[B]Stuki w skrzyni biegów i szumienie na jałowym biegu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
briano

#31 Post autor: briano »

am1c pisze:
briano pisze:Czy chodzi ci o to że jeżeli np masz włożony pierwszy bieg to podczas ruszania jak by cofała się gałka do tyłu??
Lub np 2,4 lekko do góry??
Jeżeli tak to u mnie tak było jak się posypały łożyska w skrzyni :/ o których kiedyś pisałem jeżeli to to , to nie chce straszyć ale spoooore koszta minium 1000zł w górę zalezy gdzie się robi i na jakich czesciach. I pisałem że zafiry mają wadliwe te łożyska :(
Dokładnie o ten sam obiaw. Czyli szykuje się na wydatek.
Dodatkowe pytanie. Brać się za to od razu, czy możne jeszcze kilka tyś. wylatać z tą uszczelką bez szkody dla skrzyni?
Więc tak skrzynie u nas są 3 wałkowe po 2 łożyska na każdy wałek daje 6 ;) łożyska kupuje się w serwisie fiata pasują od fiata cromy 2007r koszt po rabacie ostrym 125zł sztuka normalnie 150szt, te łożyska były słabe więc najlepiej zmieniac komplet czyli cos 900zł plus olej do skrzyni 3l jakieś 120zł plus robota mechanika rzadko zobi ktoś to taniej jak za 600-800zł więc ja powiem tak współczuje. Jeżeli łożyska ci nie huczą to ja bym narazie śmiało z tym jeździł , jak ci zacznie hałasowac skrzynia jak u mnie to wtedy zmieniaj. Jeżeli potrzebujesz więcej info pisz , aaaa i serwisie opla nie sa dostępne te łożyska skrzynie zmienia się jako cąły element koszt około 12-15tys :mrgreen:

staszekh

#32 Post autor: staszekh »

Moja walka z uszkodzoną skrzynia trwała prawie całe wakacje. Zaczęło się hałasem na 5 i 6, a skończyło dzwonieniem dochodzącym ze skrzyni.
Wymienione dwie skrzynie (jedna regenerowana od kolegi Belfer, druga kupiona jak używka z gwarancją). Niestety ta regenerowana padła po 500 km, używka po naprawie synchronizatora pracuje ok. Tak więc kosztowało mnie to dużo pieniędzy, czasu i nerwów, ale udało się to naprawić.
Generalnie miałem problem ze znalezieniem skrzyni do Zafiry z silnikiem 1.9 dth. Ceny używanych lub naprawianych od 1300 + stara skrzynia w rozliczeniu.Ponadto część sprzedających nie wiedziała od jakiego silnika a nawet modelu Opla mają skrzynię.

Siwy

#33 Post autor: Siwy »

Ruszała mi się gałka od zmiany biegów,wymieniłem poduszkę pod silnikiem (2,3,4,ok.)1,5,6,gałka rusza się nadal góra-dół,okazało się że wyrobiła się gumka w główce linki łączącej gałkę ze skrzynią biegów.Może ktoś z kolegów wie gdzie można dostac taką gumkę(urzywaną)lub całą linkę -w ASO za cały komplet chcą 1200 zł

Awatar użytkownika
gruby1013
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 cze 2011, 21:28
Imię: andrzej
Lokalizacja: kielce
Auto: 1.7CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z17DTJ
Gender:

#34 Post autor: gruby1013 »

