cng-lpg
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
keram74, Oprócz demontażu CNG i monatażu LPG musiałbys doliczyć dodatkowe inwestycje tj. np. zakup i montaż zbiornika paliwa, bo na tym 15 litrowym to nie poszalejesz, bo każda nowa instalacja LPG potrzebuje uruchomienia i rozgrzania silnika aby przejśc na gaz.
Lepszym rozwiązaniem jest albo kupowanie auta benzynowego i montaż LPG, albo kupowanie i jazda na CNG jeśli masz oczywiście stacje tankowania w okolicy. Pozdro
Lepszym rozwiązaniem jest albo kupowanie auta benzynowego i montaż LPG, albo kupowanie i jazda na CNG jeśli masz oczywiście stacje tankowania w okolicy. Pozdro
tak zgadza się dowiadywałem się u gazownika jest to kosztowne w tym przypadku około2800zł instalacja nowa +demontaż cng ale siadły mi wtryski gazu i zakup nowych to około 2400+robocizna jesli nawet to pozostaje problem z tankowaniem cng i dlatego pytam czy to jest możliwe dla silnika czy on podoła,bo słyszałem że te silniki są inaczej skonstruowane i czy na lpg będzie miał te same osiągi co na cng?pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
keram74, Co do kosztu wtrysków do CNG to z tego co ja wiem to kosztuja one 1700(obie listwy:gazowa i paliwowa)+ ewentualna wymiana(zakład w Tarnowie to wykonuje wg cng forum) i masz oczywiście gwarancję na taką usługę. Ale z tego co ja wiem osobiscie to czyszczenie tych wtrysków również jest możliwe i wychodzi to znacznie taniej.
A juz co do samego silnika to zeczywiście jest on inaczej zbudowany ale w jego wypadku inaczej znaczy lepiej-lepsze materiały w układzie korbowo-tłokowym i głowicy, tak więc LPG jest mu nie straszne.
A jeśli juz zdecydujesz się na wymiane instalacji to szukaj zakładu który chociaż raz juz to robił, to nie jest takie proste(chociaż "fachowcy" twierdzą inaczej). Znam zakład w którym tylko przerabiali z fabrycznej instalacji CNG na inną też CNG(zmiana przodu) i troszkę komplikacji było, bo jak by nie patrzeć to oba paliwa są obsługiwane z jednego sterownika...
A juz co do samego silnika to zeczywiście jest on inaczej zbudowany ale w jego wypadku inaczej znaczy lepiej-lepsze materiały w układzie korbowo-tłokowym i głowicy, tak więc LPG jest mu nie straszne.
A jeśli juz zdecydujesz się na wymiane instalacji to szukaj zakładu który chociaż raz juz to robił, to nie jest takie proste(chociaż "fachowcy" twierdzą inaczej). Znam zakład w którym tylko przerabiali z fabrycznej instalacji CNG na inną też CNG(zmiana przodu) i troszkę komplikacji było, bo jak by nie patrzeć to oba paliwa są obsługiwane z jednego sterownika...
jest możliwe przemontowanie i powiem dalej, że nawet lepiej jest przerobić z cng niż zwykły silnik1,6
Pod cng masz utwardzone elementy w głowicy (silnik fabrycznie dostosowany do gazu) i nie będziesz miał problemów z zaworami.
licz się z wymianą: zbiornik paliwa, wydech, sprężyny w tylnym zawieszeniu.
Pod cng masz utwardzone elementy w głowicy (silnik fabrycznie dostosowany do gazu) i nie będziesz miał problemów z zaworami.
licz się z wymianą: zbiornik paliwa, wydech, sprężyny w tylnym zawieszeniu.
Witam, jestem właśnie w trakcie przeróbki z CNG na LPG (do najbliższej stacji CNG mam 200 km . Zbiornik benzyny i tłumik na razie zostawiłem oryginalny. Nie da się zamontować tłumika od zwykłej benzyny bo bak to sześcian (około 15x15x80 cm) zamontowany w poprzek i nie ma miejsca na rurę łączącą tłumik środkowy z końcowym, zmieniać trzeba kompleksowo ale to może na wiosnę . Zostawiając tłumik oryginalny, krótszy, można zamontować dużo większy zbiornik LPG. Inny jest kolektor ssący, ten od CNG ma fabryczne otwory (takie na palec) na listwę do gazu. Sprężyn tylnych nie ma potrzeby zmieniać, podniósł się niewiele, może kilka cm a i nie jest twardszy od zwykłego. Najwięcej zabawy jest z elektroniką bo fabryczny komputer obsługuje oba paliwa: PB i CNG. Fachowiec który mi to robi twierdzi że samochód będzie jeździł normalnie, nowy soft itp; ale szczegóły już zostawił sobie. Jutro odbieram i zobaczymy
Co do opłacalności to kwestia kalkulacji, przeróbka z nowym LPG około 3 tys. + nowe tłumiki i zbiornik
Brak zapasówki ale jest kompresor na wyposażeniu, można nadmuchać np: materac
Co do opłacalności to kwestia kalkulacji, przeróbka z nowym LPG około 3 tys. + nowe tłumiki i zbiornik
Brak zapasówki ale jest kompresor na wyposażeniu, można nadmuchać np: materac
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
czyli kompletnie niedorzeczny pomysł kiedy dobre zagazowanie "czystej" w porządnej gazowni kosztuje 2,5-2,8 tyś zł i żadnych dodatkowych ceregieli.korolll pisze:Co do opłacalności to kwestia kalkulacji, przeróbka z nowym LPG około 3 tys. + nowe tłumiki i zbiornik
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2015, 11:26 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 64
- Rejestracja: 01 paź 2014, 17:39
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B, 1,6 CNG
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z16YNG
- Gender:
Odkopię trochę temat :-)
Czy wiecie gdzie bezproblemowo w Warszawie wymienię fabryczną instalację CNG na LPG? Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z taką zamianą w ZB?
scaliłem - Sebu$
Naprawdę, nie ma tu nikogo kto byłby w stanie mi pomóc??? :-(
Czy wiecie gdzie bezproblemowo w Warszawie wymienię fabryczną instalację CNG na LPG? Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z taką zamianą w ZB?
scaliłem - Sebu$
Naprawdę, nie ma tu nikogo kto byłby w stanie mi pomóc??? :-(
Ostatnio zmieniony 15 paź 2017, 17:41 przez wiktorio001, łącznie zmieniany 1 raz.