Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam wszystkich ''zafirkowiczów''w mojej ''zafci''zapala się lampka ostrzegawcza układu emisji spalin szczególnie przy mocniejszym wciśnięciu gazu i zarazem spada moc silnika.Kasuję tą usterkę przez wyłączenie i włączenie kluczyka po odczekaniu kilkudziesięciu sekund . Po jakimś czasie problem powraca Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej usterki.
Widzę że ponad rok jesteś na forum a nie znasz podstawowych rzeczy. Temat kontrolki silnika omawiany był wielokrotnie. Najpierw trzeba zacząć od odczytania błędu. Bez tego nikt nie będzie wróżył co padło.
jeśli dzieje się to po przekroczeniu 2500-3000 obrotów a twój styl jazdy to raczej spokojny to stawiał bym na zawór elekromagnetyczny - chyba tak się nazywa - od turbiny. Łatwo to sprawdzić. przy odpalaniu jedna osoba musi złapać za taki pręcik przy turbinie jeśli nie szarpnie to znaczy że zaworek albo do czyszczenia albo wymiany. Czyszczenie gdzieś na forum jest pokazane. Te silniki nie lubią PSJ (pizd... styl jazdy)
Witam wszystkich forumowiczów i serdecznie dziękuję za podpowiedzi.Przyrząd diagnostyczny wskazał usterkę P1125 i P1635 tj.zawór ciśnienia doładowania i uszkodz. systemu żarzenia. Po wymianie zaworu i świecy żarowej wszystko wróciło do normy i znów można delektować się przyjemnością i urokiem jazdy tym wspaniałym autem pozdrawiam wszystkich i życzę miłego wieczoru.
Witam, chciałem zapytać mam podobne objawy , brak mocy i kontrolka samochodziku z kluczykiem się zapala przy ponad trzech tysiącach obrotów i wiele więcej spala. Byłem u mechanika , komputer pokazał błąd przepływomierza , kupiłem nowy i założyłem jest trochę lepiej, ale to jeszcze to .nie to. Na niskich biegach jest w miarę , ale za to jak się da mocniej gazu to takie jest wrażenie jak by grały zawory, a przyspieszenie mizerne. Wyczytałem wczoraj na forum,że to może zawór EGR, czyściłem i nic nie pomogło, patrzyłem też przewody ,wydaje się że są okey. Proszę o pomoc..
Witam.
Prosilbym bardzo o pomoc. Zafira silnik 2.0 DTI 101 KM rok 2000
Systuacja wyglada tak ze zapalala mi sie kontrolka z kluczykiem i auto traci moc. Głownie dzialo sie tak jak np stalem na switlach kotrolka sie zapalala i auto tracilo zupelnie moc a na 2 biegu od okolo 2000 obrotow wyłączala sie i auto dostawalo "kopa". Po przeczytaniu z tysiac postów na forach zaczałem od sprawdzenia bledów i wyszlo mi P0418 - czyli przekaźnik "A" systemu doprowadzania powietrza wtórnego - usterka" wiec dalej poszedlem do sprawdzania przewodow cisnieniowych itd. Zabrałem sie za wyczyszczenie EGR, w srodku bylo sporo brudu i oleju. Po wyczyszczeniu i zalozeniu tak naprawde nic sie nie zmienilo a po chwili jazdy auto caly czas muli, nie moze wogole sie wkrecic na obroty tak jakby sie turbina nie zalaczala. Na postoju i biegu jalowym mam max 3000 obrotow i dalej nie idzie. Kontrolka dalej sie zapala w tych samych sytuacjach i dalej jest ten sam blad P0418. Prosze o pomoc zanim skonie sie do pojechania do mechanika. Sprawdzałem elektrozawory, kazdy mial na cewce ok 6,5 Ohma. Jeden ten od EGR jak zatklalem OUT i ciągnalem ustami z VAC to ladnie chodzi slychac klekotanie, a pozostale dwa szare od turbiny i klapek zawirowan jak zatkam OUT i wsysam z VAC to nic ledwo co udaje mi sie pociągnac i nic nie slychac. Rozebralem je wyczyscilem i nic. Potem zamienilem te dwa od klapek i turbo i nic sie nie zmienilo. Ale mimo wszystko zawór od turbo dziala bo ciegna zaworu upustowego turbiny nie da sie ruszyc gdy silnik chodzi, wiec raczej dziala. Ten od klapek raczej tez bo ciegno od zaworu przy kolektorze tez sie cofa.
I mimo wszytsko dalej mam problem i juz tak naprawde nie wiem co nie dziala i o co chodzi.
Ten jedyny blad i max 3000 obrotow bez turbo i jeszcze do tego tryb awaryjny a wtedy to juz wogole ledwo co idzie.
