[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Andrzej13

#346 Post autor: Andrzej13 »

salas pisze:
olo018 pisze:Witam ,proszę o opinie na temat tego termostatu który jest wraz z obudową firmy VERNET.
http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html

Kupiłem sam wkład i nic nie dał,nawiasem mówiąc to konstruktor obudowy termostatu chyba był po imprezie albo na prochach ,planując gniazdo w którym ma znajdować się termostat z płaską powierzchnią przylegającą zostawia rant w obudowie o około 1mm i spodziewa się szczelności??? :shock: ,chyba że to jest celowa konstrukcja wymuszająca dodatkowe koszty.Gniazdo termostatu ma kształt kolisty a termostat ma praktycznie prostą główkę ,naprawdę brawo dla pana inżyniera z opla :evil:
Witam
Ten rant o którym piszesz to oznaka zniszczonej obudowy. Zniszczona obudowa nie zadziała już z żadnym termostatem, nawet "grzybkowym". Jedynie zakup nowego zestawu ( wkład + obudowa) daje szanse na komfortowe grzanie . Miałem problem z grzaniem w aucie i między innymi po wymianie termostatu znikł problem niedogrzanego silnika oraz braku ciepla w aucie.
Teraz wskazówka rusza po 2 km a po 5 km lepiej nie przesadzać z pokrętłem temperatury nawet przy -15.
Pozdrawiam
Kolego ja też kupiłem cały termostat i nic nie dało,sprawdziłem termostat trzyma,jednak silnik przy wolnej jezdzie(70)słabo śię nagrzewa.

Anony Mous

#347 Post autor: Anony Mous »

Dziś zrobiłem mały test. Pojechałem zatankować (ok 2 km) i pojechałem jakieś 5 km dłuższą drogą do domu. Wskazówka może ruszyła się na jakieś 2 mm ale nawet nie doszła do pierwszej kreski. Sprawdziłem wąż i był dość ciepły i wątpię aby nagrzał się od silnika, raczej przez płyn. Jutro jadę w małą trasę (ok 25 km w jedną stronę) i sprawdzę jak będzie reagował wskaźnik.
Jakieś 3 tyg. temu robiłem trasę 250 km i wskazówka dochodziła do max. 80 stopni i często wracała niżej. Jak było ok 80 stopni to jakoś w środku grzało jak spadała było już gorzej. Jeszcze w żadnym samochodzie nie namachałem się tak pokrętłem ogrzewania jak w zosi :)
Chyba mnie też czeka wymiana termostatu. Jak narazie spróbuję z wkładem. Jutro przy okazji będę obok ASO i zapytam po ile oni mają wkłady.

Andrzej13

#348 Post autor: Andrzej13 »

celius pisze:Dziś zrobiłem mały test. Pojechałem zatankować (ok 2 km) i pojechałem jakieś 5 km dłuższą drogą do domu. Wskazówka może ruszyła się na jakieś 2 mm ale nawet nie doszła do pierwszej kreski. Sprawdziłem wąż i był dość ciepły i wątpię aby nagrzał się od silnika, raczej przez płyn. Jutro jadę w małą trasę (ok 25 km w jedną stronę) i sprawdzę jak będzie reagował wskaźnik.
Jakieś 3 tyg. temu robiłem trasę 250 km i wskazówka dochodziła do max. 80 stopni i często wracała niżej. Jak było ok 80 stopni to jakoś w środku grzało jak spadała było już gorzej. Jeszcze w żadnym samochodzie nie namachałem się tak pokrętłem ogrzewania jak w zosi :)
Chyba mnie też czeka wymiana termostatu. Jak narazie spróbuję z wkładem. Jutro przy okazji będę obok ASO i zapytam po ile oni mają wkłady.
Kolgo to nie jest sprawa termostatu ale budowy całego obiegu w oplu zefirce,taka wada konstrukcji w dti,nagrzewnica+obieg w silniku szybko wychładza płyn po włączeniu nadmuchu,przy wolnych obrotach silnika 2000,jeżli obroty na czwartym biegu wynoszą 2500 włączyła się turbinka i temperatura rośnie . :driver:

Anony Mous

#349 Post autor: Anony Mous »

Andrzej13 pisze: 2500 włączyła się turbinka i temperatura rośnie . :driver:
Turbo to chyba przy ok 1700 się włącza, w każdym razie tak pamiętam z parametrów. Zresztą czuć jak od tych obrotów dostaje kopa (o ile można tak napisać przy DTLu :) )

Ja miałem nadmuch na 1 lub czasami 2 a ogrzewanie albo tak w połowie (koniec niebieskiego, początek czerwonego) lub lekko na czerwonym. Na maxa jeszcze nigdy nie miałem.

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#350 Post autor: marwisn »

ASO nie przewiduje wymiany samego wkładu. Termostat sprzedawany jest w całości. Oryginalny Behr kosztował mnie 250 pln.

