A czytał kolega ten Tematturczyn pisze:PRZY WŁĄCZONYM SILNIKU ŁADOWANIE Z ALTERNATORA JEST NA POZIOMIE 13,3
[B]Uszkodzony alternator
Witam mam problem .Przy włączonym silniku ładowanie z alternatora jest na poziomie 13,3-13,5V(na postoju), w trasie jest trochę większy (góra 13,7)-alternator jest nowy.Drugi problem to taki że przy skrętach kierownicą w prawo lub w lewo na postoju ładowanie znacznie spada do 11-12V Czy u was jest tak samo-co może być przyczyną takiego spadku napięcia 9Może układ wspomagania,pompa itp)Coś mi pobiera prąd i nie wie co? Czy podłączenie pod komputer coś da h.e.l.p
Moim zdaniem mieści się w normie , tym bardziej że masz nowy alternator. Pewnie koledzy będą pisać że mało.... ja uważam że starczy. U mnie jest 13,6V i w czasie jazdy do 13,9V wszystko jest ok.turczyn pisze:Przy włączonym silniku ładowanie z alternatora jest na poziomie 13,3-13,5V(na postoju), w trasie jest trochę większy (góra 13,7)-alternator jest nowy
Bo pobór prądu jest wiekszy (wspomaganie)....turczyn pisze:.Drugi problem to taki że przy skrętach kierownicą w prawo lub w lewo na postoju ładowanie znacznie spada
tico0 pisze:Przypomnę że to jest górne dopuszczalne nap. ładowania a nie napięcia jakie powinien uzyskać każdy alternator.....kubik_CDTi pisze:14,4V osiągnąłem przy wyłączeniu wszystkiego
ja praktycznie mam cały czas ładowanie na poziomie 14,3-14,5V. Zaraz po uruchomieniu (kilka pierwszych kilometrów) czasami pokazuje nawet 14,6V.
Czy w związku z powyższym powinieniem się martwić, coś jest nie tak?
mam identycznie, całą zimę tak pokazywał. Zaczną się upały, klima na full i będziesz miał nawet 13.0V. Także nie wiem od czego to zależy, ale u mnie im zimniej tym pokazuje większe ładowanie.polin pisze:
ja praktycznie mam cały czas ładowanie na poziomie 14,3-14,5V. Zaraz po uruchomieniu (kilka pierwszych kilometrów) czasami pokazuje nawet 14,6V.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
polin, nie stresuj się
Masz benzynę, altki padają w klekotach !!!
Fiat zawsze miał problemy z altkami, a diesle w ZB (oprócz 1.7 w którym nie słyszałem o problemach z alternatorami) są od Fiata.
Benzyny są GMa i nie spotkałem się w nich z problemami z alternatorem.
Swego czasu Fiat zastąpił swój 1.6 w Stilo, Oplowską 1.6 105 KM. Podobnie 1.8 w Cromie to oplowski Z18XER
Masz benzynę, altki padają w klekotach !!!
Fiat zawsze miał problemy z altkami, a diesle w ZB (oprócz 1.7 w którym nie słyszałem o problemach z alternatorami) są od Fiata.
Benzyny są GMa i nie spotkałem się w nich z problemami z alternatorem.
Swego czasu Fiat zastąpił swój 1.6 w Stilo, Oplowską 1.6 105 KM. Podobnie 1.8 w Cromie to oplowski Z18XER
no to "welcome to the club"kaliope pisze: mam identycznie,
Lorry pisze: polin, nie stresuj się
Masz benzynę, altki padają w klekotach !!!
miałem już kiedyś jazdę z alkiem w benzynie, ale była to astra g i w dodatku z "przejściami".
Obecnie jak na razie mam "stresa" jedynie przy dystrybutorze i oby tak zostało
sorki za OT
pozdrawiam