[FAQ]Płyn do czyszczenia filtra DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
mariuszas5

#61 Post autor: mariuszas5 »

Witam jak wiekszośc mam problem z dpefem . mechanik stwierdził , że DPF jest zapchany - nasycenie 91 % auto nie pali , jak ściągneli DPF to zapalił od kopa. Próbowali go przedmuchac jednak to nic nie dało. Auto z podłaczonym DPf nie zapala. Jakie jest teraz wyjście - stwierdzili zeby wymusic czyszczenie dpfu autko musi chodzić - a on nie zapala z podłaczonym dpefem. bardzo dziekuje za wszelkie info .... jak to wyczyścić

kicaj

#62 Post autor: kicaj »

mariuszas5 pisze:nasycenie 91 % auto nie pali
troche niska wartosc zeby auto niepalilo... sprawdz czujniki/czujnik dpfu i przewody od nich
kaliope, w obu przypadkach nalezy doprowadzic auto do stanu sprawnosci...
tym bardziej przed zawirusowaniem...

zapchanie filtra to wynik jakichs innych czynnikow, np niewlasciwego oleju, przerwania procesu wypalania dpfu kilkukrotnie (ale wtedy by sie pojawila kontrolka wczesniej), blednych wskazan czujnika/ow, egr, itd...

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#63 Post autor: heko »

...wszystko prawda, poza tym że przy 91% nasycenia musi palić....nasycenie nie jest liczone tylko z czujnika różnicowego, a również z logarytmów obliczanych przez ECU...zazwyczaj jest tak że nawet przy 115% pali i jeździ bezproblemowo i tak że przy 90% w ogóle nie jeździ, po prostu filterek jest już w takim stenie że nie można zainicjować dopalania

Orbit

#64 Post autor: Orbit »

Dzisiaj sie natknąłem na TO SRODEK DO CZYSZCZENIA DPF

kicaj

#65 Post autor: kicaj »

cytuje:
"Nie wolno go stosować do pojazdów z elektronicznie sterowanym systemem regeneracji filtra DPF. "
a jak jest sterowane wypalanie dpfu w zafci? nie elektronicznie?

poza tym ponoc to renomowana firma niemiecka, a nigdy jej w niemczech nei widzialem, ani w sklepie, ani w warsztacie, ani w internecie ani w ogloszeniach...

Przemcio

#66 Post autor: Przemcio »

:> Do nieinwazyjnego czyszczenia filtra DPF stosuje się specjalne urządzenie. Sondę urządzenia mechanik wsuwa do filtra DPF przez otwór po wykręconym czujniku tlenu (sondzie lambda). Normalnie wyczyszczenie filtra DPF w serwisie wymagałoby wycięcia filtra z samochod
Czyszczenie chemiczne filtra DPF polega na rozpuszczeniu złogów węgla jednym preparatem, a następnie spłukaniu ich drugim. Następnie podłącza się do samochodu komputer serwisowy Tech-2 i uruchamia procedurę serwisową regeneracji filtra DPF. Następnie wykonujemy próbę drogową.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#67 Post autor: heko »

...wszystko OK...tylko że z ok 80-ciu wywalonych DPF/FAP tylko co piąty zawalony był sadzą, w stanie agonalnym, te autka albo ledwie dojeżdżały do mnie, albo były holowane, albo miały rozkręcony, rozszczelniony wydech aby mogły w ogóle jechać....reszta czyściutkie, ale po rozbiciu wysypywało się z nich olbrzymie ilości popiołu i rdzawego pyłu, a tego chemia nie rozpuszcza ;)

Przemcio

#68 Post autor: Przemcio »

heko pisze:...wszystko OK
Nie jest OK. Napisałem to celem uzupełnienia do podawanych środków. ASO Opel życzą sobie za tą czynność około 900 zł. GM Polska doradza . To jest jawne drenowanie kieszeni klientów że nie będę używał kolokwializmów które się cisną na usta. Po to jest to forum żebyśmy nie dali się ***** . :evil:

imalas

#69 Post autor: imalas »

Wracając do tematu, ...Panowie czy ktoś sprawdził nowe cudeńko do oczyszczania DPF?, czyli IN&OUT Cleaner firmy Xenum TUUUUUUUUUU

IN&OUT CLEANER jest profesjonalnym produktem najnowszej generacji dwojakiego zastosowania i działania w silnikach Diesla:
1. Xenum NexgenTM, technologia ta działa jak płynny katalizator, utlenia osady
węglowe w układzie wydechowym co prowadzi do ich całkowitego usunięcia.
Czyści filtr cząstek stałych (DPF), katalizatory oraz turbo sprężarki wraz z
ich wirnikami o zmiennej geometrii.
2. Aktywnie czyści układ wtryskowy używając detergentów o niespotykanej
dotychczas efektywnosci. Czysci i eliminuje osady w całym układzie
paliwowym, między innymi: zbiornik, pompę paliwową, pompę wysoko cisnieniową
i przepływomierze, układy common rail oraz koncówki wtrysków.
ZASTOSOWANIE:
Do wszelkich rodzajów silników Diesla. Czynność czyszczenia nie wymaga
żadnego demontażu. Wlej zawartość (1,5L) do zbiornika paliwa na 30-50L paliwa.
Staraj sie używać pojazdu z możliwie dużym obciążeniem i na wysokich obrotach
(powyżej 3000 obr/min) aby dokładnie rozgrzać układ wydechowy.
Importer: www.autoxen.pl
UWAGA: Przestrzegaj ograniczeń prędkości podczas czyszczenia. Benzyna ciezka obrabiana wodorem (ropa naftowa); Niskowrzaca frakcja naftowa obrabiana wodorem
2-ethylhexyl nitrate. Działa szkodliwie na organizmy wodne; może powodować długo utrzymujące się niekorzystne zmiany w środowisku wodnym. Powtarzające się narażenie może powodować wysuszanie lub pękanie skóry. Unikać zanieczyszczenia skóry. Zużyty produkt oraz opakowanie dostarczyć na składowisko odpadów niebezpiecznych.

