[B] Szarpanie silnika
- Ostap
- Zafiromaniak
- Posty: 1675
- Rejestracja: 15 lip 2017, 21:52
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Wwa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Udało mi się wymienić czujnik ciśnienia doładowania bo ostatnio przy podmiance od Rafała wydawało mi się, że pod koniec jazdy jest lepiej. Jeździłem chwilę i nie było różnicy, gdy już zbliżałem się do parkingu auto jakby się unormowało. Czujnik oddałem i kupiłem używkę z gwarancją w wawie.
Oryginalnie miałem 0281002437 gdy się zepsuł to kupiłem 0281002845 bo podobno są takie same.
Teraz kupiłem 0281002437 i dziś trochę jeździłem, efekt szarpania praktycznie nie występuje może trzeba dłużej pojeździć, nie wiem. Zobaczymy.
Mało jeżdżę i na krótkich odcinkach jakoś tego szarpnięcia już chyba nie ma wcale, rzadko zdarza się ale jest o 10x mniejsze niż z tym 0281002845 czujnikiem.
W czwartek jadę w dłuższą trasę i zobaczymy co to będzie
Oryginalnie miałem 0281002437 gdy się zepsuł to kupiłem 0281002845 bo podobno są takie same.
Teraz kupiłem 0281002437 i dziś trochę jeździłem, efekt szarpania praktycznie nie występuje może trzeba dłużej pojeździć, nie wiem. Zobaczymy.
Mało jeżdżę i na krótkich odcinkach jakoś tego szarpnięcia już chyba nie ma wcale, rzadko zdarza się ale jest o 10x mniejsze niż z tym 0281002845 czujnikiem.
W czwartek jadę w dłuższą trasę i zobaczymy co to będzie
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 sie 2018, 07:02
- Imię: Arek
- Auto: Zafira B 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Witam.
Mam na imię Arek i posiadam od ok 2 miesięcy Zafirę 1.9 150 km 2008 145 000 km (potwierdzone w ASO) Proszę o pomoc w diagnostyce auta ponieważ od prawie początku borykam się z jedną usterką i nie mogę nic z tym zrobić.
Auto delikatnie szarpie (przyspiesza i odcina z przerwani na ułamki sekundy) między 2-3 tyś obr. przy pełnym obciążeniu. Najbardziej słychać to po pracy silnika jakby turbo na ułamki sekundy włączało się i wyłączało. Najlepsze jest to że to nie zawsze występuje na 10 prób czyli od 2 tyś na trzecim biegu do 4 tyś tylko 3 przypadki szarpie. Auto ma moc zbiera się ok chociaż mam wrażenie że czasem idzie lepiej czasem gorzej. Żadnych błędów.!!!
W samochodzie zrobiłem:
1. Wymiana turbo cały nowy rdzeń ( Melett ) + planowany kolektor + geometria czyszczona
(stara turbina tylko gwizdała na zimnym nie ciekła, wirnik , geometria ok). Przy okazji cały dolot sprawdzony intercooler szczelny, katalizator w porządku drożny bez najmniejszych uszkodzeń (metalowy)
2. Wszystkie możliwe filtry + płyny + rozrząd.
3. Wyciągnięty bak sprawdzona pompka - wyczyszczona chociaż wszystko czyste.
4. Zaślepiony EGR + Wylogowany (stan cały czas 100% - opcom)
5. Wyczyszczona przepustnica (była czyściutka brak oleju)
6. Wymiana kolektora (bez klap + wylogowane)
7. Dpf - wypala się do 8% różnica ciśnień -2 kpa Podczas jazdy 3500 obr. gaz w podłodze max -17 kpa
8. Podmiana czujnika ciśnienia doładowania (2 nowe sztuki Bosch bez zmian)
9. Podciśnienie na pompie vacum 0,8 bar po zgaszeniu trzyma. Zawór sterowania turbo podmieniony na nowy (nic). Jedno ale za zaworem podciśnienie (do gruszki) spada po zgaszeniu auta ale może tak ma być.
10. Gruszka sprawdzona szczelna trzyma sztangę w pozycji ustalonej (podciśnienie ze strzykawki) zrobiłem test podłączając vacum wzdłuż przewodu gruszki podczas jazdy. Zegar w załączniku.