Mam komplet linek ale od 1,7 125km,nie wiem czy to jest to samo jak przy 1,9

am1c

#35 Post autor: am1c »

briano pisze:
am1c pisze:
briano pisze:Czy chodzi ci o to że jeżeli np masz włożony pierwszy bieg to podczas ruszania jak by cofała się gałka do tyłu??
Lub np 2,4 lekko do góry??
Jeżeli tak to u mnie tak było jak się posypały łożyska w skrzyni :/ o których kiedyś pisałem jeżeli to to , to nie chce straszyć ale spoooore koszta minium 1000zł w górę zalezy gdzie się robi i na jakich czesciach. I pisałem że zafiry mają wadliwe te łożyska :(
Dokładnie o ten sam obiaw. Czyli szykuje się na wydatek.
Dodatkowe pytanie. Brać się za to od razu, czy możne jeszcze kilka tyś. wylatać z tą uszczelką bez szkody dla skrzyni?
Więc tak skrzynie u nas są 3 wałkowe po 2 łożyska na każdy wałek daje 6 ;) łożyska kupuje się w serwisie fiata pasują od fiata cromy 2007r koszt po rabacie ostrym 125zł sztuka normalnie 150szt, te łożyska były słabe więc najlepiej zmieniac komplet czyli cos 900zł plus olej do skrzyni 3l jakieś 120zł plus robota mechanika rzadko zobi ktoś to taniej jak za 600-800zł więc ja powiem tak współczuje. Jeżeli łożyska ci nie huczą to ja bym narazie śmiało z tym jeździł , jak ci zacznie hałasowac skrzynia jak u mnie to wtedy zmieniaj. Jeżeli potrzebujesz więcej info pisz , aaaa i serwisie opla nie sa dostępne te łożyska skrzynie zmienia się jako cąły element koszt około 12-15tys :mrgreen:
Witam,
Gałka latała coraz bardziej, skrzynia zaczęła być słyszalna - odstawiłem do mechanika z naświetleniem sytuacji. Po rozbebeszeniu skrzyni mechanik stwierdził, że wystarczy wymienić 2 łożyska, na co się zgodziłem. Cena lozyska w ASO Fiata - trochę kosmiczna ok. 300 PLNow. Ostatecznie dobrał łożyska jako zamiennik po rozmiarze. Po robocie problem ustąpił. Jednak nie jestem zadowolony w 100% z akcji naprawczej. Wyczuwam bardzo delikatne, ale jednak drgania drążka tym razem na biegu 2. Mogłem profilaktycznie zarządać wymiany wszystkich łożysk, aby mieć spokój na 100 tyś. KM:-)

marlow

#36 Post autor: marlow »

Witam,
Mam taki sam problem. Zauważyłem niepokojące objawy już latem zeszłego roku. Wymieniłem poduszki pod skrzynią oraz silnikiem. Niestety bez rezultatu. Mechanik ostatnio stwierdziłe, że jest jeszcze jedna poduszka gdzieś z tyłu samochodu. Wybieram się do niego aby zobaczył czy to wystarczy.
Z problemem borykam się od lata zeszłego roku, ale na szczęście nie ma innych objawów tzn. szumienia tylko same drgania podczas operowania gazem. Podskakuje do tyłu i do przodu.
Trochę mnie zasmuciliście że może trzeba będzie wymieniać łożyska :(
Umówię się na wizytę w warsztacie to dam znać jak sytuacja będzie dalej wyglądać.
Pozdrawiam
marlow

Aston

#37 Post autor: Aston »

Taaa to dołączam się do klubu :( mam tak samo 1,3,5 skacze i na 6 biegu dodatkowo wyje :roll: coś mi się widzi że nie obejdzie się bez grubszej inwestycji ech ...

Ale to samo występuje w półrocznej corsie mojej Matki :) normalne jaja z tym ...

Awatar użytkownika
ocrmind
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 12 maja 2011, 12:25
Lokalizacja: wawa
Model:

#38 Post autor: ocrmind »

Aston pisze: na 6 biegu dodatkowo wyje
Kolego, czy to jest taki dzwięk jakbyś przejeżdzał obok tira? Trochę głuchawy, czasem odejmując nogę z gazu ćwierkający bądź wyjący? Natężenie zależne od prędkości a nie obrotów silnika?

