zwiększające obroty silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#31 Post autor: Harry200 »

A jak wyłączysz silnik to cięgno też zostaje tam gdzie go pociągniesz. :?:

boogoo

#32 Post autor: boogoo »

grześ20 pisze:jak chodzi na wolnych obrotach to da się ruszać cięgnem od turba ,jak go przestawie ręcznie w lewo to zostanie w tej pozycji , nie wiem czy to dobrze?
Tu masz źle,albo jakiś wężyk przepuszcza,albo gruszka,albo elektrozawór.I zmierz w końcu to podciśnienie tak jak koledzy ci sugerują....bo jeszcze pompa vac dochodzi!

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#33 Post autor: Dziadek13 »

Mnie to wygląda na uszkodzoną gruszke od turbo bo zawsze odbije w prawo do turbo bo jest w niej sprężyna nie może zostać jak przesunie w lewo.Lub turbo w samym sobie jest zapieczone wtedy należy turbo wyczyścić.Pooglądaj
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#34 Post autor: Harry200 »

Sam siłownik od turbiny można dokupić osobno ale zmierz sobie podciśnienie jak sugerują Koledzy..

grześ20

#35 Post autor: grześ20 »

dzięki ale sprawdzałem bezpośrednio od pompy to cięgno się rusza dobrze a jak podłącze do elektrozaworu to ani drgnie

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#36 Post autor: Dziadek13 »

Podłącz między siłownik turbo a elektrozawór wakometr i sprawdź podciśnienie czy sie pojawia.Bo jeżeli masz podciśnienie od pompy vacum do elektrozaworka a nie masz do gruszki od turbo to masz zatkany,nie sprawny elektrozawór od turbo możesz go podmienić na tego obok aku o tym samym nr.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2011, 20:35 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

grześ20

#37 Post autor: grześ20 »

najgorsze co mnie martwi to błąd p 1220- regulacja początku wtrysku odchyłka regulacji .nie wiem jak to zlikwidować ,do tego jak na postoju przegazuje to na ziemi czarno od spalin i nie równo chodzi i wali trochę dymem czarnym ,jak się jedzie to jest nie widoczne błagam co robić ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#38 Post autor: Dziadek13 »

Może podjedź do jakiegoś dobrego mechanika i posłuchaj co on na to powie.

grześ20

#39 Post autor: grześ20 »

mechanik mówił że pompa do wymiany i jeszcze coś zobaczymy proszę zostawić auto i proszę szykować kasę i taka była odpowiedz bo będzie dużo kosztować ,to jest normalka ,a pompa była serwisowana pół roku temu .

[ Dodano: Sob Kwi 09, 2011 20:45 ]
wracając do podciśnienia to między siłownik turbo a elektrozaworem nie ma żadnego ciśnienia sprawdzałem ,a przy pompie jest od 07 do 08 bara

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#40 Post autor: Harry200 »

Często różni specjaliści "regenerują" pompy zakładając mocniejszy tranzystor który na pewien czas pomaga,daje on sobie radę z regulacją przycinającego się przestawiacza ale przychodzi taki moment że nawet to nike pomaga,Czarny dym u Ciebie może wynikać z nieprawidłową praca regulacji turbosprężarki,pompa daje zwiększoną mieszankę a turbina nie doładowuje i może skutkować czarnym dymem z tłumika,Jeżeli nie ma podciśnienia na sterowaniu turbiny to spróbuj zamienić na inny i wtedy zobacz czy będzie otwierać siłownik.

grześ20

#41 Post autor: grześ20 »

myślisz że jedno z drugim ma coś wspólnego?

[ Dodano: Sob Kwi 09, 2011 20:59 ]
czyli zamienić elektrozaworki ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#42 Post autor: Harry200 »

Jak kiedyś na próbę odłączyłem sterowanie zaworu od turbiny to przy mocniejszym dodawaniu gazu to miałem niezłą zadymę za sobą.. :lol: Nie ma z tym za dużo roboty a sprawdziłbyś czy działa Ci sterowanie..

grześ20

#43 Post autor: grześ20 »

a jak najprościej sprawdzidz sterowanie?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#44 Post autor: Dziadek13 »

No podmień elektrozawór od turbo na inny o tym samym nr koło aku.

grześ20

#45 Post autor: grześ20 »

ok tak zrobię ,zobaczymy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”