[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
norbert_p

#616 Post autor: norbert_p »

Przemcio pisze:
kicaj pisze:autobahnie
Jak to zobaczyłeś. Bo przy ... powiedzmy 3000 , ba 2600 obrotów ja nie jestem w stanie zdiagnozować wypalania , a nie zdarza mi się wolniej przemieszczać po autostradzie :> w D
Patrząc się na chwilowe spalanie. Przy wypalaniu wzrasta ono drastycznie :evil: I dlatego i ja wytnę kiedyś dziada :evil2:

kicaj

#617 Post autor: kicaj »

Przemcio pisze:Jak to zobaczyłeś. Bo przy ... powiedzmy 3000 , ba 2600 obrotów ja nie jestem w stanie zdiagnozować wypalania
no akurat przy takich obrotach (jedziesz do 140-160km/h) to da sie jeszcze wyczuc. ale powyzej juz nie bardzo, ale jak ktos "czuje" wypalanie dpfu to zauwazy. No ale nie zawsze jedzie sie z taka predkoscia, czasem trzeba zwolnic, prawda?
norbert_p pisze:Patrząc się na chwilowe spalanie. Przy wypalaniu wzrasta ono drastycznie
ale to sie zgadza jedynie do predkosci ok 140-160km/h, powyzej juz nie...
przy 180-200 nie ma juz praktycznie roznicy w spalaniu z i bez wypalania dpfu. No fakt, ze przy tych predkosciach to nie potrzeba podtrzymywac wypalania dpfu dodatkowa dawka paliwa...

Przemcio

#618 Post autor: Przemcio »

kicaj pisze:to da sie jeszcze wyczuc
zapewniam że w A17DTR jest to baaaaardzo trudne aczkolwiek możliwe przy PSJ na atostradzie ;)

Aston

#619 Post autor: Aston »

przy 1.9DT wyczuwa się wypalanie na trasie porostu rośnie spalanie tak trochę w kosmos no a ja mam tak co ok 650 km cykl mieszany choć jak przejechałem trasę Warszawa - Gdańsk i w drugą stronę to raczej nie zauważyłem wypalania a powinno się było wydarzyć no cóż ale spalanko przy 100 - 130 miałem dość przyzwoite :) na kompie 6.4 real 5.8 :lol: (pierwsza moja dłuższa trasa Zosieńką)

Przemcio

#620 Post autor: Przemcio »

Eureka ! Jestem lepszy od GM :lol: Odkryłem ;) jak wydłużyć interwał czyszczenia filtra w A17DTR.Wystarczy w jeździe miejskiej starać się nie schodzić z obrotami poniżej 1800. Nie wpływa to znacząco na zużycie paliwa. :piwo:

TuneFORCE

#621 Post autor: TuneFORCE »

Przemcio pisze:Eureka ! Jestem lepszy od GM :lol: Odkryłem ;) jak wydłużyć interwał czyszczenia filtra w A17DTR.Wystarczy w jeździe miejskiej starać się nie schodzić z obrotami poniżej 1800. Nie wpływa to znacząco na zużycie paliwa. :piwo:
:shock: przerażasz mnie

Przemcio

#622 Post autor: Przemcio »

TuneFORCE pisze:przerażasz mnie
Czytaj ze zrozumieniem ....

kicaj

#623 Post autor: kicaj »

Większa wiedza daje większe możliwości.
a jeszcze wieksza bezrobocie ;)
TuneFORCE pisze: przerażasz mnie
bo bedziesz mial mniej klientow?
Przemcio pisze:Odkryłem ;) jak wydłużyć interwał czyszczenia filtra w A17DTR.

o ile sie zwiekszyl?

kaka32

#624 Post autor: kaka32 »

Mam ju ż zafirę od miesiąca zrobione 3500 km więcej po miescie niż tras i mimo wpatrywania się w obrotomierz żeby zobaczyć migającą kontrolkę nie zauważyłem wypalania DPF-u :lol: olej w normie pewnie jakoś to działa niezauważenie :)

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#625 Post autor: Zdenek2007 »

kaka32 pisze:Mam ju ż zafirę od miesiąca zrobione 3500 km więcej po miescie niż tras i mimo wpatrywania się w obrotomierz żeby zobaczyć migającą kontrolkę nie zauważyłem wypalania DPF-u :lol: olej w normie pewnie jakoś to działa niezauważenie :)
Kontrolka od DPF-a mryga tylko w sytuacji awaryjnej i wtedy nie można gasić silnika, normalne wypalanie zauważysz po większym spalaniu chwilowym, często lekkich drganiach całego auta i trochę twardszej pracy silnika czasami dymek z wydechu (u mnie raz był dość duży, byłem w lekkim szoku :shock: ) no i trochę dziwny (inny jak na diesla) smrodek z wydechu. :piwo:

TuneFORCE

#626 Post autor: TuneFORCE »

kicaj pisze:bo będziesz mial mniej klientów?
:lol: nie, po prostu uważam że auto ma służy do jeżdżenia a nie spuszczania sie nad nim, a wieczne staranie o utrzymywanie więcej niż 1800obr. czy inne podobne czary to jak dla mnie lekkie przegięcie...sprzedałbym grata i kupił auto z silnikiem benzynowym a nie kombinował jak koń pod górę...

lapm

#627 Post autor: lapm »

Przemcio pisze: nie schodzić z obrotami poniżej 1800. Nie wpływa to znacząco na zużycie paliwa. :piwo:
To chyba normalne, ze jezdzi sie powyzej 1800, no chyba, ze zawsze utrzymujesz powyzej 1800 (korek, ruszanie) ale to rzeczywiscie byloby dziwne...

F-19

#628 Post autor: F-19 »

TuneFORCE pisze:
kicaj pisze:bo będziesz mial mniej klientów?
:lol: nie, po prostu uważam że auto ma służy do jeżdżenia a nie spuszczania sie nad nim, a wieczne staranie o utrzymywanie więcej niż 1800obr. czy inne podobne czary to jak dla mnie lekkie przegięcie...sprzedałbym grata i kupił auto z silnikiem benzynowym a nie kombinował jak koń pod górę...
Dobrze mówisz, moje następne auto napewno będzie miało silnik benzynowy. Raz posmakowałem diesla i dziękuję bardzo.

Przemcio

#629 Post autor: Przemcio »

TuneFORCE pisze:o utrzymywanie więcej niż 1800obr
prosiłem o czytanie ze zrozumieniem :>
lapm pisze:To chyba normalne
tak jak kolega ;)

lamp :piwo:
kicaj pisze:o ile sie zwiekszyl?
o połowę
Ostatnio zmieniony 02 maja 2011, 22:27 przez Przemcio, łącznie zmieniany 1 raz.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#630 Post autor: Zdenek2007 »

lapm pisze:
Przemcio pisze: nie schodzić z obrotami poniżej 1800. Nie wpływa to znacząco na zużycie paliwa. :piwo:
To chyba normalne, ze jezdzi sie powyzej 1800, no chyba, ze zawsze utrzymujesz powyzej 1800 (korek, ruszanie) ale to rzeczywiscie byloby dziwne...
Dla niektórych na forum 1800 obr. to nie norma, jeżdżą na wolnych obrotach, 850 wystarczy a jakie chwilowe spalanie, tylko 0,8 na godzinę :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”