Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#346 Post autor: MieHor »

Czyli zatankowałeś jakieś g***o i to była przyczyna Twoich kłopotów

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#347 Post autor: Harry200 »

Błędy P0343 i P1220 gdy występują to najczęściej oznaczają zapowietrzanie się układu zasilania,a w Twoim przypadku zła jakość paliwa w którym ścinała sie parafina spowodowało zapowietrzenie układu..W opisie do błędu który masz na tych kartkach jest ''regulacja przestawiacza wtrysku,stałe odchylenie regulacji" sterownik próbował zwiększyc parametry żeby silnik mógł pracować ale z braku paliwa nie mógł tego zrobić..

Vegamonter

#348 Post autor: Vegamonter »

Dokładnie.

Ciesze sie ze juz Zosia bzyczy jak szalona :)

Pozdrawiam :piwo:

mkobo

#349 Post autor: mkobo »

Witam
Dzisiaj na zegarach mojej Zosi zapaliła się pomarańczowa kontrolka z auta z kluczykiem po zczytaniu kodów na wyswietlaczu pojawia się
ECN
042A52
Może ktoś wie o co chodzi??

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#350 Post autor: MieHor »

Znalazłem coś takiego:

P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible C-031


Number P042A
Type Powertrain - Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled
Description Catalyst Temperature Sensor Circuit
Location Bank 1 Sensor 2

tutaj możesz poczytać o tym błędzie: http://www.obd-codes.com/p042a

mkobo

#351 Post autor: mkobo »

MieHor pisze:tutaj możesz poczytać o tym błędzie: http://www.obd-codes.com/p042a
Kolego coś z tym linkiem jest chyba nie tak
A może wiesz o co chodzi z tym błędem?
Jak go można kasować i co on po naszemu :):) oznacza??
Dzięki z góry :piwo:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#352 Post autor: Harry200 »

Ogólnie to jest błąd czujnika temperatury spalin,jeżeli masz u siebie DPF to czujnik jest przy DPF,na stronie 13 tego postu jest więcej o tym błędzie..

mkobo

#353 Post autor: mkobo »

Dzięki kolego właśnie to czytałem
Auto mam dopiero 2 tygodnie i już coś poważnego zaczyna sie p....
Powiedzcie jak skasować ten błąd
Zamówiłem już op-coma u chińczyków ale dojdzie do mnie dopiero za około 1,5 tygodnia
Da sie to skasować odpinając kleme czy coś ???
jak siadł ten czujnik to pewnie około 700 zł w plecy niestety + robocizna
Szkoda bo dzisiaj sprzedałem mojego mondka MK3 może by sie jeszcze przydał przez 4 lata użytkowania poza dwumasem bezawaryjny!

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#354 Post autor: Harry200 »

Z tego co wiem to odpięcie nie kasuje błędów,nawet OP-Com-em gdy wykasujesz a nie usuniesz przyczyny to błąd za chwilę i tak wyskoczy..

Anony Mous

#355 Post autor: Anony Mous »

mkobo pisze: jak siadł ten czujnik to pewnie około 700 zł w plecy niestety + robocizna
Szkoda bo dzisiaj sprzedałem mojego mondka MK3 może by sie jeszcze przydał przez 4 lata użytkowania poza dwumasem bezawaryjny!
Wydaje mi się, że bez wymiany czujnika się nie obędzie. Problemy z dpf dotyczą wszystkich marek, to nie problem tylko opla. Ja na twoim miejscu, zanim bym wydał parę stówek, już bym się dopisał na zbiorową wycinkę w marcu w Krakowie. Wydasz kasę na czujnik, a nieszczęsny dpf dalej będzie na pokładzie.

mkobo

#356 Post autor: mkobo »

kaliope pisze:Wydaje mi się, że bez wymiany czujnika się nie obędzie. Problemy z dpf dotyczą wszystkich marek, to nie problem tylko opla. Ja na twoim miejscu, zanim bym wydał parę stówek, już bym się dopisał na zbiorową wycinkę w marcu w Krakowie. Wydasz kasę na czujnik, a nieszczęsny dpf dalej będzie na pokładzie.
Ale podobno nawet po wicince DPF ten czujnik jest potrzebny czyli tak czy tak muszę go wymienić - mam rację?? :?:


[ Dodano: Sob Lut 26, 2011 12:30 ]
Koledzy podpowiedzcie jak z tym czujnikiem temperatury w filtrze DPF musi być sprawny po wycince DPF-a? Sprawa pilna bo na 18.00 jestem dziś umówiony z mechaniorem i jeśli okarze że niestey to czujnik (a nie np jakiś przewód nie ma styku) to nie wiem czy go wymieniać bo jak by był niepotrzebny to dopisuje sie do wycinki dpf-a na 05.03.2011 i problem z dpf-em rozwiąrze sie raz na zawsze! Koszt tego czujnika to około 600 zł a wycinka 950 także mała różnica!

