Problemy związane z użytkowaniem akumulatorów

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
cbm80

[A] Jak wymontowac akumulator z samochodu?

#1 Post autor: cbm80 »

Zadaje to pytanie rowniez na tym forum, bo na opel24.com nikt mi nie odpowiedzial.
Czyzby wyciaganie akumulatora bylo az tak niespotykana czynnoscia?
Uprzedzam, ze czytalem ksiazke Etzolda i u mnie nie ma zadnej plytki mocujacej oraz sruby po lewej stronie akumulatora. Generalnie jest strasznie ciasno i jedyne miejsce gdzie mozna wsadzic reke jest po lewej stronie, ale nic tam nie wypatrzylem. Obawiam sie troche, zeby nie bylo konieczne demontowanie polowy samochodu. Moja Zafirka jest poliftowa, jesli to ma znaczenie.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#2 Post autor: scaniairizar »

mógłbyś zrobic zdjęcie ?

powiem Ci szczerze, ze poraz pierwszy sie spotykam z tym ze nie ma miejsca dookoła aku ;O
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Maciek »

cbm80, a ten "mundurek" zdejmowałeś? Może on zasłania śrubę?

cbm80

#4 Post autor: cbm80 »

Mundurek to sie da zdjac dopiero po odczepieniu i wyjeciu aku. To wyglada jak pudelko w ktory wsadzony jest aku i na gorze mozna zapiac go na spinki, zeby w calosci byl ogrzewany.
Jesli nic nie znajde to zdjecia zrobie po pracy.
Co do miejsca, to tak jak pisalem jest troszke tylko z lewej. Zreszta czytalem na forum Sintry i tam to jest juz zupelna masakra. Demontaz moze zajac nawet i 2h, bo jest tak ciasno.

Marekww33

#5 Post autor: Marekww33 »

Ja w swojej mundurak nie mam. Aku jest przykręcony śrubą na klucz 13 właśnie tam gdzie jest tak ciasno przy przewodzie gumowym od turbo do interkulera i jest tam blacha która go trzyma. Ja swój musiałem wyciągać raz w tygodniu do ładowania bo mi klękał ale to inna historia, więc dorobiłem sobie specjalną śrube żeby sie nie męczyć z wciskaniem tam reki. :)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#6 Post autor: rzadki »

no no - jest ta śruba tam na dole :) a ja ostatnio jeżdże chyba nawet z nieprzymocowanym akumulatorem, jakoś zapomniałem to zrobić, a jest tam na tyle ciasno że raczej nie wypadnie :P

cbm80

#7 Post autor: cbm80 »

Panowie, faktycznie udalo mi sie dotrzec do tej sruby. U mnie jest ona jeszcze zawalona jakimis instalacjami od gory i dlatego nie bylo jej widac. Dzieki za pomoc.
Natomiast mam obiekcje co do odkrecania, wykonalem probe i sruba sie rusza, czyli jak odkrece ja cala to mam obawy, ze nakretka odleci mi w czelusc, a tego bym nie chcial.
Jak ta nakretka jest u Was dokladnie zamontowana? Czy faktycznie jest luzna i trzeba ja podczas odkrecania przytrzymac?
Marekww33 zdradz swoj patent z ta sruba - kupiles po prostu jakas dluga i dorzuciles dodatkowa nakretke od gory?

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#8 Post autor: scaniairizar »

ja mam śrube, jak to w 2.0.. i jest pod klucz 13 i jest stosunkowo luźna,więc trzeba tam cudem wsadzic reke i przytrzymac delikatnie, badź pozbyc się tej jednej, niech gdzieś leci, a poszukac innej i zrobic jakiś patent na to zeby wchodziła w klucz z oporem, przynajmniej ja owinąłem raz dookoła izolacją i teraz trzeba klucz delikatnie nabic na śrube, ale nie spada po odkręceniu :)
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

cbm80

#9 Post autor: cbm80 »

scaniairizar pisze:ja mam śrube, jak to w 2.0.. i jest pod klucz 13 i jest stosunkowo luźna,więc trzeba tam cudem wsadzic reke i przytrzymac delikatnie, badź pozbyc się tej jednej, niech gdzieś leci, a poszukac innej i zrobic jakiś patent na to zeby wchodziła w klucz z oporem, przynajmniej ja owinąłem raz dookoła izolacją i teraz trzeba klucz delikatnie nabic na śrube, ale nie spada po odkręceniu :)
A co z nakretka od spodu? Jest jakos mocno przymocowana, czy tez moze odpasc?
Prawde mowiac u mnie nie ma zupelnie miejsca, zeby reke wsunac pod ta metalowa blaszke coby przytrzymac nakretke.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#10 Post autor: scaniairizar »

nakrętka jest osadzona w plastiku, mocno, nie ma obaw ze wypadnie, takze spokojnie mozesz kręcic
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Marekww33

#11 Post autor: Marekww33 »

cmb80 pisze:Marekww33 zdradz swoj patent z ta sruba
http://www.zafiraklub.nazwa.pl/viewtopic.php?t=129

michgars

#12 Post autor: michgars »

Czesc Wam, mam problem, pomału pada mi aku i zreszta zauwazyłem, ze jest on od diesla a ja mam benz 1.6 16V, ale nie znam parametrów, alternator jest ok. Prosze o pomoc wyborze aku
Ostatnio zmieniony 26 lip 2011, 09:45 przez michgars, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jendrek
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 28 mar 2009, 08:46
Lokalizacja: Pabianice
Model:

#13 Post autor: jendrek »

http://www.akumulatorybosch.pl/optymaln ... sowany.asp
Tu dopasujesz sobie według katalogu.I nie daj się skusić na akumulator z supermarketu nie warto . Myślę że do 1.6 55Ah powinno wystarczyć .
Pozdro!!!

michgars

#14 Post autor: michgars »

dzieki za podpowiedz

KOPERNIK

#15 Post autor: KOPERNIK »

Witam. a może ktoś podpowie jakiej firmy kupić akumulator bo te dotychczasowe to albo badziewie albo ja mam takie szczęście ..max wytrzymują 2 lata i zawsze po gwarancji padają teraz ten też ma się ku końcowi i tylko 3,5roku może zapytam jeszcze w ASO :mrgreen: jeśli ich cena nie zwali mnie z nóg..pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”