[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Brodnica
- Auto: opel zafira A 2,0 Dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wiesz , to troche dziwne pytanie " nowy czy uzywany " . Zawsze chyba lepiej kupowac wszystko co nowe , nawet jesli nie chodzi o samochod . Na pewno lepiej kupic nowy EGR , tylko pytanie czy jestes przygotowany na wydatek rzedu 1200zl. Uzywany na pewno ciezko znalezc , a jak nawet to skad pewnosc jak dlugo wytrzyma . Ja swoj regenerowalem w Brzegu ( jak pewnie wiekszosc) i juz rok jezdze zadowolony . Pilnuje tylko jakosci paliwa , no w trasie jak jest mozliwosc to co jakis czas trzeba troche dac Zosi po garach .
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nowy EGR Wahler można już kupić poniżej 1 tys. zł
np. http://allegro.pl/egr-do-2-0dti-2-2dti- ... 56024.html
lub http://allegro.pl/oryg-zawor-egr-opel-z ... 56163.html
np. http://allegro.pl/egr-do-2-0dti-2-2dti- ... 56024.html
lub http://allegro.pl/oryg-zawor-egr-opel-z ... 56163.html
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 13:12 przez MieHor, łącznie zmieniany 1 raz.
No i mnie dopadło nieszczęsne P0400.
I mam pytanie (dotyczy tej elektronicznej wersji): czy jeżeli jest dobrze nasmarowany (odblokowana krzywka) to ta krzywka powinna płynnie się obracać ? Czy ta sprężynka która jest w tym mechanizmie powinna przestawić tłoczek do wyjściowego położenia ?
Wydaje mi się że u mnie krzywka rusza się dość płynnie ale jak go przestawię ręcznie to krzywka nie przestawi się do położenia zerowego - nie wraca. Muszę ręcznie ją przestawić. Jak to płynnie powinno wyglądać ?
Dodam że wyjęcie EGR'a nie stanowi większego problemu o ile nie jest on zapieczony w kolektorze. Te śrubki TORX można wykręcić zwykłym nasadowym kluczem nr 8. Specjalnie nabyłem do tego celu komplet TORX ale jak się okazało to na nic się nie zdały bo był to zestaw na duży kwadrat i nie byłem w stanie podejść tą nasadką ale zwykła ósemka dała rady
Pozdrawiam,
Mirek
I mam pytanie (dotyczy tej elektronicznej wersji): czy jeżeli jest dobrze nasmarowany (odblokowana krzywka) to ta krzywka powinna płynnie się obracać ? Czy ta sprężynka która jest w tym mechanizmie powinna przestawić tłoczek do wyjściowego położenia ?
Wydaje mi się że u mnie krzywka rusza się dość płynnie ale jak go przestawię ręcznie to krzywka nie przestawi się do położenia zerowego - nie wraca. Muszę ręcznie ją przestawić. Jak to płynnie powinno wyglądać ?
Dodam że wyjęcie EGR'a nie stanowi większego problemu o ile nie jest on zapieczony w kolektorze. Te śrubki TORX można wykręcić zwykłym nasadowym kluczem nr 8. Specjalnie nabyłem do tego celu komplet TORX ale jak się okazało to na nic się nie zdały bo był to zestaw na duży kwadrat i nie byłem w stanie podejść tą nasadką ale zwykła ósemka dała rady
Pozdrawiam,
Mirek
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tak - krzywka powinna obracać się płynnie w całym zakresie obrotów a po wyłączeniu silnika wracać do położenia wyjściowego, jeśli tak się nie dzieje to znaczy że się zacina, w początkowym stadium dolegliwości pomaga smarowanie na jakiś czas aż w końcu trzeba podjąć decyzję; regeneracja lub wymiana EGR
Dzięki za szybką odpowiedź.
Moje obecne objawy to na zimnym silniku nie ma problemu. Jak silnik się nagrzeje to kilka razy zapala się i gasi kontrolka "samochodzik z kluczykiem" w jakiś odstępach 2-3min aż w końcu zapala się na stałe. Co ciekawe to to że najczęściej kontrolka zapala się jak silnik pracuje na wolnych obrotach.
Druga ciekawostka to że zgaszę silnik, odpalam ponownie i przez jakiś czas mam sprawne auto na a potem znowu zapala się kontrolka.
Jak na razie smarowanie nie pomogło i zastanawiam się czy nie zająć się jeszcze przeglądem przewodów ciśnieniowych. No chyba że pada elektronika EGR'a w takim razie zapewne regeneracja lub nowy egzemplarz
Moje obecne objawy to na zimnym silniku nie ma problemu. Jak silnik się nagrzeje to kilka razy zapala się i gasi kontrolka "samochodzik z kluczykiem" w jakiś odstępach 2-3min aż w końcu zapala się na stałe. Co ciekawe to to że najczęściej kontrolka zapala się jak silnik pracuje na wolnych obrotach.
Druga ciekawostka to że zgaszę silnik, odpalam ponownie i przez jakiś czas mam sprawne auto na a potem znowu zapala się kontrolka.
Jak na razie smarowanie nie pomogło i zastanawiam się czy nie zająć się jeszcze przeglądem przewodów ciśnieniowych. No chyba że pada elektronika EGR'a w takim razie zapewne regeneracja lub nowy egzemplarz