Błąd 2452 58
U mnie tez to samo przegrzal sie przewodzik i odpadl ale po wypedalowaniu blad nadal jest choc lampka nie swieci , mam nadzieje ze tylko w pamieci i da se go skasowac. Czy jest mozliwe ze sygnalizacja bledu - zaswiecanie lamki samochodzik z kluczykiem -zalaczana byla w momencie proby wypalenia dpf-a
wystąpienie tego kodu błedu nie bierze sie z nikąd. Coś go zaowocowało.
ja tez jak mi padł przewod elastyczny miałem nasycenie 52% i tak juz był do końca.. nawrt miałem wrazenie ze probuje sie wypalic... okazuje sie ze bezskutecznie i filtr sie zapychał ...
usunąłem usterkę i 20km później skąd nikąd pełny proces wypalania zainicjował sie sam... - nawet nie chce myslec co by stalo sie jakbym dalej jeździł z usterką.
a co do kontrolki to mi mimo awari raz sie świeciła a raz gasła - dlatego nie mozna bagatelizowac tematu (tym bardziej ze to DPF z którym róznie bywa
takze kolego modzelm proponuje auto na kanał/podnośnik i dokładnie sprawdzić na poczatek przewody elastyczne.. przeowdy za "groszowe" nakłady moga uratowac większa kase (jak zapchasz filtr)
ja tez jak mi padł przewod elastyczny miałem nasycenie 52% i tak juz był do końca.. nawrt miałem wrazenie ze probuje sie wypalic... okazuje sie ze bezskutecznie i filtr sie zapychał ...
usunąłem usterkę i 20km później skąd nikąd pełny proces wypalania zainicjował sie sam... - nawet nie chce myslec co by stalo sie jakbym dalej jeździł z usterką.
a co do kontrolki to mi mimo awari raz sie świeciła a raz gasła - dlatego nie mozna bagatelizowac tematu (tym bardziej ze to DPF z którym róznie bywa
takze kolego modzelm proponuje auto na kanał/podnośnik i dokładnie sprawdzić na poczatek przewody elastyczne.. przeowdy za "groszowe" nakłady moga uratowac większa kase (jak zapchasz filtr)
Dlatego szukałem gdzie jest DPF.Na podstawie innych postów sprawdziłem ten gumowy odcinek przy DPF-ie/jest tylko jeden/ i jest OK.Jest w nim jeszcze jakaś wkręcona sonda,sprawdziłem przewód też jest OK.Dochodzi on do wtyczki która jest mocowana do silnika.Objawy były następujące: po przekręceniu kluczyka kontrolka serwisowa się świeciła ale po odpaleniu gasła.Wczoraj już nie zgasła i stąd moje poszukiwania.Co teraz dalej?? Pewnie bez komputera się nie obejdzie.
Tak rano odczytałem hamulec gaz i stacyjka.Pózniej zacząłem poszukiwania.
[ Dodano: Sob Kwi 09, 2011 20:31 ]
No i wyjaśniło się.Jednak pękł ten plastykowy przewód przy grodzi.Nie mam kanału i dojście tam jest okropne.Trochę trwało niczym zostało naprawiome.Kontrolka świeciła się jeszcze przez 30 kilometrów i zgasła.Pierwsza awaria nowego auta już za mną. Przy okazji został wymieniony filtr paliwa.
[ Dodano: Sob Kwi 09, 2011 20:31 ]
No i wyjaśniło się.Jednak pękł ten plastykowy przewód przy grodzi.Nie mam kanału i dojście tam jest okropne.Trochę trwało niczym zostało naprawiome.Kontrolka świeciła się jeszcze przez 30 kilometrów i zgasła.Pierwsza awaria nowego auta już za mną. Przy okazji został wymieniony filtr paliwa.
Witam.
Koledzy szukam pomoocy. Od 2 dni samochód mi słabnie. Nie ma mocy. Dzisiaj wróciłem lawetgą z trasy. Po diagnozie OP-COMem wywalił mi błędy:P2279-5B;P242F-75 i 58; oraz
P2452-0F. Nasycenie filtra 60 % przebieg od wypalenia 520 km. Ostatnie wypalenie było tydzień temu i po zakończeniu procesu OC pokazał : nasycenie 10%, przebieg od ostatniego wypalenia O km.Dzisiaj zaczął słabnąć i cały czas świeciła się kontrolka samochodu z kluczykiem. Aż zgasł. Po ponownym odpaleniu okazało się że nie mogę go wprowadzić na obroty. Jedynie na wolnych obrotach pracuje. Spaliny praktycznie nie idą z rury wydechowej (0 ciśnienia). Jak mu dołoże to się udusi. Co to może być z tą moją Zośką?. Proszę o pomoc i jakieś sugestie.
Koledzy szukam pomoocy. Od 2 dni samochód mi słabnie. Nie ma mocy. Dzisiaj wróciłem lawetgą z trasy. Po diagnozie OP-COMem wywalił mi błędy:P2279-5B;P242F-75 i 58; oraz
P2452-0F. Nasycenie filtra 60 % przebieg od wypalenia 520 km. Ostatnie wypalenie było tydzień temu i po zakończeniu procesu OC pokazał : nasycenie 10%, przebieg od ostatniego wypalenia O km.Dzisiaj zaczął słabnąć i cały czas świeciła się kontrolka samochodu z kluczykiem. Aż zgasł. Po ponownym odpaleniu okazało się że nie mogę go wprowadzić na obroty. Jedynie na wolnych obrotach pracuje. Spaliny praktycznie nie idą z rury wydechowej (0 ciśnienia). Jak mu dołoże to się udusi. Co to może być z tą moją Zośką?. Proszę o pomoc i jakieś sugestie.