Prosze o jakas fachowa pomoc co do tego bledu.
Prosilbym bardzo o pomoc. Zafira silnik 2.0 DTI 101 KM rok 2000
Systuacja wyglada tak ze zapalala mi sie kontrolka z kluczykiem i auto traci moc. Głownie dzialo sie tak jak np stalem na switlach kotrolka sie zapalala i auto tracilo zupelnie moc a na 2 biegu od okolo 2000 obrotow wyłączala sie i auto dostawalo "kopa". Po przeczytaniu z tysiac postów na forach zaczałem od sprawdzenia bledów i wyszlo mi P0418 - czyli przekaźnik "A" systemu doprowadzania powietrza wtórnego - usterka" wiec dalej poszedlem do sprawdzania przewodow cisnieniowych itd. Zabrałem sie za wyczyszczenie EGR, w srodku bylo sporo brudu i oleju. Po wyczyszczeniu i zalozeniu tak naprawde nic sie nie zmienilo a po chwili jazdy auto caly czas muli, nie moze wogole sie wkrecic na obroty tak jakby sie turbina nie zalaczala. Na postoju i biegu jalowym mam max 3000 obrotow i dalej nie idzie. Kontrolka dalej sie zapala w tych samych sytuacjach i dalej jest ten sam blad P0418. Prosze o pomoc zanim skonie sie do pojechania do mechanika. Sprawdzałem elektrozawory, kazdy mial na cewce ok 6,5 Ohma. Jeden ten od EGR jak zatklalem OUT i ciągnalem ustami z VAC to ladnie chodzi slychac klekotanie, a pozostale dwa szare od turbiny i klapek zawirowan jak zatkam OUT i wsysam z VAC to nic ledwo co udaje mi sie pociągnac i nic nie slychac. Rozebralem je wyczyscilem i nic. Potem zamienilem te dwa od klapek i turbo i nic sie nie zmienilo. Ale mimo wszystko zawór od turbo dziala bo ciegna zaworu upustowego turbiny nie da sie ruszyc gdy silnik chodzi, wiec raczej dziala. Ten od klapek raczej tez bo ciegno od zaworu przy kolektorze tez sie cofa.
I mimo wszytsko dalej mam problem i juz tak naprawde nie wiem co nie dziala i o co chodzi.
Ten jedyny blad i max 3000 obrotow bez turbo i jeszcze do tego tryb awaryjny a wtedy to juz wogole ledwo co idzie.
Prosze o jakas fachowa pomoc co do tego bledu.
Zawór od turbo już zamieniałem. Fakt czujnika jeszcze nei wyjmowałem ale myslalem ze jakby co bylo z nim nie tak to by pokazal inny blad, bo jest na to inny numer bledu.
Tak odczytywałem to ELM327. A jestes pewny ze na op-comie zawsze jesli jest ten blad na ELM masz blad zwiazany z EGR?
Bo ten blad ktory mi pokazuje ELM z tego co sie doczytałem w dokumentacji jakies zagranicznej mówi konkretnie o pompie powietrza dodatkowego i elektrozaworze, ale kurcze autentycznie sprawdzilem wszystkie. Jesli blad EGR to tylko zastanawiam sie w jaki sposob on moze byc uszkodzony. grzybek chodzi dobrze, znaczy tak ciezej ale taka przeciez ma spręzyne. Mógłbym go kupic i zamienic ale nie chce tak bez podstawnie wymieniac co sie da i tracic pieniadze jesli nie znam konkretnie usterki. A moze być tak ze pompa vacu jest tak uszkodzona ze hamulce dzialaja dobrze ale podcisnienie na te rozne elektrozawory jest nie takie jak powinno?
Tak odczytywałem to ELM327. A jestes pewny ze na op-comie zawsze jesli jest ten blad na ELM masz blad zwiazany z EGR?
Bo ten blad ktory mi pokazuje ELM z tego co sie doczytałem w dokumentacji jakies zagranicznej mówi konkretnie o pompie powietrza dodatkowego i elektrozaworze, ale kurcze autentycznie sprawdzilem wszystkie. Jesli blad EGR to tylko zastanawiam sie w jaki sposob on moze byc uszkodzony. grzybek chodzi dobrze, znaczy tak ciezej ale taka przeciez ma spręzyne. Mógłbym go kupic i zamienic ale nie chce tak bez podstawnie wymieniac co sie da i tracic pieniadze jesli nie znam konkretnie usterki. A moze być tak ze pompa vacu jest tak uszkodzona ze hamulce dzialaja dobrze ale podcisnienie na te rozne elektrozawory jest nie takie jak powinno?