Ale kolega chce tą plastikową osłonę zdjąć, żeby dostać się do tego "ramienia" w egrze.Marekww33 pisze:A może postaraj sie delikatnie go obrucić, tak jak stoisz przodem do auta obruszaj go dół-góra i delikatnie przesówaj w strone chłodnicy, może jest zapieczony?
[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?
Moderator: Sebu$
niby zeszła ale ja złamałem kawałek obudowy podczas sciągania zakleiłem potem silikonem ale lekko nie było
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego ZAKROPIOLO, z całą pewnością zawór EGR występuje we wszystkich Zafirach DTI (stanowi zasadniczy element spełnienia norm dotyczących spalin EURO (-2 lub -3), ale w zależności od roku modelowego mogą być różne ich typy,
np. w starszych modelach:
(znajduje się na kolektorze dolotowym pod osłoną silnika)
w nowszych modelach:
(zaznaczony kółkiem)
nowszy po wymontowaniu wygląda tak:
np. w starszych modelach:
(znajduje się na kolektorze dolotowym pod osłoną silnika)
w nowszych modelach:
(zaznaczony kółkiem)
nowszy po wymontowaniu wygląda tak:
Wielkie dzięki chłopy za wyczerpującą poradę. Zastanawiałem się po prostu, jak wygląda to urządzenie za które miałbym zapłacić tyle kasy, gdyby się posypało. Na razie nie obserwuję objawów podobnych do zawieszania się czy szwankowania tego zaworu. A czy się cieszyć czy martwić tym, że to starszy model nie wiem, w praniu się okaże.
Pozdrawiam serdecznie.
Pozdrawiam serdecznie.
Bedzie juz 2 lata jak jeżdżę bez tego dekielka bo co jakiś czas musze tam psiknąć wiec nie ma sensu go zakładaćjaca19665 pisze:niby zeszła ale ja złamałem kawałek obudowy podczas sciągania zakleiłem potem silikonem ale lekko nie było
Witam,
Panowie, a czy przyczyną padnięcia lub zawieszenia się EGR mogą być takie objawy jak: na wolnych obrotach ok a jak dodam gazu tak powyżej 1,5 tys zapala się żółta kontrolka z kluczykiem, samochód nie reaguje w ogóle na gaz- zero mocy, a z tłumika wali się ostry biały dym. Jak próbuję jechać to max 40km/h. Byłem na kompie i nic nie wykazało a problem jest i Święta bez zośki Pomóżcie jeśli mieliście taką awarię bo jest to mój pierwszy diesel i nie mam kompletnie pojęcia o co kaman i wk...wia mnie że jeździłeś 2 m-ce bez problemu od zakupu a tu teraz klapa
Panowie, a czy przyczyną padnięcia lub zawieszenia się EGR mogą być takie objawy jak: na wolnych obrotach ok a jak dodam gazu tak powyżej 1,5 tys zapala się żółta kontrolka z kluczykiem, samochód nie reaguje w ogóle na gaz- zero mocy, a z tłumika wali się ostry biały dym. Jak próbuję jechać to max 40km/h. Byłem na kompie i nic nie wykazało a problem jest i Święta bez zośki Pomóżcie jeśli mieliście taką awarię bo jest to mój pierwszy diesel i nie mam kompletnie pojęcia o co kaman i wk...wia mnie że jeździłeś 2 m-ce bez problemu od zakupu a tu teraz klapa
Witam Panowie jestem nowy na forum i mam parę pytań, ałto złapało mi błąd egr P0400 (9) układ recyrkulacji spalin nieprawidłowe napięcie, posprawdzałem przewody podciśnienia, podmieniłem przepływomierz i nic, z tym ze błąd sie zapala jak auto sie zagrzeje, jak jest zimny to nic nie ma, teraz pytanko jak wiesza sie egr to obojętnie przy jakiej temp silnika nawet jak jest zimny bo chciałbym go wyczyścić wiem ze trzeba pod tym deklem, a jak go wykręcę to od strony gdzie ten trzpień jest w silniku tez można przeczyścić, czym najlepiej wd40?? pomóżcie panowie
Mój EGR był już tak zapieczony,że nie dało się go ruszyć.Mechaniol oczywiście nowy,popracowałem nad nim między innymi WD40 i jeżdżę już tak pól roku.Przez ten czas raz profilaktycznie jeszcze raz go przesmarowałem.A jak już wymieniać to lepiej go zregenerować za 350zł.Jest taka firma ,wysyła się i wymieniają wszystko.Było o tym na forum.Ludzie są zadowoleni z tych regeneracji.