Silnik gaśnie w czasie jazdy
Moderator: Sebu$
Silnik gaśnie w czasie jazdy
W czasie jazdy potrafi zgasnac silnik 1,8/lpg, po ponownej próbie rozruchu pali sie kontrolka autka z kluczykiem i kontrola trakcji. Po odczekaniu 15/20 minut auto odpala bez problemu. Po odpaleniu pali sie kontrolka silnika, ale jak przelączy sie na lpg gasnie. Przełaczam na benzyne kontrolka jest dalej zgaszona, nawet nie mrugnie, pozniej jest ok. Na kompie zadnych błędów nie wykazało. Prosze o porady, z góry dziekuje.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2011, 08:41 przez zendoka46, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego a uda się troche dokładniej opisać jak gaśnie silnik ? Chodzi mi np ze jedziesz sobie powiedzmy 80 km/h i powiedzmy 2500obr/min i nagle cyk i gasnie. czy np jak dojeżdżasz do świateł i wciskasz sprzęgło to gwałtownie spadają obroty poniżej np 300-400 i auto sie dławi. Musisz zdradzić trochę wiecej szczegółów. czy podczas jazdy na samej PB tez tak sie dzieje ? Przyczyn może być tyle ile moich pytań
Kolego zendoka46, zaobserwuj takie zjawisko jak zamarzanie parownika.zendoka46 pisze:.po odczekaniu 15/20 minut auto odpala bez problemu.Po odpaleniu pali sie kontrolka silnika ,ale jak przelączy sie na lpg gasnie.
Tzn też miałem gazowce i też tak mi się samo działo gdy jechałem auto potrafiło samo zgasnąć i po którymś razie zajrzałem pod maskę i cały parownik zamarznięty i mało płynu w układzie było przyczyną zamarznięcia parownika .
To tylko mała podpowiedź
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
KOPERNIK, zgadzam się...
Sprawdź, czy czasem magik od lpg nie zamontował parownika za wysoko w stosunku co zbiornika wyrównawczego. Nawet niewielkie zmniejszenie płynu chłodniczego będzie miało negatywny wpływ na lpg.
Przerobione podobne objawy w SEAT INCA
Sprawdź, czy czasem magik od lpg nie zamontował parownika za wysoko w stosunku co zbiornika wyrównawczego. Nawet niewielkie zmniejszenie płynu chłodniczego będzie miało negatywny wpływ na lpg.
Przerobione podobne objawy w SEAT INCA
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Dziękuje za podpowiedzi kolegom, ale problem dalej istnieje. Sterownik był wysłany do sprawdzenia okazalo sie ze mial blad, ale po odbiorze od mechanika i przejechaniu 100 km zgasl mi przy jezdzie, po 20 min odpalil i ruszyłem dalej oczywiscie na lpg, chociaż na benzynie też trafiło sie żonce że zgasl. Mam zainstalowany alarm juz leciwy 10 letni /amervox/ i podejrzewam ze w czasie jazdy moze sie sam uzbroic, dlatego tak moze sie dziać, jutro jade do mechanika aby wyłaczyc go całkowicie, w celu sprawdzenia. Mechanik dal auto do przetestowania w celu sprawdzenia, czy dalej tak bedzie sie działo. Nie bral kasy, jezeli dalej tak bedzie działo to mam zwrocić auto. Możliwosći jest duzo, wiec musi wyeliminowac te najprostsze. Co do gazu to reduktor nie zamarzał mi ani razu, wymieniłem na nowy, gdyz starego nie było sensu reaktywowac.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. dla wszystkich.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. dla wszystkich.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2011, 08:44 przez zendoka46, łącznie zmieniany 1 raz.
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Jeśli gaśnie zarówno na PB jak i na LPG to obstawiam czujnik położenia wału.
Jest to jedyna wspólna część bez której silnik zgaśnie, moze też być zasilanie listwy zapłonowej (ułamany przewód niekontakt etc.) ale to byś miał problem zauwazalny w całym zakresie prędkości obrotowej.
Reszta elementów typu wtryskiwacze LPG czy PB, przepustnica, sondy etc nie mają wpływu na gaśnięcie.
Jest to jedyna wspólna część bez której silnik zgaśnie, moze też być zasilanie listwy zapłonowej (ułamany przewód niekontakt etc.) ale to byś miał problem zauwazalny w całym zakresie prędkości obrotowej.
Reszta elementów typu wtryskiwacze LPG czy PB, przepustnica, sondy etc nie mają wpływu na gaśnięcie.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Nie wiem jak w 1.8 ale w 2.0 bez czujnika położenia wału silnik będzie chodził ,silnik przełącza się na sterowanie z czujnika wałka rozrządu,wejdzie w tryb awaryjny i będzie go trochę bujało,miałem tak w Omedze z komputerem Simtec 70..Sprawdziłbym jeszcze przekaźnik opisany na schemacie jako przekaźnik układu sterowania silnikiem,znajduje się on w skrzynce przekaźników w komorze silnika,pierwszy od dołu po prawej stronie skrzynki..
witam, mam problem z moją zośką , a mianowicie zapaliła mi się kontrolka silnika czy też jak piszą pompy paliwowej wczoraj na chwilę się zapaliła i zgasła po czym ponownie się zapaliła i pali się cały czas nie wiem czy mogę jechać do pracy czy też sobie odpuścić jest też komunikat Oliepeil Control(sprawdź poziom oleju) poziom oleju jest jedną kreskę pod maximum co robić pozdrawiam dziękuję
U mechanika rozłączono 2 alarmy,które były razem sprzezone,fabryczny i dokladany.Alarmy nie zakażdym razem sygnalizowały syrena uzbrojenie,mimo to kontrolka wskazywala uzbrojenie.Zasugerowałem ze może uzbrajac sie w czasie jazdy dlatego wypioł dwa,pózniej jak będzie ok to podłaczy je pojedynczo .Bledow komp nie pokazuje,jazda probna troche potrwa o wynikach poinformuje.Pozdrawiam wszystkich
mam, podobny problem, mam silnik 1.8 16v, autko ma przejechane 86 tyś ( według licznika:) i przez półtorej roku nic złego sie z nim nie działo, dwa dni temu jadąc w trase mocno dociążonym autem( 6osób + bagaże), przy równomiernej jeździe ok 80km/h, 2500 obrotów zaczeła spadać wskazówka poziomu paliwa, do tego stopnia że po paru minutach świeciła sie kontrolka rezerwy, po krótkim postoju powracała do faktycznego stanu.Po przejechani około 45 km, auto przy predkości 80km/h nagle zaczeło tracić moc i zgasło, po przękręceniu kluczyka do pozycji 0 i ponownym uruchomieniu silnik odpalał i można było jechać dalej, zrobiłem 200 km i sytuacja powtórzyła sie 2 razy, zauważyłem że zdarzało sie to po dłuższym odcinku równomiernej jazdy stałych obrotach, dodam że silnik pracuje równo, temparatura jest odpowiednia około 80stopni, i nic nie wskazuje na to że auto zaraz zgaśnie:( czy ktoś może miał podobny przypadek? szukałem w sieci podobnych przypadków, ale nie znalazłem odpowiedzi - pomóżcie bo zanim pojadę do mechanika chciałbym wiedzieć co może być przyczyną zaeby nie wymieniać połowy silnika nie zanając przyczyny