11. Zrobiony log dynamiczny - Proszę o ocenę.
LINK: https://www119.zippyshare.com/v/VRHLBHa2/file.html
w pewnym momencie podczas przyspieszania gaz 100% powietrze obliczane spada po czym znów wzrasta (czy to normalne).
Gdym nie chciał gwałtownie przyspieszyć problemu nie ma auto jeździ normalnie utrzymuje prędkość obroty skała. (nie falują)
Mam na imię Arek i posiadam od ok 2 miesięcy Zafirę 1.9 150 km 2008 145 000 km (potwierdzone w ASO) Proszę o pomoc w diagnostyce auta ponieważ od prawie początku borykam się z jedną usterką i nie mogę nic z tym zrobić.
Auto delikatnie szarpie (przyspiesza i odcina z przerwani na ułamki sekundy) między 2-3 tyś obr. przy pełnym obciążeniu. Najbardziej słychać to po pracy silnika jakby turbo na ułamki sekundy włączało się i wyłączało. Najlepsze jest to że to nie zawsze występuje na 10 prób czyli od 2 tyś na trzecim biegu do 4 tyś tylko 3 przypadki szarpie. Auto ma moc zbiera się ok chociaż mam wrażenie że czasem idzie lepiej czasem gorzej. Żadnych błędów.!!!
W samochodzie zrobiłem:
1. Wymiana turbo cały nowy rdzeń ( Melett ) + planowany kolektor + geometria czyszczona
(stara turbina tylko gwizdała na zimnym nie ciekła, wirnik , geometria ok). Przy okazji cały dolot sprawdzony intercooler szczelny, katalizator w porządku drożny bez najmniejszych uszkodzeń (metalowy)
2. Wszystkie możliwe filtry + płyny + rozrząd.
3. Wyciągnięty bak sprawdzona pompka - wyczyszczona chociaż wszystko czyste.
4. Zaślepiony EGR + Wylogowany (stan cały czas 100% - opcom)
5. Wyczyszczona przepustnica (była czyściutka brak oleju)
6. Wymiana kolektora (bez klap + wylogowane)
7. Dpf - wypala się do 8% różnica ciśnień -2 kpa Podczas jazdy 3500 obr. gaz w podłodze max -17 kpa
8. Podmiana czujnika ciśnienia doładowania (2 nowe sztuki Bosch bez zmian)
9. Podciśnienie na pompie vacum 0,8 bar po zgaszeniu trzyma. Zawór sterowania turbo podmieniony na nowy (nic). Jedno ale za zaworem podciśnienie (do gruszki) spada po zgaszeniu auta ale może tak ma być.
10. Gruszka sprawdzona szczelna trzyma sztangę w pozycji ustalonej (podciśnienie ze strzykawki) zrobiłem test podłączając vacum wzdłuż przewodu gruszki podczas jazdy. Zegar w załączniku.
11. Zrobiony log dynamiczny - Proszę o ocenę.
LINK: https://www119.zippyshare.com/v/VRHLBHa2/file.html
w pewnym momencie podczas przyspieszania gaz 100% powietrze obliczane spada po czym znów wzrasta (czy to normalne).
Gdym nie chciał gwałtownie przyspieszyć problemu nie ma auto jeździ normalnie utrzymuje prędkość obroty skała. (nie falują)
Ostatnio zmieniony 11 lis 2018, 09:16 przez ArasNet, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 mar 2017, 17:50
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Polska
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Witam Klubowicze.
Może ktoś z Was mi pomoże, bo mam duży problem ze swoją Zafira B 1.8 benzyna 2010r.
Czasami i to w różnych odstępach czasowych np. ostatnio dopiero po przejechaniu 3000km znowu się zaczęło tak dziać ( w filmiku widać ) .
Elektryk jakiś czas temu wymienił mi wiązki przy silniku, bo były przetarte i po tej operacji było OK przez miesiąc, a dodam że wcześniej miałem błędy np.poziomu oleju.
Były przejrzane wszystkie inne wiązki i teraz to chyba tylko komputer główny, ale może ktoś wie więcej na ten temat, bo to już chyba ostateczność.
Czy komputer może dawać takie objawy, czy jednak może gdzieś na wiązce szukać ?
Obejrzyjcie filmiki.
Na jednym na postoju gazuje, a na drugim jadę.
Zmienia się z przerywania na brak mocy i wtedy maksymalnie krecę go do 3500 tys.
https://youtu.be/vTNqMqKUbDE
https://youtu.be/QctGYe1b_-o
Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
Poprawione
Może ktoś z Was mi pomoże, bo mam duży problem ze swoją Zafira B 1.8 benzyna 2010r.