Mam to samo w mojej asterce :(
Pojawiło się jakieś 8000km temu, na 6tym biegu powyżej 120-130km /h.
Z czasem zjawisko zaczęło postępować, i teraz już słyszę skrzynię przy 70km/h od 5tego biegu.

Zna ktoś w Warszawie / Łodzi jakiegoś speca od skrzyń? :roll:

Aston

#39 Post autor: Aston »

Nie po prostu słyszę takie dość przytłumiony dźwięk woooooo :) przy zwiększaniu prędkości przechodzi od 130 w górę niesłyszalne

Kolego Belfer a jaka jest cena takiej usługi :?: chodzi mi o kompletne koszty zabiegu :?: dla mojego auto :?: 1,9dt z 2007 rok modelowy 2008

staszekh

#40 Post autor: staszekh »

Nie reklamowałem skrzyni kupionej u kolegi Belfer, bo po doświadczenia z zakupem pierwszej skrzyni i przeliczeniu kosztów (montaż, transport) i ocenie ryzyka za radą mechanika doszedłem do wniosku, że lepszym i tańszym rozwiązaniem będzie kupno używki. Przejechałem na niej ponad 10kkm i wszystko działa ok.

logan_x
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2011, 23:25
Lokalizacja: Wejherwo/Rypin
Model:

#41 Post autor: logan_x »

Na forum astraklubpolska.pl spotkałem się opinią o rezultatach pracy kolegi Belfer, napisała ją osoba z Gorzowa, może ta sama o której wspomina kolega Belfer w swoim poście
http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php?f=24&p=934235
Może kolega Belfer napisałby swoją wersje wydarzeń ?

Jeśli ktoś miał tą wątpliwą przyjemność regenerować skrzynie M32, to prosiłbym o podzielenie się wrażeniami.

W jakiej firmie skrzynia była naprawiana ?
Ile kosztowała naprawa ?
Jak się skrzynia sprawuje ?
Ile kilometrów udało się przejechać od naprawy ?
itp

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#42 Post autor: Bodek »

logan_x pisze:Na forum astraklubpolska.pl spotkałem się opinią o rezultatach pracy kolegi Belfer, napisała ją osoba z Gorzowa, może ta sama o której wspomina kolega Belfer w swoim poście
http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php?f=24&p=934235
Może kolega Belfer napisałby swoją wersje wydarzeń ?

Jeśli ktoś miał tą wątpliwą przyjemność regenerować skrzynie M32, to prosiłbym o podzielenie się wrażeniami.

W jakiej firmie skrzynia była naprawiana ?
Ile kosztowała naprawa ?
Jak się skrzynia sprawuje ?
Ile kilometrów udało się przejechać od naprawy ?
itp
Mówisz o tym: Belfer
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

logan_x
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2011, 23:25
Lokalizacja: Wejherwo/Rypin
Model:

#43 Post autor: logan_x »

Mówisz o tym: Belfer
Dziękuje za link, google akurat nie wypluło tego tematu.
Według mnie jeśli to części wymienione przez kolegę Belfer popsuły tą skrzynie to powinien przeprosić, odżałować kilka stówek i sprezentować działającą, tak żeby klient był zadowolony.
Zresztą skrzynie miał rozebraną i nie zaważył oryginalnych elementów tak zużytych, że po 600 km się rozpadły i popsuły jego nowe części, to co z niego za fachowiec?

Jeśli ktoś jeszcze regenerował skrzynie nie koniecznie u kolegi z forum, to proszę o podzielenie się wrażeniami.

