i będziemy wiedzieć wszystko.Światełka mrugające to przypadłość nikt jeszcze tego dokładnie nie opisał.grześ20 pisze:DZIĘKI GDZIE ZNAJDUJE SIĘ TA SĄDA I PRZEPŁYWOMIERZ?SILNK MAM 20 DTL ,NA DODATEK PRZY GAZOWANIU TROCHĘ MRYGA TAK JAKBY SIADA SIATŁA LEKKO CZY TO MA COŚ WSPÓLNEGO ? MM OD NIEDAWMA ZAFIRKE ,MORZE TO NORMALNE .
Chcę ci jeszcze podpowiedzieć że masz klawiature do wymiany albo klawisz capsloka ci sie zaciął napraw to sobie bo to wygląda na krzyk w necie i czytaj co pisze do ciebie moderator.
bardzDziadek13 pisze:Przepływka jest za filtrem powietrza na tym grubym wężu do turbiny,sondy nie masz to tylko w benzynie ty masz diesla żeby na przyszłość nikt sie nie mylił to popraw w profilu opis autka i będziemy wiedzieć wszystko.Światełka mrugające to przypadłość nikt jeszcze tego dokładnie nie opisał.grześ20 pisze:DZIĘKI GDZIE ZNAJDUJE SIĘ TA SĄDA I PRZEPŁYWOMIERZ?SILNK MAM 20 DTL ,NA DODATEK PRZY GAZOWANIU TROCHĘ MRYGA TAK JAKBY SIADA SIATŁA LEKKO CZY TO MA COŚ WSPÓLNEGO ? MM OD NIEDAWMA ZAFIRKE ,MORZE TO NORMALNE .
Chcę ci jeszcze podpowiedzieć że masz klawiature do wymiany albo klawisz capsloka ci sie zaciął napraw to sobie bo to wygląda na krzyk w necie i czytaj co pisze do ciebie moderator.
o dziękuje za pomoc pozdrawiam .
witam przepływke trzeba kupic nową czy można sprawdzic ? jeszcze coś można sprawdzic samemu?dzięki
Witam.
2 Tygodnie temu kupiłem zafirę wymieniłem olej , filtry i po przejechaniu 100 km zaczeła mi delikatnie szarpać. Po tem objawy ustały na kilka minut i następnie szarpnęła kilka razy , zaświeciła się kontrolka Nadwozie z kluczykiem i zafira zgasła.
zjechałem na pobocze i po kilku sekundach próbowałem ją odpalić odpaliła i już bez żadnych problemów przejechałem kolejną 100 km do domu.
Co to może być za przyczyna?
2 Tygodnie temu kupiłem zafirę wymieniłem olej , filtry i po przejechaniu 100 km zaczeła mi delikatnie szarpać. Po tem objawy ustały na kilka minut i następnie szarpnęła kilka razy , zaświeciła się kontrolka Nadwozie z kluczykiem i zafira zgasła.
zjechałem na pobocze i po kilku sekundach próbowałem ją odpalić odpaliła i już bez żadnych problemów przejechałem kolejną 100 km do domu.
Co to może być za przyczyna?
Kolego, przeczytaj na początek cały ten wątek (ale wierszyk wyszedł !). Aby wyeliminować możliwość braku ilości dostarczanego paliwa wymontuj filtr paliwa i rozbierz podgrzewacz. Jeżeli (podgrzewacz) jest zapchany lub znajdują się w nim jakieś farfocle - to zbiornik paliwa do czyszczenia. Opisałem to w tym wątku dokładnie. Ale nie bierz przykładu ze mnie i nie przedmuchuj sprężonym powietrzem bo tym sposobem wyrwiesz z klipsów smok w zbiorniku.Wincenty1970 pisze:Witam.
2 Tygodnie temu kupiłem zafirę wymieniłem olej , filtry i po przejechaniu 100 km zaczeła mi delikatnie szarpać. Po tem objawy ustały na kilka minut i następnie szarpnęła kilka razy , zaświeciła się kontrolka Nadwozie z kluczykiem i zafira zgasła.
zjechałem na pobocze i po kilku sekundach próbowałem ją odpalić odpaliła i już bez żadnych problemów przejechałem kolejną 100 km do domu.
Co to może być za przyczyna?
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Sty 30, 2013 08:13 ]
Dopiero później szukaj wady EGR lub przepływomierza.
dzięki za radę , egr i przepływomierz ok. sprawdzane na komputerze.slawix pisze:Kolego, przeczytaj na początek cały ten wątek (ale wierszyk wyszedł !). Aby wyeliminować możliwość braku ilości dostarczanego paliwa wymontuj filtr paliwa i rozbierz podgrzewacz. Jeżeli (podgrzewacz) jest zapchany lub znajdują się w nim jakieś farfocle - to zbiornik paliwa do czyszczenia. Opisałem to w tym wątku dokładnie. Ale nie bierz przykładu ze mnie i nie przedmuchuj sprężonym powietrzem bo tym sposobem wyrwiesz z klipsów smok w zbiorniku.Wincenty1970 pisze:Witam.
2 Tygodnie temu kupiłem zafirę wymieniłem olej , filtry i po przejechaniu 100 km zaczeła mi delikatnie szarpać. Po tem objawy ustały na kilka minut i następnie szarpnęła kilka razy , zaświeciła się kontrolka Nadwozie z kluczykiem i zafira zgasła.
zjechałem na pobocze i po kilku sekundach próbowałem ją odpalić odpaliła i już bez żadnych problemów przejechałem kolejną 100 km do domu.
