[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#91 Post autor: MieHor »

Te gumowe przewody możesz śmiało odłączyć, one są elementem układu chłodzenia i przez płynie płyn chłodzący, a ponieważ są dość wysoko to płyn nie wycieknie

Hagen

#92 Post autor: Hagen »

Ok wielkie dzięki :)

sylmar

#93 Post autor: sylmar »

MieHor pisze:Te gumowe przewody możesz śmiało odłączyć, one są elementem układu chłodzenia i przez płynie płyn chłodzący, a ponieważ są dość wysoko to płyn nie wycieknie
U mnie przy wymianie EGRu jednak nieco wyciekło. Na czas wymiany zatkałem te przewody śrubami (bodaj 8.).

Awatar użytkownika
adrianzwp
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 06 kwie 2010, 19:00
Imię: Adrian
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#94 Post autor: adrianzwp »

no i mnie czeka regeneracja. dzis mechanik rozmontowywal go od kolektora no i wysylka mnie czeka.pewnie do brzegu chyba ze mechanik zaproponuje inne miejsce.

Tooomuss

#95 Post autor: Tooomuss »

Hmm trafiłem na odpowiednie forum, też mam taki problem z tym EGR i muszę spróbować tego smarownia,
a jak myślicie lepiej kupić nowy czy używany EGR ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#96 Post autor: Harry200 »

Jak trafisz dobra używkę choć ciężko będzie ,pozostaje regeneracja albo kupno nowego.Wielu Kolegów z forum regenerowało swoje i nie narzekali..

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#97 Post autor: Jarek 67 »

Wiesz , to troche dziwne pytanie " nowy czy uzywany " . Zawsze chyba lepiej kupowac wszystko co nowe , nawet jesli nie chodzi o samochod . Na pewno lepiej kupic nowy EGR , tylko pytanie czy jestes przygotowany na wydatek rzedu 1200zl. Uzywany na pewno ciezko znalezc , a jak nawet to skad pewnosc jak dlugo wytrzyma . Ja swoj regenerowalem w Brzegu ( jak pewnie wiekszosc) i juz rok jezdze zadowolony . Pilnuje tylko jakosci paliwa , no w trasie jak jest mozliwosc to co jakis czas trzeba troche dac Zosi po garach .

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#98 Post autor: MieHor »

Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 13:12 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#99 Post autor: Jarek 67 »

NO to dobra wiadomosc dla potrzebujacych , dodam tylko , ze regeneracja z roczna gwarancja kosztowala mnie 430 zl.

Tooomuss

#100 Post autor: Tooomuss »

Będę musiał się zastanowić nad ta regeneracją, ale jak na tą chwile to smarowanie pomogło !;)

gwizdenson

#101 Post autor: gwizdenson »

Tooomus,ja mniej więcej co trzy miesiące "regeneruję"przesmarowując WD tłoczek krzywki i jeżdżę już tak dwa lata.

Awatar użytkownika
adrianzwp
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 06 kwie 2010, 19:00
Imię: Adrian
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#102 Post autor: adrianzwp »

a ja juz po regeneracji,o 400zl lżej w kieszeni. oby tylko jezdzil.

ewamirek

#103 Post autor: ewamirek »

No i mnie dopadło nieszczęsne P0400.
I mam pytanie (dotyczy tej elektronicznej wersji): czy jeżeli jest dobrze nasmarowany (odblokowana krzywka) to ta krzywka powinna płynnie się obracać ? Czy ta sprężynka która jest w tym mechanizmie powinna przestawić tłoczek do wyjściowego położenia ?
Wydaje mi się że u mnie krzywka rusza się dość płynnie ale jak go przestawię ręcznie to krzywka nie przestawi się do położenia zerowego - nie wraca. Muszę ręcznie ją przestawić. Jak to płynnie powinno wyglądać ?

Dodam że wyjęcie EGR'a nie stanowi większego problemu o ile nie jest on zapieczony w kolektorze. Te śrubki TORX można wykręcić zwykłym nasadowym kluczem nr 8. Specjalnie nabyłem do tego celu komplet TORX ale jak się okazało to na nic się nie zdały bo był to zestaw na duży kwadrat i nie byłem w stanie podejść tą nasadką ale zwykła ósemka dała rady :D

Pozdrawiam,
Mirek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#104 Post autor: MieHor »

Tak - krzywka powinna obracać się płynnie w całym zakresie obrotów a po wyłączeniu silnika wracać do położenia wyjściowego, jeśli tak się nie dzieje to znaczy że się zacina, w początkowym stadium dolegliwości pomaga smarowanie na jakiś czas aż w końcu trzeba podjąć decyzję; regeneracja lub wymiana EGR

ewamirek

#105 Post autor: ewamirek »

Dzięki za szybką odpowiedź.
Moje obecne objawy to na zimnym silniku nie ma problemu. Jak silnik się nagrzeje to kilka razy zapala się i gasi kontrolka "samochodzik z kluczykiem" w jakiś odstępach 2-3min aż w końcu zapala się na stałe. Co ciekawe to to że najczęściej kontrolka zapala się jak silnik pracuje na wolnych obrotach.
Druga ciekawostka to że zgaszę silnik, odpalam ponownie i przez jakiś czas mam sprawne auto na a potem znowu zapala się kontrolka.
Jak na razie smarowanie nie pomogło i zastanawiam się czy nie zająć się jeszcze przeglądem przewodów ciśnieniowych. No chyba że pada elektronika EGR'a :( w takim razie zapewne regeneracja lub nowy egzemplarz :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”