am1c

#44 Post autor: am1c »

am1c pisze:
briano pisze:
am1c pisze:
briano pisze:Czy chodzi ci o to że jeżeli np masz włożony pierwszy bieg to podczas ruszania jak by cofała się gałka do tyłu??
Lub np 2,4 lekko do góry??
Jeżeli tak to u mnie tak było jak się posypały łożyska w skrzyni :/ o których kiedyś pisałem jeżeli to to , to nie chce straszyć ale spoooore koszta minium 1000zł w górę zalezy gdzie się robi i na jakich czesciach. I pisałem że zafiry mają wadliwe te łożyska :(
Dokładnie o ten sam obiaw. Czyli szykuje się na wydatek.
Dodatkowe pytanie. Brać się za to od razu, czy możne jeszcze kilka tyś. wylatać z tą uszczelką bez szkody dla skrzyni?
Więc tak skrzynie u nas są 3 wałkowe po 2 łożyska na każdy wałek daje 6 ;) łożyska kupuje się w serwisie fiata pasują od fiata cromy 2007r koszt po rabacie ostrym 125zł sztuka normalnie 150szt, te łożyska były słabe więc najlepiej zmieniac komplet czyli cos 900zł plus olej do skrzyni 3l jakieś 120zł plus robota mechanika rzadko zobi ktoś to taniej jak za 600-800zł więc ja powiem tak współczuje. Jeżeli łożyska ci nie huczą to ja bym narazie śmiało z tym jeździł , jak ci zacznie hałasowac skrzynia jak u mnie to wtedy zmieniaj. Jeżeli potrzebujesz więcej info pisz , aaaa i serwisie opla nie sa dostępne te łożyska skrzynie zmienia się jako cąły element koszt około 12-15tys :mrgreen:
Witam,
Gałka latała coraz bardziej, skrzynia zaczęła być słyszalna - odstawiłem do mechanika z naświetleniem sytuacji. Po rozbebeszeniu skrzyni mechanik stwierdził, że wystarczy wymienić 2 łożyska, na co się zgodziłem. Cena lozyska w ASO Fiata - trochę kosmiczna ok. 300 PLNow. Ostatecznie dobrał łożyska jako zamiennik po rozmiarze. Po robocie problem ustąpił. Jednak nie jestem zadowolony w 100% z akcji naprawczej. Wyczuwam bardzo delikatne, ale jednak drgania drążka tym razem na biegu 2. Mogłem profilaktycznie zarządać wymiany wszystkich łożysk, aby mieć spokój na 100 tyś. KM:-)
Witam ponownie,
Niestety problem z lataniem drążka góra dół (na 2 i 4 )biegu się nasilił. Jestem ponownie w punkcie wyjscia:/
Proszę potwierdzcie mnie w stwierdzeniu, że błędem było wymiana tylko 2 łożysk w skrzyni zamiast wszystkich, które jak się okazało już się kończyły. A może problem jest jednak gdzie indziej?
Wymiana tych 2 łożysk kosztowała mnie 1600 PLN. Zastanawiam się nad wymianą całej skrzyni....

vipera_berus

#45 Post autor: vipera_berus »

Witam Boję się że u mnie w zafirze 1.9 cdti 150 km mam ten sam problem, a mianowicie łożyska 5 i 6 biegu. Jak rozpędzam samochód do 4 biegu jest wszysko w porządku, a już na 5 słychać szumienie z okolic skrzyni. Na 6 jeszcze bardziej. Jak dodaje gazu pulsacyjnie to szumienie słychać w momencie dodawania gazu. Doradzcie prosze jakiegoś speca na dolnym śląsku. Jutro sprawdzę jeszcze olej.

[ Dodano: Sob Lis 10, 2012 11:01 ]
Piszę co następuje. Rozebrałem skrzynie biegów m32 w moim oplu i okazało się że łożysko 6 biegu rozsypało się w drobny mak. Całe szczęście że nie wybiło dziury w deklu tylko zaszkliwiło obudowe dekla. Teraz wymieniam łożyska prawdopodobnie wszystkie, w poniedziałek zrobie dokładną analize. Profilaktycznie zamówiłem już koło dwumasowe wraz z kompletem sprzegła , gdyż samochód ma 182000 przebiegu.Na kole jest około 5 milimetrów luzu poprzecznego, a wysprzeglik już dość głośno pracuje. We wtorek powoli składanie i zobaczymy co się będzie działo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”