P242F Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance B-031
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
czyli prawdopodobnie szlag trafił czujnik ciśnień. Wypalanie nie ruszyło i masz całkowicie zapchany filtr
P2279 to nieszczelność w układzie dolotu, ale myślę, że to nie jest problem, tylko po prostu wyskoczył ten błąd w konsekwencji powyższego.
Ale jak co, to trzeba sprawdź przewód gumowy od IC do przepustnicy czy jest szczelny, a potem egr, bo czesto też wywala ten błąd jak źle funkcjonuje ten zawór.
Proponuje zrobić wypalanie serwisowe op-comem, jeśli auto w ogóle zapali. Jak już będziesz miał pewność, że to czujnik....to proponuje przemyśleć likwidacje dpfu, bo dołożysz parę stówek za czujnik...i problem znów kiedyś wróci. Dlatego warto wcześniej przemyśleć wycinkę przy grupowej akcji...bo teraz nawet nie dojedziesz nigdzie.
P2452 Particulate Filter Pressure Sensor High Voltage C-032
czyli prawdopodobnie szlag trafił czujnik ciśnień. Wypalanie nie ruszyło i masz całkowicie zapchany filtr
P2279 to nieszczelność w układzie dolotu, ale myślę, że to nie jest problem, tylko po prostu wyskoczył ten błąd w konsekwencji powyższego.
Ale jak co, to trzeba sprawdź przewód gumowy od IC do przepustnicy czy jest szczelny, a potem egr, bo czesto też wywala ten błąd jak źle funkcjonuje ten zawór.
Proponuje zrobić wypalanie serwisowe op-comem, jeśli auto w ogóle zapali. Jak już będziesz miał pewność, że to czujnik....to proponuje przemyśleć likwidacje dpfu, bo dołożysz parę stówek za czujnik...i problem znów kiedyś wróci. Dlatego warto wcześniej przemyśleć wycinkę przy grupowej akcji...bo teraz nawet nie dojedziesz nigdzie.
Robiłem wtedy jak się to zaczęło test OC - nie pamiętam nazwy ale dotyczył EGR. Gdzieś na forum czytałem że jak EGR jest ok to podczas tego testu samochód powinien zgasnąć (zawór domyka). U mnie niestety tylko niewiele go przydławiło i silnik nadal pracował.Marki pisze:Objawy jakie opisujesz pasują do problemów z EGR-em.
TOMASZ_2010 pisze:. Gdzieś na forum czytałem że jak EGR jest ok to podczas tego testu samochód powinien zgasnąć (zawór domyka). U mnie niestety tylko niewiele go przydławiło i silnik nadal pracował.
to nie prawda, silnik ma zgasnąć podczas testu przepustnicy a nie egr'u
Koniecznie sprawdź wartości czujników ciśnień dpf, jak mówił Marki
Ja dalej myśle, że to sprawa czujników a nie egra. Egr jak nawala to auto muli a nie, że nagle Ci gaśnie auto nie nie możesz zapalić. Oczywiści przy okazji możesz też mieć zdychającego egr'a. A jak pisałeś, że do tego z rury nic nie leciało...to pewnie filtr zapchany na maxa.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2011, 21:20 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie . Pomyliło Ci sie z testem przepustnicy. Powinny za to zmieniać sie wartości na przepływomierzu. Przy otwartym zaworze przepływ powinien być mniejszy bo część gazów idzie przez EGR omijając przepływomierz. Wartość graniczna to coś ok 30 kg/h Z tym ze test Opcomem nie musi pookazywać prawdziwej wartości przeplywki. Mój opcom np oszukuje o ok 50% w stosunku do Tego co mierzy TechTOMASZ_2010 pisze:Gdzieś na forum czytałem że jak EGR jest ok to podczas tego testu samochód powinien zgasnąć (zawór domyka).
TOMASZ_2010 pisze:P242F-75
To nie to samo.kaliope pisze:P242F Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance B-031
P242F-75 tego błędu O-C nie potrafi rozpoznać..... tylko Tech powie co to jest.... Jest to błąd związany z wypalaniem dpf.... ale jest sposób aby problem rozwiązać przynajmniej do następnego wypalania.... w tym wypadku stacjonarnie O-C raczej nie wypali dpf.... Ruszamy w trasę i jedziemy najlepiej na trzecim czwartym biegu obroty powyżej 3tyś. Wywali błąd zatrzymujemy kasujemy i w trasę i robimy to tak długo aż ruszy wypalanie.... przeważnie 3-4 razy... i rusza wypalanie . Przed tym proponuję sprawdzić stan wężyka który łączy czujnik ciśnienia z metalowym przewodem ciśnieniowym bięgnącym pod podwoziem...
Moim zdaniem O-C czasami błędnie pokazuje nasycenie filtra dpf.....