Motochemica

#70 Post autor: Motochemica »

kicaj pisze:cytuje:
"Nie wolno go stosować do pojazdów z elektronicznie sterowanym systemem regeneracji filtra DPF. "
a jak jest sterowane wypalanie dpfu w zafci? nie elektronicznie?
Chodzi tutaj o tzw. mokry DPF czyli pojazdy z dodatkowym zbiorniczkiem do dawkowania płynu do paliwa - głównie grupa PSA, niektóre fordy...
kicaj pisze:cytuje:
poza tym ponoc to renomowana firma niemiecka, a nigdy jej w niemczech nei widzialem, ani w sklepie, ani w warsztacie, ani w internecie ani w ogloszeniach...
Słabo szukałeś:
http://www.pro-tec-deutschland.com/
http://www.autoprofishop.de/
Protec to firma, obsługująca serwisy - więc marketing kieruje się do mechaników, a nie do właścicieli aut.

Przemcio, co do czyszczenia DPF przystawką - bez demontażu - to nie jest skuteczna metoda. Dlaczego? Dość jasno pisze o tym Heko i dlatego Protec zaleca, by zdemontowany filtr moczył się w preparacie tylko 10 godzin.


Jeśli ktoś obiecuje, że w 15 min. rozpuści to skamieniałe "coś", odłożone w filtrze - albo nie wie, albo kłamie ;)

Imalas - środek, który linkujesz, to po prostu preparat do obniżania temp. zapłonu sadzy w DPF, czyli do zapobiegania "dopalaniu". Czyli profilaktyka. Zadziwia mnie tylko, jak można w jednej linijce obiecać zarówno czyszczenie DPF-a, wtryskiwaczy, turbiny. Uff, gdzie Rzym, gdzie Krym? Poza tym - aż 1,5 l. sugeruje słabe stężenie detergentu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Motochemica, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#71 Post autor: kicaj »

Motochemica pisze:Chodzi tutaj o tzw. mokry DPF czyli pojazdy z dodatkowym zbiorniczkiem do dawkowania płynu do paliwa - głównie grupa PSA, niektóre fordy...
no ale co to ma wspolnego z elektronicznym sterowaniem regeneracji ;) rotfl...
dopisz ze fordy z silnikami z psa ;)
Motochemica pisze:Słabo szukałeś:
nie pisalem ze szukalem, tylko ze jej nie widzialem w niemczech...
to ze firma pozycjonuje produkty dla warsztatow a nie klientow indywidualnych, nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu ngdzie, powtarzam - nigdzie, nie zauwazylem reklamy badz produktu tej firmy... a to o czyms swiadczy...

no ale grunt to reklama...

Przemcio

#72 Post autor: Przemcio »

:> Wiadomo tonący brzytwy się chwyta . I tak jest z środkami czyszczącymi DPF. Jedynym znanym mi skutecznym sposobem oczyszczenia jest wyrwanie chwasta. Reszta to ściema firm które go wymyśliły i tych które na tym zarabiają. :P Gdyby była taka możliwość pozbył bym się tej ekologicznej ściemy nawet jutro.

imalas

#73 Post autor: imalas »

Motochemica pisze: ...........

Imalas - środek, który linkujesz, to po prostu preparat do obniżania temp. zapłonu sadzy w DPF, czyli do zapobiegania "dopalaniu". Czyli profilaktyka. Zadziwia mnie tylko, jak można w jednej linijce obiecać zarówno czyszczenie DPF-a, wtryskiwaczy, turbiny. Uff, gdzie Rzym, gdzie Krym? Poza tym - aż 1,5 l. sugeruje słabe stężenie detergentu.
Moje pytanie nie brzmiało co się komuś zdaje, lub co ktoś sądzi o opisach producenta!...ale czy ktoś już to osobiście sprawdził? Chodzi o to żeby nie zaśmiecać tematu dywagacjami ludzi różnego interesu i autoramentu! (Wycinacze DPF-ów to już normalnie szaleją na tym forum) :lol:

!.5 litra mikstury zapowiada potężne stężenie po wlaniu do prawie pustego baku do np. pozostałych 3 litrów ....eh! :lol:
Zapobiegawczo wszystko wlewa się na cały bak.

Motochemica

#74 Post autor: Motochemica »

Radzę przy środkach do DPF nie zmniejszać ilości paliwa poniżej zalecanej przez producenta. Przemcio, staram się nie dyskutować o tym, na co nie mamy żadnego wpływu - dlatego nie wchodzę w rozmowy o tym, czy wprowadzenie DPF-a to bzdura, czy nie. DPF są i bedzie ich coraz więcej, a z nowych modeli będzie je coraz trudniej usuwać. Dlatego pojawiły się środki do czyszczenia DPF-a.
Inną sprawą jest to, że diesle są przeznaczone na długie trasy, najlepiej min. expresowe. Do miasta i na krótkie dystanse są benzynki. I wówczas nie am co tysiąc km problemu z DPFem

kicaj

#75 Post autor: kicaj »

Inną sprawą jest to, że diesle są przeznaczone na długie trasy, najlepiej min. expresowe. Do miasta i na krótkie dystanse są benzynki. I wówczas nie am co tysiąc km problemu z DPFem
tylko ilu statytystycznych polakow stac na 2-3 auta w rodzinie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”