Ten temat wałkowany był w http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=717 Warto poczytać.norbert_p pisze:A może po prostu go zlekceważyć i wymieniać olej co np 12-15 tyś km?
[FAQ]wypalanie DPF-u
el_guapo, nie jestem pewny czy coś takiego jak prawidłowe nasycenie po wypaleniu jest gdzieś zdefiniowane ale na swoim przykładzie (w końcu miałem DPF-a aż 3 miesiące na pokładzie hehehe) mogę powiedzieć, że ja miałem po wypalaniu często nawet 60% !!
Myślę, że optymalne będzie 20-30% gdyż o takich wartościach najczęściej czytałem.
Mój DPF był ewidentnie zapchany na maxa i dlatego zdecydowałem się go wywalić gdyż wypalał się zbyt często (co 300km) i żadne czyszczenie nie pomagało.
Myślę, że optymalne będzie 20-30% gdyż o takich wartościach najczęściej czytałem.
Mój DPF był ewidentnie zapchany na maxa i dlatego zdecydowałem się go wywalić gdyż wypalał się zbyt często (co 300km) i żadne czyszczenie nie pomagało.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5551el_guapo pisze:Panowie
Jakie jest prawidłowe nasycenie DPFa po procedurze wypalania?
Dziś odpaliło mi się wypalanie, dokończyłem je na postoju pałując silnik na 3000obr. - po podłączeniu OC okazało się, że po wypalaniu nasycenie to 33%
punkt 5 oraz 15
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przez pierwsze 3 kkm użytkowania ZB nawet nie zauważyłem procesu wypalania DPF, pierwszy raz zorientowałem się, że właśnie wypala się DPF to była jazda po Poznaniu w drodze na spot wielkopolski, nauczony doświadczeniami kolegów pozwoliłem na dokończenie wypalania i przez następne prawie 2 kkm znowu nie zauważyłem wypalania. Niedawno bawiłem się O-C i stwierdziłem że nasycenie w tym momencie wynosi 29%, a od ostatniego wypalania przejechałem już 120 km. Dlatego sądzę, że nasycenie po zakończeniu wypalania mogło być bliskie 20%, czyli mieściłoby się w ramach jakie podał w swoim FAQ kolega kaliope
powiem szczerze, że nie mam pojęcia jak wygląda (częstotliwość i czas) proces wypalania w 1.7. Przyznaję, ten poradnik został stworzony na podstawie doświadczeń moich i innych userów z 1.9. Sądziłem, że w 1.7 jest podobnie. Jesteś pewien, że w 1.7 to tylko 3-6 minut? A co z przebiegiem? co ile niby?Przemcio pisze:kaliope tylko to te przebiegi ni jak się maję do aut z silnikiem A17DTR z racji na inna konstrukcję i wielkość filtra, jak i na czas czyszczenia ( od 3 do 6 min.)
Witam !
Jestem nowy na tym forum więc wybaczcie niefachowość, dopiero co kupiłem ZAFIRĘ 1.9CDTI 150KM 2006r, i pierwsze co mnie spotkało to już przy odbiorze zastałem migającą kontrolkę od tego nieszczęsnego DPF-a. Przed kupnem dużo się oczytałem o tym ustrojstwie, więc niezwłocznie udałem się na trasę i jechałem zgodnie z zaleceniami powyżej 100km/h, obroty powyżej 2000, przejechałem 35km, ale lampka nie przestała migać więc zawróciłem do domu znowu 305km zgodnie z zaleceniami, jednak bez zmian lampka migała, a pod koniec trasy jeszcze się zapaliła kontrolka - wskaźnik wymaganego przeglądu- włosy mi się zjeżyły, dojechałem do domu, zgasiłem silnik, a przy ponownym odpaleniu lampka od DPF oczywiście migała, zgasłą lampka wymaganego przeglądu, ale tym razem na stałe zapaliła się lampka kontrolna silnika - wtedy się załamałem, proszę o podpowiedź czy da się jeszcze coś z tym zrobić, aby uniknąć kapitalki?
Jestem nowy na tym forum więc wybaczcie niefachowość, dopiero co kupiłem ZAFIRĘ 1.9CDTI 150KM 2006r, i pierwsze co mnie spotkało to już przy odbiorze zastałem migającą kontrolkę od tego nieszczęsnego DPF-a. Przed kupnem dużo się oczytałem o tym ustrojstwie, więc niezwłocznie udałem się na trasę i jechałem zgodnie z zaleceniami powyżej 100km/h, obroty powyżej 2000, przejechałem 35km, ale lampka nie przestała migać więc zawróciłem do domu znowu 305km zgodnie z zaleceniami, jednak bez zmian lampka migała, a pod koniec trasy jeszcze się zapaliła kontrolka - wskaźnik wymaganego przeglądu- włosy mi się zjeżyły, dojechałem do domu, zgasiłem silnik, a przy ponownym odpaleniu lampka od DPF oczywiście migała, zgasłą lampka wymaganego przeglądu, ale tym razem na stałe zapaliła się lampka kontrolna silnika - wtedy się załamałem, proszę o podpowiedź czy da się jeszcze coś z tym zrobić, aby uniknąć kapitalki?
nie ma takiej kontrolki... albo insp albo check engine, zdecyduj...prymus pisze:a pod koniec trasy jeszcze się zapaliła kontrolka - wskaźnik wymaganego przeglądu-
zczytaj bledy - jak? podalem opis, wic znajdziesz na forum
napisz cos wiecej o aucie...
a dla pewnosci, jesli wypalenie sie nie zaczelo pomimo ze przejechales tak duzo, wiec lepiej stosuj druga procedure, jazda powoli, nie przekraczac 2000 obr/min i podjechac jak najszybciej do serwisu, aby zczytac bledy interfejsem i zobaczyc o co dokladnie biega. ew jak trzeba bedzie sprawdzic stan czujnikow od dpf'a a w ostatecznosci sprobowac wypalic...
zreszta wszystko opisane na forum