[FAQ]Płyn do czyszczenia filtra DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kubik_CDTi

#16 Post autor: kubik_CDTi »

Te to u mnie 100tys.km w 3,5roku i poza jedną akcją z przewodem pomiaru różnicy ciśnień nic się nie działo,a auto praktycznie tylko po Polsce jeździ.
Pozdrawiam

Orbit

#17 Post autor: Orbit »

kubik_CDTi pisze:Te to u mnie 100tys.km w 3,5roku i poza jedną akcją z przewodem pomiaru różnicy ciśnień nic się nie działo,a auto praktycznie tylko po Polsce jeździ.
Pozdrawiam
Jakie były obiawy ... uszkodzonego przewodu ? i czy mowisz o czujniku róznicy cisnien do DPF ? ?

kubik_CDTi

#18 Post autor: kubik_CDTi »

Został przerwany przewód różnicy ciśnień i wywaliło Check,o dziwo samochód jeździł normalnie.Na dłuższą metę za pewne pojawiłbym się samochód z francuzem i po zawodach.
Już więcej problemów było z EGRem jak z DPFem(czyszczony 2razy i zmieniony na gwarancji jeszcze,będę musiał latem się dobrać do tego ustrojstwa bo blaszka czeka na montaż już ponad rok :lol: .)

Orbit

#19 Post autor: Orbit »

kubik_CDTi pisze: Już więcej problemów było z EGRem jak z DPFem(czyszczony 2razy i zmieniony na gwarancji jeszcze,będę musiał latem się dobrać do tego ustrojstwa bo blaszka czeka na montaż już ponad rok :lol: .)
twój silnik to 1,9 ? czy 1,7 ?

kubik_CDTi

#20 Post autor: kubik_CDTi »

1,9 -8v.

kosib

#21 Post autor: kosib »

Koledzy wtrące sie do tematu czyszczenia dpf. Ja w zafirze eksperymentowałem dwa razy. To pierwsze doswiadczenia wogule z czyms takim jak dpf. Problem byl taki ze wypalanie wlączalo sie co 150-200km. Stwierdziłem ze wyczyszcze dpfa. Wujolem z samochodu,rozciołem na trzy czesci i wymuchałem dokładnie powietrzem. Sadzy masa była. Efekt niewielki. Domyslam sie co sobie pomyślicie omnie ale po prostu pisze jak było. Doświadczenia niemam ale probuje działac. Wypalanie dalej sie czesto włączało. Pomijając częste krótkie odcinki i zime (niskie temp.) Stwierdziłem ze jeszcze raz sprobuje tym razem z płynem do mycia szyb kominkowych ALKON. Przed demontazem nasycenie filtra w parametrach 84%. Wyciołem zalałem na noc,zostawiłem,rano płukanie kercherem. Efekt w parametrach nasycenie 20% czyli git. Przy okazji wyczyszczony EGR i wymiana oleju. Teraz czekamy na efekt podczas jazdy. Napisze jak bedzie.

podbiel

#22 Post autor: podbiel »

znajomy w peugeocie tylko karczerem potraktował fap i też śmiga

Orbit

#23 Post autor: Orbit »

Kosib,..Jaki Masz silnik coś mi sie przypomina iz po czyszczeniu DPF należy ""powiadomić o tym "" komputer.. chyba nawet jest taka opcja w OP-COM ... nie jestem na 100 % pewny , ale coś mi się obiło o oczy .. :)
Jaki Masz silnik ?

kosib

#24 Post autor: kosib »

Silnik 1.9 tdci 150 kM. Hmm ja niewiedziałem o czymś takim,zeby coś kompem robić. Niemam jeszcze op-coma ale mysle ze chyba by sie przydał i trzeba będzie zakupic.

kicaj

#25 Post autor: kicaj »

kosib pisze:Silnik 1.9 tdci 150 kM
bo takich silnikow nie ma ;) ford produkuje albo 1.8 albo 2.0 i to TDCi ;)
a M to chyba mole, kM to 1000 moli, tylko czego? czastek stalych?

kosib

#26 Post autor: kosib »

kicaj o co chodzi ? Jakich silników niema? Mozesz jasniej?

kicaj

#27 Post autor: kicaj »

zazartowalem sobie z twojego bledu ;)
oznaczenie TDCi jest u Forda, u Opla to CDTI
i oznaczenie pojemnosci u forda 2.0 badz 1.8 u opla 1.9 badz 1.7
a oznaczenie kM czy KM to dwie rozne sprawy k=kilo=1000
K to Konie (Mechaniczne). i na te bledy jestem bardzo wyczulony... o ile pisownia rozna jest o tyle w jednostkach, symbolach nie nalezy sie mylic ;)

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#28 Post autor: rhaaziel »

kosib, chodzi o literówki które popełniłeś podając jaki masz silnik w swojej Zośce.

Dieslowskie jednostki napędowe w ZB oznaczone są jako CDTi, stąd uwaga (żart) kicaja na ten temat, a moc podawana w koniach mechanicznych (KM) w przypadku silników Z19 (czyli 1.9) wynosi odpowiednio w przypadku silnika DTL 100, DT 120 oraz DTH 150.

ps. Kicaj widzę, że pisaliśmy w tym samym momencie ;)

a żeby było na temat, to powiem tyle, że kiedyś dawno temu usłyszałem w warsztacie że zalanie dpf'a środkiem czyszczącym na całą noc pomaga ale nie zawsze... w przypadku bardzo zużytych filtrów zabieg jest bezcelowy a troszkę kaski kosztuje.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

kicaj

#29 Post autor: kicaj »

u forda jest TDCi a u opla CDTI !!!
jesli mowa o silnikach to jeszcze jest Z19DTJ 120KM ale nie w zafirze...

co do czyszczenia filtra - plukanie pomoze jedynie gdy filtr jest zapchany sadza, przy duzych przebiegach gdy filtr jest zuzyty i pelen popiolu plukanie raczej nie pomoze - popiol nie zostanie rozpuszczony a moze zatkac jeszcze kanaliki

kosib

#30 Post autor: kosib »

Przepraszam bardzo Koledzy za błędy. Zeczywiscie zle napisałem. Niby jedna literka a wszystko inaczej brzmi. :oops:
Wracając do tematu. Jak pisałem ja wyczyściłem i narazie jest ok. Zobaczymy dalej.
Koledzy a mam jeszcze do was takie pytanie co do dpf. Jestem malo doswiadczony w tych kwestiach ale napisze co mysle a Wy mnie najwyzej skrytykujecie.
W filtrach np. Vectra C 1.9 CDTI 150KM jest filtr z dwoma czujnikami. Przed i za filtrem i napodstawie ciśnien komputer oblicza w jakim stopniu jest zapełniony filter tak? Jezeli tak to co byloby gdybyśmy małum wiertełkiem np o grubości 3mm przewiercili przez filter otwor. Wtedy bedzie więkrze ciśnienie za filtrem i komp. bedzie myślał ze filtr jest drozny. Co koledzy na to? Tylko prosze o delikatne słowa krytyki wrazie czego :?

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”