Jak zdemontowałem stary to byłem w lekkim szoku bo wyglądał jak nowy. Nawet pomyślałem, że niepotrzebnie kupowałem. Po wymianie wszystko jest git. Nagrzewa się w 5 - 7 minut i wskazówka stoi w pionie cały czas.

Ale ja mam benzynkę ;) .

Anony Mous

#351 Post autor: Anony Mous »

marwisn pisze:ASO nie przewiduje wymiany samego wkładu. Termostat sprzedawany jest w całości. Oryginalny Behr kosztował mnie 250 pln.

Jak zdemontowałem stary to byłem w lekkim szoku bo wyglądał jak nowy. Nawet pomyślałem, że niepotrzebnie kupowałem. Po wymianie wszystko jest git. Nagrzewa się w 5 - 7 minut i wskazówka stoi w pionie cały czas.

Ale ja mam benzynkę ;) .
Racja. Drogo mają. Za filtr paliwa krzyknęli 61 zł z za filtr oleju 41 zł :) U znajomego w sklepie mam oba za 44 zł :)

Benzynka to co innego. Diesel ma swoje fochy i dziś wyszło mi na trasie 25 km że jak ogrzewanie na full to wskazówka wylądowała w połowie międz kreską a 80 stopniami (chyba kreska to 70 stopni). Jak zmniejszyłem ogrzewanie tak że pokrętło było poziomo to dochodziło lekko do 80 stopni. Temp. na dworze -15 stopni.

Sam już nie wiem co o tym myśleć.

Zauważyłem jeszcze ciekawą rzecz. Z kratek leci powietrze ale gdzieś leci powietrze zimne bo czuć to lekko jak mam lewą ręką na godz. 9 :roll:
Ostatnio zmieniony 21 lut 2011, 13:11 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#352 Post autor: Harry200 »

Dzisiaj jak jechałem do pracy to miejscami pokazywał termometr -22 ,wskazówka podniosła się ponad 80 po około 15km i resztę trasy trzymało,na starym termostacie to w zimę w ogóle jej nie widziałem podniesionej..

Anony Mous

#353 Post autor: Anony Mous »

H,Łajszczak pisze:Dzisiaj jak jechałem do pracy to miejscami pokazywał termometr -22 ,wskazówka podniosła się ponad 80 po około 15km i resztę trasy trzymało,na starym termostacie to w zimę w ogóle jej nie widziałem podniesionej..
Wymieniałeś wkład czy cały termostat ??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#354 Post autor: Harry200 »

Wymieniałem cały termostat gdyż mój stary miał w środku dość duże wżery..

Anony Mous

#355 Post autor: Anony Mous »

H,Łajszczak pisze:Wymieniałem cały termostat gdyż mój stary miał w środku dość duże wżery..
Właśnie też zastanawiam się nad całym termostatem :( Tylko te koszty .... jeszcze muszę olej + filtr i filtr paliwa wymienić :( Skąd brać kasę bo ostatnio to na kuroniu siedzę :(

olo018

#356 Post autor: olo018 »

Witam ja zamontowałem ten http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html i jest o niebo lepiej po około 8kilm jest 87 około i się utrzymuje,na postoju też .

Anony Mous

#357 Post autor: Anony Mous »

olo018 pisze:Witam ja zamontowałem ten http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html i jest o niebo lepiej po około 8kilm jest 87 około i się utrzymuje,na postoju też .
O ciekawa opcja :) cena w miarę. Muszę teraz kasę załatwić :)

A te 87 stopni to masz przy jakim ustawieniu pokrętła temp i nawiewu ??

miras60

#358 Post autor: miras60 »

Witam,mam pytanko po jakim czasie lub km wskaznik temperatury powinna sie podniesc minimum dla Zoski 2002r silnik 2200 diesel w zimie Z gory dziekuje i pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#359 Post autor: Harry200 »

U mnie teraz jak jest mróz -20 stopni to wskazówka zaczyna się podnosić po około 10 km trasy a po 15-20 ma już powyżej 80 stopni..Przed wymianą termostatu w zimie w ogóle jej nie widziałem żeby choć drgnęła.. ;)

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#360 Post autor: Dek »

U mnie (przy -10) po około 7 km (postój przed przedszkolem) wskazówka zaczyna się odrywać od "zera" po następnych 6 km dochodzi dokładnie do 80 stopni. W moim przypadku to delikatna jazda w granicach 2000 obrotów i temperatura na klimatroniku ustawiona na 18.

Jadąc "bardziej" sportowo - znaczy się, nie używając 5 biegu i jazda około 90 km/h to przy pracy mam już ponad 80 stopni.

Ale wystarczy od początku jazdy ustawić klimatronik na 19 stopni lub więcej i niestety, dopiero pod firmą wskazówka dojdzie góra do 70 stopni.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”