Czasami i to w różnych odstępach czasowych np. ostatnio dopiero po przejechaniu 3000km znowu się zaczęło tak dziać ( w filmiku widać ) .
Elektryk jakiś czas temu wymienił mi wiązki przy silniku, bo były przetarte i po tej operacji było OK przez miesiąc, a dodam że wcześniej miałem błędy np.poziomu oleju.
Były przejrzane wszystkie inne wiązki i teraz to chyba tylko komputer główny, ale może ktoś wie więcej na ten temat, bo to już chyba ostateczność.
Czy komputer może dawać takie objawy, czy jednak może gdzieś na wiązce szukać ?
Obejrzyjcie filmiki.
Na jednym na postoju gazuje, a na drugim jadę.
Zmienia się z przerywania na brak mocy i wtedy maksymalnie krecę go do 3500 tys.
https://youtu.be/vTNqMqKUbDE
https://youtu.be/QctGYe1b_-o
Proszę pisać zgodnie z zasadami ortografii, interpunkcji i gramatyki języka polskiego.
regulamin ZKP §2 pkt 6.
Poprawione
Ostatnio zmieniony 19 sie 2019, 21:54 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Dziwne ale objawy wskazuja na czujnik polozenia walu/walka rozrządu, ewentualnie akumulator. Bledy jakies są?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 mar 2017, 17:50
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Polska
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
Błąd wałka ale był wymieniony.
- KAMUI
- Mieszkaniec
- Posty: 422
- Rejestracja: 05 paź 2017, 15:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: GST,GSZ
- Auto: Touran 1T3, Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ten czujnik 0281002437 jest dedykowany wg katalogów do Z19DT 100 i 120 KM natomiast 0281002845 do Z19DTH 150 KM. Choć wizualnie sa takie same.Ostap pisze: ↑19 cze 2018, 06:01 Udało mi się wymienić czujnik ciśnienia doładowania bo ostatnio przy podmiance od Rafała wydawało mi się, że pod koniec jazdy jest lepiej. Jeździłem chwilę i nie było różnicy, gdy już zbliżałem się do parkingu auto jakby się unormowało. Czujnik oddałem i kupiłem używkę z gwarancją w wawie.
Oryginalnie miałem 0281002437 gdy się zepsuł to kupiłem 0281002845 bo podobno są takie same.
Teraz kupiłem 0281002437 i dziś trochę jeździłem, efekt szarpania praktycznie nie występuje może trzeba dłużej pojeździć, nie wiem. Zobaczymy.
Mało jeżdżę i na krótkich odcinkach jakoś tego szarpnięcia już chyba nie ma wcale, rzadko zdarza się ale jest o 10x mniejsze niż z tym 0281002845 czujnikiem.
W czwartek jadę w dłuższą trasę i zobaczymy co to będzie
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:17
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Bytom
- Auto: Zafira b 1.9cdti
- Model: Zb
- Oznaczenie silnika: Z19dth
Witam mam problem z silnikiem 1.9 CDTI 150 koni . Czasami silnik nie równo chodzi na wolnych obrotach i szarpie nim . Podczas jazdy auto jest słabsze i kopci . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika . Może ktoś miał podobnie ?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Poczytaj w tym temacieCzarny19871 pisze: ↑15 maja 2020, 09:22 Witam mam problem z silnikiem 1.9 CDTI 150 koni . Czasami silnik nie równo chodzi na wolnych obrotach i szarpie nim . Podczas jazdy auto jest słabsze i kopci . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem znika . Może ktoś miał podobnie ?
Sprawdzałeś czy są jakieś błędy?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 maja 2024, 16:57
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 km
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Anony Mous pisze: ↑11 lut 2010, 21:02 Chris ma chyba na myśli przewód od IC do przepustnicy. Jeśli ten przewód jest pęknięty (nieszczelny) to wyskakuje błąd P2279(nieszczelność w układzie dolotowym)...co może również świadczyć o "zaciętym, niedomkniętym" zaworze EGR lub co gorsze nieszczelnym IC.
Przewód zaznaczony żółtym pięknym jajkiem
MOGĘ PROSIĆ O ZDJĘCIE? TE NIE CHCE SIĘ ZAŁADOWAĆ.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2024, 17:09 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki