[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Przemcio

#541 Post autor: Przemcio »

norbert_p pisze:A może po prostu go zlekceważyć i wymieniać olej co np 12-15 tyś km?
Ten temat wałkowany był w http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=717 Warto poczytać.

el_guapo

#542 Post autor: el_guapo »

Panowie
Jakie jest prawidłowe nasycenie DPFa po procedurze wypalania?
Dziś odpaliło mi się wypalanie, dokończyłem je na postoju pałując silnik na 3000obr. - po podłączeniu OC okazało się, że po wypalaniu nasycenie to 33%

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#543 Post autor: rhaaziel »

el_guapo, nie jestem pewny czy coś takiego jak prawidłowe nasycenie po wypaleniu jest gdzieś zdefiniowane ale na swoim przykładzie (w końcu miałem DPF-a aż 3 miesiące na pokładzie hehehe) mogę powiedzieć, że ja miałem po wypalaniu często nawet 60% !!

Myślę, że optymalne będzie 20-30% gdyż o takich wartościach najczęściej czytałem.

Mój DPF był ewidentnie zapchany na maxa i dlatego zdecydowałem się go wywalić gdyż wypalał się zbyt często (co 300km) i żadne czyszczenie nie pomagało.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Anony Mous

#544 Post autor: Anony Mous »

el_guapo pisze:Panowie
Jakie jest prawidłowe nasycenie DPFa po procedurze wypalania?
Dziś odpaliło mi się wypalanie, dokończyłem je na postoju pałując silnik na 3000obr. - po podłączeniu OC okazało się, że po wypalaniu nasycenie to 33%
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5551
punkt 5 oraz 15

Przemcio

#545 Post autor: Przemcio »

kaliope tylko to te przebiegi ni jak się maję do aut z silnikiem A17DTR z racji na inna konstrukcję i wielkość filtra, jak i na czas czyszczenia ( od 3 do 6 min.)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#546 Post autor: MieHor »

Przez pierwsze 3 kkm użytkowania ZB nawet nie zauważyłem procesu wypalania DPF, pierwszy raz zorientowałem się, że właśnie wypala się DPF to była jazda po Poznaniu w drodze na spot wielkopolski, nauczony doświadczeniami kolegów pozwoliłem na dokończenie wypalania i przez następne prawie 2 kkm znowu nie zauważyłem wypalania. Niedawno bawiłem się O-C i stwierdziłem że nasycenie w tym momencie wynosi 29%, a od ostatniego wypalania przejechałem już 120 km. Dlatego sądzę, że nasycenie po zakończeniu wypalania mogło być bliskie 20%, czyli mieściłoby się w ramach jakie podał w swoim FAQ kolega kaliope

Anony Mous

#547 Post autor: Anony Mous »

Przemcio pisze:kaliope tylko to te przebiegi ni jak się maję do aut z silnikiem A17DTR z racji na inna konstrukcję i wielkość filtra, jak i na czas czyszczenia ( od 3 do 6 min.)
powiem szczerze, że nie mam pojęcia jak wygląda (częstotliwość i czas) proces wypalania w 1.7. Przyznaję, ten poradnik został stworzony na podstawie doświadczeń moich i innych userów z 1.9. Sądziłem, że w 1.7 jest podobnie. Jesteś pewien, że w 1.7 to tylko 3-6 minut? A co z przebiegiem? co ile niby?

el_guapo

#548 Post autor: el_guapo »

kaliope pisze: że w 1.7 to tylko 3-6 minut? A co z przebiegiem? co ile niby?
Mogę potwierdzić wartość ok. 5min., natomiast przebiegi w moim przypadku (krótkie trasy) nie będą wiążące.
Ca. napiszę, że 250-300km, ale to przy naprawdę krótkich dystansach.

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#549 Post autor: prymus »

Witam !
Jestem nowy na tym forum więc wybaczcie niefachowość, dopiero co kupiłem ZAFIRĘ 1.9CDTI 150KM 2006r, i pierwsze co mnie spotkało to już przy odbiorze zastałem migającą kontrolkę od tego nieszczęsnego DPF-a. Przed kupnem dużo się oczytałem o tym ustrojstwie, więc niezwłocznie udałem się na trasę i jechałem zgodnie z zaleceniami powyżej 100km/h, obroty powyżej 2000, przejechałem 35km, ale lampka nie przestała migać więc zawróciłem do domu znowu 305km zgodnie z zaleceniami, jednak bez zmian lampka migała, a pod koniec trasy jeszcze się zapaliła kontrolka - wskaźnik wymaganego przeglądu- włosy mi się zjeżyły, dojechałem do domu, zgasiłem silnik, a przy ponownym odpaleniu lampka od DPF oczywiście migała, zgasłą lampka wymaganego przeglądu, ale tym razem na stałe zapaliła się lampka kontrolna silnika - wtedy się załamałem, proszę o podpowiedź czy da się jeszcze coś z tym zrobić, aby uniknąć kapitalki?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#550 Post autor: MieHor »

I kolejny użytkownik nie zadaje sobie minimum trudu najpierw sprawdzenia czy nie ma już coś o jego problemie, tylko zakłada nowy temat

Kolego w tym dziale w tematach ważnych - przyklejonych masz co najmniej 3 tematy obszernie traktujące o Twoim problemie

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#551 Post autor: prymus »

wiem, sorry, jak pisałem jestem zielony na tym forum, ale przeczytałem już kilkadziesiąt postów i nie spotkałem się z moim problemem, będe wdzięczny za jakąś podpowiedź

kicaj

#552 Post autor: kicaj »

prymus pisze:a pod koniec trasy jeszcze się zapaliła kontrolka - wskaźnik wymaganego przeglądu-
nie ma takiej kontrolki... albo insp albo check engine, zdecyduj...
zczytaj bledy - jak? podalem opis, wic znajdziesz na forum
napisz cos wiecej o aucie...
a dla pewnosci, jesli wypalenie sie nie zaczelo pomimo ze przejechales tak duzo, wiec lepiej stosuj druga procedure, jazda powoli, nie przekraczac 2000 obr/min i podjechac jak najszybciej do serwisu, aby zczytac bledy interfejsem i zobaczyc o co dokladnie biega. ew jak trzeba bedzie sprawdzic stan czujnikow od dpf'a a w ostatecznosci sprobowac wypalic...
zreszta wszystko opisane na forum

prymus
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 16 mar 2011, 18:42
Lokalizacja: Radom
Model:

#553 Post autor: prymus »

chodziło mi o kontrolkę - samochodzik z kluczykiem

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#554 Post autor: MieHor »

Bez zdiagnozowania (odczytania) błędów nikt więcej Ci nie podpowie, ponad to co napisał kolega kicaj,

kicaj

#555 Post autor: kicaj »

i tak musisz podpiac pod kompa, zeby zrobic pelna diagnostyke auta odnosnie dpf'a
a narazie idz do auta i samemu zczytaj bledy, bedziesz mial co poczytac na forum...

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”