zwiększające obroty silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grześ20

#16 Post autor: grześ20 »

czujnik abs co ma wspólnego z silnikiem ?

boogoo

#17 Post autor: boogoo »

No tak,ponieważ w momencie toczenia auta,sterownik podnosi obroty do twoich ,,problemowych''....

grześ20

#18 Post autor: grześ20 »

faktycznie tylko u mnie na postoju tak się dzieje z tymi obrotami

[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 08:37 ]
witam czy czujnik ten abs co pisałś gdzie się znajduję? ,chcę go wymienić może to pomoże ,jak ma coś wspólnego z tymi obrotami ,pozdrawiam

[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 08:41 ]
jak się domyślam to ten przy kołach a jak sprawdzić czy prawy czy lewy ?

[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 08:43 ]
MieHor pisze:Czujnik ABS
czujnik abs?

[ Dodano: Sro Kwi 06, 2011 21:11 ]
sprawdzałem podnosząc koło i gdy zakręciłem to zwiększają się obroty silika czy to dobrze ?ale od strony kierowcy ,teraz nie wiem z której strony jest odpowiedzialny za to

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#19 Post autor: Harry200 »

U mnie zaobserwowałem podniesienie obrotów do ok 950 gdy na luzie samochód się toczy do przodu, z tego co słyszałem za to odpowiedzialny jest czujnik lewego koła.Jeżeli czujnik by Ci szwankował to w pierwszej kolejności by się wyłączył ABS,jeżeli ABS działa to nie tam bym szukał przyczyny podniesienia obrotów.jak się zatrzymasz to obroty powinny spaść do ok 850 obrotów a u Ciebie zostają podwyższone..

grześ20

#20 Post autor: grześ20 »

witaj wyskoczyły mi następującę błędy i nie wiem co oznaczają regulacja początku wtrysku -odchyłka regulacji czujnik położenia przepustnicy czujnik 2 usterka obwodu ,gdzie się znajduje ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#21 Post autor: Dziadek13 »

grześ20 pisze:witaj wyskoczyły mi następującę błędy i nie wiem co oznaczają.
Ja też nie wiem jakie to błędy bo nie piszesz.
grześ20 pisze:regulacja początku wtrysku -odchyłka.
Tu domyślam sie zaznaczam że domyślam sie bo brak numeru błędu że zaciera sie tłoczek
w pompie i czekać cie będzie naprawa pompy no i sterownika bo poleci tranzystor.
grześ20 pisze:regulacji czujnik położenia przepustnicy czujnik 2 usterka obwodu ,gdzie się znajduje ?
I tu potrzebny by był nr błędu bo przepustnicy w dieslu bark,chyba że to sie odnosi do pedalu
gazu ale.........

grześ20

#22 Post autor: grześ20 »

nr błędu to 1220

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#23 Post autor: Dziadek13 »

Ten błąd 1220 i brak mocy ponad 3tkm.
Obrazek
Jak widzisz może zacznij dolewać mixolu do paliwa,ale może być i tak ale nie musi że masz mało paliwa,zapowietrza sie układ,zapchany filtr paliwa ale to pobożne moje życzenia żeby cie na święta pocieszyć.
A po zatarciu leci ten tranzystor w sterowniku.
Obrazek
No i dodatkowe koszty.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#24 Post autor: Harry200 »

Błąd P1220 to oprócz usterki pompy często oznacza po prostu braki paliwa w pompie spowodowane nieszczelnościami w zasilaniu ewentualne zapychającym się filtrem,u mnie kiedyś wyskoczył ten błąd jak zatankowałem złe paliwo i zapchałem filtr.Po wymianie filtra i odpowietrzeniu błąd zniknął i samochód chodzi ok.

grześ20

#25 Post autor: grześ20 »

witam dzięki za odp.mixolu dolewać jakiego i ile?,układ się zapowietrza jak wybadać?filter wymieniałem niedawno ,ale jeszcze raz sprawdze,

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#26 Post autor: Dziadek13 »


grześ20

#27 Post autor: grześ20 »

poczytałem o tym mixolu i wlałem od piły motorowej ,przetestowałem troche lepiej ,i dałem po garach i znowu kolejne błędy aż ręce opadają turbosprężarka błąd regulacji westgate,i element wykonawczy klap zasysanego powietrza niesprawność układu prądowego ,

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#28 Post autor: Dziadek13 »

Vackuometr do ręki i pomierz podciśnienie,zaraz za pompą do elektrozaworu od turbo powinno być full jakie daje pompa vacum a powinna 0.9-0.7.
Podawaj nam nr błędów.
Działanie siłownika turbo.
A teraz czy silownik od turbo powinien chodzić również przy przegazowaniu na postoju czy tylko przy jezdzie ?. Siłownik od turbo sterujacy zaworem Wastegata zaraz po odpaleniu silnika zamyka się (czyli zaciąga dzwignie od turbo) i nie ma prawa drgnąć aż do momentu sygnału z czujnika cisnienia w kolektorze ssacym o zbyt dużym ciśnieniu doładowania (wtedy popuszcza dzwignie wychamowywując turbo).Zawór EGR po zapaleniu silnika otrzymuje podciśnienie w zależności od stanu pompy podciśnienia np 0.7 bara po dodaniu gazu spada do 0.1 bara czyli otwiera doładowanie turbo.
Czujnik przy kolektorze należy przeczyścic - jak jest zapchany to nie włącza się turbo - 2000 obroty.
Czujnik ten obok akumulatora- profilaktycznie można go przedmuchać one razem współpracują.
Dodatek.
Jeżeli podciśnienie jest za małe to sztanga na turbo nie ma odpowiedniego przesuwu a wtrysk jest już wczesny,a turbo jescze nie pompuje i słychac spalanie "stukowe".
Jeżeli wszystko jest ok to możesz podmienić elektrozaworki ten od turbo i ten od egr są te same lub masz śłaby kontakt na wtyku do elektrozaworku wypnij i kontaktem w spry przeczyść.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2011, 21:05 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#29 Post autor: Harry200 »

grześ20 w innym poście napisałeś że przy dodawaniu gazu dymi Ci na czarno,tak jak napisał Dziadek13 w pierwszej kolejności sprawdź jakie masz podcienienie ale po tych Twoich wszystkich objawach gdy odpisałeś że po dodaniu mixolu zauważyłeś poprawę to stawiałbym bym na zacinający się jednak nastawnik dawki..

grześ20

#30 Post autor: grześ20 »

jak chodzi na wolnych obrotach to da się ruszać cięgnem od turba ,jak go przestawie ręcznie w lewo to zostanie w tej pozycji , nie wiem czy to dobrze?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”