Pisałem o tym w tym temacie http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=4519&start=15piotras152 pisze:Witam mam pytanie .Czy mieliście do czynienia z wysokim stanem oleju w misce w czasie, czy po wypaleniu się DPF-a? zaznaczam ,że poziom płynu chłodzącego się nie zmienił i paliwa nie czuć w oleju, przyznaje się ,że trochę mnie to martwi .
Szybki wzrost poziomu oleju mimo jazdy autostradowej
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2015, 09:33 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za odpowiedz.Z tego co zrozumiałem olej napędowy przedostaje się do miski olejowej...za***isty to wynalazek ten filtr.W takim razie muszę koniecznie zmienić olej a przy okazji jaki proponujecie?A i jeszcze jedno pytanie czy spalanie na biegu jałowym paliwa wartości 0.9,1.3 l/h w tych autach to norma? bo miłem vectre c z tym samym silnikiem gdzie komp.pokł. pokazywał 0.4,0.5 l/h oczywiście w obu przypadkach klima była wyłączona co koledzy na to?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2010, 09:50 przez piotras152, łącznie zmieniany 1 raz.
MieHor, rozumiem, że olej napędowy dostaje się do miski podczas przerywanych wypaleń? Czy się mylę? Jak ograniczyć do minimum dostawanie się tego oleju? Ile mniej więcej dostaje się tego oleju podczas jednego przerwanego wypalenia? Wykluczając na razie wyrwanie chwastaMieHor pisze:nadmiar może być efektem nie dokończonych wypaleń
tego chyba nikt nie wie...jednemu wiecej innemu mniej. Większości osób oleju znowu tak dużo nie przybywa...bo nadmiar jest niwelowany przez naturalne branie oleju przez system common-rail. Jęśli oleju komuś ewidentnie przybywa...to tylko wycinka.norbert_p pisze:MieHor, rozumiem, że olej napędowy dostaje się do miski podczas przerywanych wypaleń?MieHor pisze:nadmiar może być efektem nie dokończonych wypaleń
Ja jak sprawdzam olej to mam dylemat jaką wartość przyjąć....miedzy min a max mam ślady oleju zdarza się że jest też ponad max...
Wycieram bagnet i sprawdzam kilka razy.Dopiero po kilku sprawdzeniach wiem ile mam oleju.Troszkę mnie to dziwi bo mam 2 auto z grupy VW i tam olej na bagnecie widać jak na dłoni.
Wycieram bagnet i sprawdzam kilka razy.Dopiero po kilku sprawdzeniach wiem ile mam oleju.Troszkę mnie to dziwi bo mam 2 auto z grupy VW i tam olej na bagnecie widać jak na dłoni.
u mnie we Fabii poziom jest identyczny na zimnym i ciepłym silniku....sprawdzać mogę kiedy chce i zawsze tak samo ....i jak kolega napisał wyżej....widać jak na dłoni.....a oplu katastrofa...bagnet tak zafajdany, że trzeba sprawdzać kilkukrotnie.H,Łajszczak pisze: W każdym samochodzie nie tylko w Oplach tak samo się sprawdza czyli ok 5 minut po zatrzymaniu jak silnik jest dobrze nagrzany..