Co to może być za przyczyna?
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Sty 30, 2013 08:13 ]
Dopiero później szukaj wady EGR lub przepływomierza.
Wyszedł komunikat : zbyt mała dawka paliwa czyli faktycznie układ paliwowy do czyszczenia. Pompa nie dała zadnych błędów. Nie długo zabieram się do wyjęcia zbiornika i jeśli to pomoże dam znać. Pozdrawiam.
WItam .Od pewnego czasu mam problem z silnikiem a mianowice rano zimny zapalam wszystko ok kontrolki gasna nic nie swieci i po ok 10 sek pracy zaczyna przebierac i tak na postoju 10 min pozniej jest ok.Jak go zapalam rozgrzanego chodzi rowno.Nastepnie jak jest cieply lub zimny bez roznicy podczas jazdy w zakresie 1800 -2500 sam sobie dodaje gazu i ujmuje.Nie robi tych wszystkich rzeczy jak mu wypne wyczke od czujnika temp.cieczy.Czujnik wymienilem nic nie pomoglo.Do tego zauwazylem ze bardziej dymi na czarno i o wiele zaniza srednie zuzycia paliwa na wyswietlaczu.Bylem na kompie nic nie wykazuje.Na postoju tez jak go przytrzymiemy na przyklad 1500 obr.tez nie trzymie rowno tylko obroty skacza.Jesli chodzi o moc silnika to bez zmian ma tak jak mial.Prosze o pomoc .Pozdrawiam
Witam jestem tutaj nowym użytkownikiem - i chciałbym się dołączyć do tematu. Mam podobny problem.
Tzn. Mam Opla Zafire A z silnikiem 2.0DTI rocznik 2000
Mam
z nim dosyć spory problem. Auto odpala całkiem w porządku ale po
odpaleniu zaraz są chwilowe nie ciągłe objawy szarpania/przerywania
pracy silnika i po chwili pracuje równo i tak w kółko - gdy dodaje się
gazu na jałowym biegu i zwiększa obroty szarpanie nie ustaje szarpie
razem z podnoszonymi obrotami. I dodatkowo silnik po puszczeniu nogi z
gazu przez chwilkę utrzymuje obroty a potem opada. Podczas jazdy także
auto samo szarpie obrotami i podczas ruszania wyrywa się wariacko a
potem jedzie normalnie.
- Dodatkowo przy dodaniu gazu jak i
podczas jazdy auto dymi na czarno. Ale przy jeździe nie dymi przez cały
czas tylko tak jakby w takich momentach co silnik zacznie tak nie równo
pracować.
Dodam że w aucie wymieniłem czujnik położenia wału bo
myślałem że to on był walnięty. Ale nic to nie dało - Wyczyściłem
kolektor - sprawdziłem czy nie ma nieszczelności na rurkach podciśnienia
- wyczyściłem to wszystko przy tych klapach wirowych. Egr jest na
podcienienie nie ten elektryczny. Ostatnio wyczaiłem że gdy odepnę
czujnik temperatury silnika ' wtedy wiadomo załączają się wentylatory
chłodnicy ' - auto nie przerywa. Pracuje normalnie i normalnie reaguje
na gaz. Nie kopci na czarno - tylko tak na biało niebiesko.
- Więc
wymieniłem czujnik na nowy ale dalej gdy czujnik jest podpięty auto
świruje a po odpięciu jest okey. Panowie - więc w czym może leżeć
problem ? Pomocy!
Tzn. Mam Opla Zafire A z silnikiem 2.0DTI rocznik 2000
Mam
z nim dosyć spory problem. Auto odpala całkiem w porządku ale po
odpaleniu zaraz są chwilowe nie ciągłe objawy szarpania/przerywania
pracy silnika i po chwili pracuje równo i tak w kółko - gdy dodaje się
gazu na jałowym biegu i zwiększa obroty szarpanie nie ustaje szarpie
razem z podnoszonymi obrotami. I dodatkowo silnik po puszczeniu nogi z
gazu przez chwilkę utrzymuje obroty a potem opada. Podczas jazdy także
auto samo szarpie obrotami i podczas ruszania wyrywa się wariacko a
potem jedzie normalnie.
- Dodatkowo przy dodaniu gazu jak i
podczas jazdy auto dymi na czarno. Ale przy jeździe nie dymi przez cały
czas tylko tak jakby w takich momentach co silnik zacznie tak nie równo
pracować.
Dodam że w aucie wymieniłem czujnik położenia wału bo
myślałem że to on był walnięty. Ale nic to nie dało - Wyczyściłem
kolektor - sprawdziłem czy nie ma nieszczelności na rurkach podciśnienia
- wyczyściłem to wszystko przy tych klapach wirowych. Egr jest na
podcienienie nie ten elektryczny. Ostatnio wyczaiłem że gdy odepnę
czujnik temperatury silnika ' wtedy wiadomo załączają się wentylatory
chłodnicy ' - auto nie przerywa. Pracuje normalnie i normalnie reaguje
na gaz. Nie kopci na czarno - tylko tak na biało niebiesko.
- Więc
wymieniłem czujnik na nowy ale dalej gdy czujnik jest podpięty auto
świruje a po odpięciu jest okey. Panowie - więc w czym może leżeć
problem ? Pomocy!