[ Dodano: Sob Lut 26, 2011 19:37 ]
Właśnie wróciłem od mechanika. Po podłączeniu do kompa stwierdził że nie ma żadnego błędu ! Pokazalem mu swiecącą kontrolkę i kod błędu metodą hamulec gaz w podłogę i na wyświetlaczu kilometrów pokazał sie błąd 042A52
Mechanik stwierdził że to DPF nie może sie wypalić i trzeba auto przegonić przy obrotach 3500. Sprawdził w kompie kod błędu i stwierdził że to faktycznie bląd czujnika temperaury DPF ale on ma 4 znaczenia i pewnie filtr jest zapchany i stąd róznica temperatur i błąd bo czujnik jakby był uszkodzony to po podpięciu do kompa by mu coś wyszło.
Więc przegoniłem auto ze 40 km przy prędkości 100-160 km/h i nic kontrolka jak się paliła tak się pali i dalej na wyświetlaczu ten sam błąd!
Odłączyłem klemę na pare minu i nic oczywiście nie pomogło!
Czytałem że jak filtr jest zapchany to się zapala kontrolka świec z nie ta z kluczykiem
Prosze POMOCY bo nie wiem co z tym szjsem robić!

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#357 Post autor: MieHor »

Najlepiej jak swojemu mechanikowi podziękujesz, bo jeśli Ty mu masz wykazać że są błędy tzn. że on nie zna się na swojej robocie nie mówiąc już o tym że nie potrafi właściwie interpretować znaczenia błędów.

Moim zdaniem na bank czujnik temperatury spalin do wymiany, dlatego DPF nie może się wypalić i kontrolka nadal świeci

Anony Mous

#358 Post autor: Anony Mous »

mkobo pisze: Ale podobno nawet po wicince DPF ten czujnik jest potrzebny czyli tak czy tak muszę go wymienić - mam rację?? :?:

nie wiem czy go wymieniać bo jak by był niepotrzebny to dopisuje sie do wycinki dpf-a na 05.03.2011 i problem z dpf-em rozwiąrze sie raz na zawsze! Koszt tego czujnika to około 600 zł a wycinka 950 także mała różnica!
zadzwoń do Grześka TuneForce, powie Ci czy musisz go wymienić.
http://www.zafiraklub.pl/profile.php?mo ... ile&u=2366

mkobo

#359 Post autor: mkobo »

MieHor pisze:Najlepiej jak swojemu mechanikowi podziękujesz, bo jeśli Ty mu masz wykazać że są błędy tzn. że on nie zna się na swojej robocie nie mówiąc już o tym że nie potrafi właściwie interpretować znaczenia błędów.

Moim zdaniem na bank czujnik temperatury spalin do wymiany, dlatego DPF nie może się wypalić i kontrolka nadal świeci
Wydawało mi się że gość jest niezły na codzień pracuje w ASO w Kielcach a popołudniami i w soboty robi auta u siebie! Wymieniał mi rozrząd i robił to na pamięć!
A czy mozliwe że błąd 042A52 pojawia się na wyświetlaczy kilometrów a po podłączeniu auta do kompa go nie ma bo tak właśnie to wczoraj wygladało!
Po podpięci do kompa nie wyskoczył żaden błąd! A kontrolka auta z kluczykiem cały czas się pali. Mechanik miał jakiś inny program nie op-com !

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#360 Post autor: MieHor »

Jeśli kontrolka auta z kluczykiem cały czas się pali, to oznacza na 100%, że auto jest w trybie awaryjnym i na pewno jest jakiś błąd, metoda na pedały jest o tyle dobra, że daje możliwość zdiagnozowania w danym momencie, u mnie np. do tej pory nie "wypedałowałem" żadnego błędu i niem wiem czy to u mnie nie działa, czy nie ma żadnych błędów, jak podłączę O-C to po0jawiają się tylko sporadyczne błędy związane z brakiem komunikacji z jakimś modułem, a jeśli już się połączy tych błędów nie ma.
mkobo pisze:Mechanik miał jakiś inny program nie op-com !
no właśnie - jeśli on był jakiś uniwersalny a nie dedykowany do Opla, to tak może być, że nie wykrywa błędów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”