zwiększające obroty silnika

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
grześ20

#61 Post autor: grześ20 »

wielkie dzięki ,u mnie nie ma problemu z odpalaniem ,ani z mocą silnika ,tylko nierówna praca szczególnie na wolnych obrotach i na postoju przy gazowaniu na wiekszych obrotach,wiadomo że mam uszkodzony elektrozawór ale dlaczego wywala błąd komputer o tym regulacji początku wtrysku

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#62 Post autor: Harry200 »

grześ20 pisze:dlaczego wywala błąd komputer o tym regulacji początku wtrysku
elektronika ma problem ze sterownikiem np.zatacierającego się nastawnika i stąd sygnalizuje błędem P1220..

grześ20

#63 Post autor: grześ20 »

czyli pompa do regeneracji ?

boogoo

#64 Post autor: boogoo »

Daj spokój z pompą,póki ci auto chodzi!Najpierw zrób podciśnienie.Oczywiście,że mechanicy lubią tą diagnozę,,pompa do naprawy'',ale ty zaczekaj :) jeśli odpala dobrze i jeździ to ok.Masz spore błędy i wiesz co je powoduje.Czy wiesz ile pomp jest źle diagnozowane przez pośpiech?

grześ20

#65 Post autor: grześ20 »

masz racje dzięki za pocieszenie w sprawie pompy ,wracając do pociśnienia zauważyłem że jeden elektrozawór jest inny czyli numery ,i nie idzie w niego dmuchać ,a w inne to się da ,czy wszystkie elektrozawory muszą być takie same?

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 20:06 ]
wyczytałem na forum że jednak się różnią numerami elektrozaworki ,więc tak ,dwa są jednakowe czyli 09158200 muszą być od turbiny i erg ,a jeden o numerze 09128022 od klap , a u mnie jest inaczej dwa są o numerze 09128022 i jeden 09158200 ,teraz nie wiem czy u mnie jest żle ? proszę o podpowiedz.

boogoo

#66 Post autor: boogoo »

No właśnie?Z tymi zaworami to jest różnie,spotkałem się,że jedni mają obydwa szare-jeden czarny,a inni dwa czarne,jeden szary.Ja mam dwa szare,jeden czarny.Nie wiem,ja mam dobrze,a czy inni mają dobrze to nie mam pojęcia :) .Ich auta też chodzą i na to nie narzekają.Z tymi kolorami to chodzi o czas reakcji i siłę zamknięcia.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#67 Post autor: Dziadek13 »

Ja mam takie i autko śmiga z końcówką 200 mam dwa turbo i egr.
Obrazek
Diagnozujemy elektro zawory - wyciagamy wezyk z VAC oraz z OUT zatykamy palcem OUT i ciagniemy (symulujemy pompe) ustami z Vac - zaworek powinien "terkotac" i zasysac powietrze z dolnej czesci (na zasadzie bezpieczenstwa np gdy egr sie juz otworzy a vac dalej ssie zaworek ma przepuszczac powietrze z dolu bo element ktory steruje jest juz w maksymalnej pozycji.

grześ20

#68 Post autor: grześ20 »

no właśnie masz dwa z końcówką 200 od erg i turbo ,a u mnie odwrotnie ,może dlatego tak mi od dawna żle chodzi szczegółnie na wolnych obrotach ,jak dojeżdzam do świateł i jak wcisne sprzęgło to strasznie faluje silnikiem a jak auto przestanie sie toczyć to zaraz się wyrównają się obroty

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#69 Post autor: Dziadek13 »

grześ20 pisze:dawna żle chodzi szczegółnie na wolnych obrotach ,jak dojeżdzam do świateł i jak wcisne sprzęgło to strasznie faluje silnikiem a jak auto przestanie sie toczyć to zaraz się wyrównają się obroty
A jak po pompujesz hamulcem to wyskoczy ci kontrolka ?.
A może coś z abs który daje impulsy do obrotomierza i komputera.

grześ20

#70 Post autor: grześ20 »

nie wyskakuje kontrolka właśnie ,obrotomierz chodzi tak przeskakuje co pół milimetra nie tak płynnie od 60 km /h wzwyż ale chyba normalne chyba że... właśnie nie wiem czy to normalne ,czujnik od koła miałem wykręcony i raczej jest ok

[ Dodano: Wto Kwi 12, 2011 20:53 ]
Dziadek13 pisze:
grześ20 pisze:dawna żle chodzi szczegółnie na wolnych obrotach ,jak dojeżdzam do świateł i jak wcisne sprzęgło to strasznie faluje silnikiem a jak auto przestanie sie toczyć to zaraz się wyrównają się obroty
A jak po pompujesz hamulcem to wyskoczy ci kontrolka ?.
A może coś z abs który daje impulsy do obrotomierza i komputera.
czy moge
sprawdzidz wyjmując wtyczke od abs i jechać i sprawdzidz czy faluję silnik?

Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#71 Post autor: zolo »

Witam . Od niedawna zauważyłem wzrost obrotów na zimnym silniku. Komputer wskazuje 1.3 l/h chwilowego zużycia paliwa , podczas nagrzewania spada do 0.9 - 1.0 l/h . Dawniej spadało do 0.5-0.6 l/h. Dodam ze wymieniłem EGR ( regenerowany ) i filtr paliwa .

Czym może być spowodowana ta zmiana ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#72 Post autor: Harry200 »

A czy w czasie jazdy zauważasz jakieś inne objawy. :?: Za taki stan rzeczy może odpowiadać na przykład bardziej rozładowany akumulator,alternator będzie starał się go doładować ,z tego może sie brać zwiększone zużycie i trochę większe obroty na jałowym..

Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#73 Post autor: zolo »

rano odpala normalnie,zajeżdżam do pracy już są obroty wyższe a po powrocie są ok.czyli 0,6-0,8l/h(dojazd ok.6km) zastanawiam się czy mogłem coś sknocić z filtrem paliwa?
Dodam jeszcze ze akumulator jest od nowości ale kręci normalnie

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#74 Post autor: Harry200 »

Z filtrem paliwa raczej nic źle nie zrobiłeś gdyż rano silnik odpala Ci dobrze..

gee

#75 Post autor: gee »

Witam.

Mam problem z obrotami - po zdjęciu nogi z gazu przez jakieś 2-3 sekundy obrotu pozostaję bez zmian, po czym opadają do biegu jałowego. Co może być przyczyną? Przepustnicę przeczyściłem i nie pomogło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”