Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
lukasz198666 pisze:witam mam taki problem jak odpale zafire 2.0 dti 2002r 101km na zimnym silniku to kopci na niebiesko, słychac metaliczny lekki dzwiek, troche buje silnikiem. a jak sie rozgrzeje to juz jest lepiej wcale nie kopci, nie słychac metalicznego dzwieku. do tego nie ubywa mi oleju wrecz odwrotnie przybywa mi go mysle ze to jest zle ustawiony kat wtrysku albo którys wtrysk leje paliwo i nie zdarzy go wypalac. zapach dymu z tłumika to czuc rope.
Zostaje ci do zrobienia pomiar sprężania w cylindrach.
Co do wtrysków to ciężko jest te nasze dwu sprężynowe wtryski zajechać.
Jak przybywa oleju to paliwo mija pierścienie i leci do oleju a ja sie zagrzeje to metal się rozszerza i wtedy uszczelnia się i czujesz poprawę
Możesz zrobić próbę olejową i będziesz wiedział co puszcza góra czy dół oraz który cylinder.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 19:06 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
kopcenie na niebiesko jest cały czas na zimnym silniku czy na wolnych obrotach czy jak dodasz gazu. dym znika jak sie silnik rozgrzeje. a jak by olej z silnika wypalało to by kopcił na czarno. a z tłumika czuc zapach ropy. i oleju nie ubywa wrecz go przybywa
a i jeszcze jak sie rozgrzeje to pewnie którys wtrysk leje paliwo i załacza sie kontrolka awarii silnika i silnik wchodzi w tryb awaryjny. pewnie komora spalania sie zalewa paliwem.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 18:07 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 1 raz.
To co piszesz o trybie awaryjnym nie ma nic wspólnego z lejącymi wtryskami , a jak wtrysk leje to leje cały czas ale wątpie że to wtrysk.
Jest tryb awaryjny to jest i błąd, pod komputer i odczyt błędu i wiesz co jest.
Może od razu napisz wszystko co się dzieje bo widzę że z postu na post się rozkręcasz.
lukasz198666 pisze:jak sie rozgrzeje to silnik wchodzi w tryb awaryjny.
Tu raczej z rozgrzewaniem to raczej czujnik temperatury oleju lub czujnik obrotu wału ale stawiam że z olejem raczej z mieszanką olej-ON coś podnosi temperature i czujnik temperatury oleju wali błędem
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 18:23 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
jest tak ze jak rano odpale samochód na zimnym silniku to kopci mi z tłumika na niebiesko i czuc wypalajaca sie rope. a jak wyjade na droge i jak sie silnik rozgrzeje dym znika. oleju nic nie ubywa tylko dobywa go i płyn chłodzacy jest w normie. jeszcze na zimnym silniku słychac taki metaliczny dzwiek.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 19:14 przez lukasz198666, łącznie zmieniany 2 razy.
silnik chodzi jakby nie na wszystkie gary, jeżeli nie ma na którymś zapłonu a wtrysk podaje to paliwo dostaje się do oleju
przyczyn może być kilka:pierścienie, zawory, szklanki, wałek itd.
cos było robione przy samochodzie przed tym jak się to stało?
jak narazie wymieniałem swiece zarowe bo jedna była ukrecona i sa dwie swiece nowe i dwie stare sprawne bo mi je sprawdzali. jutro bede jechał do mechanika sprawdzic pod komputer. narazie nie chce ładowac sie w koszty i mysle 1 o ustawieniu kata wtrysku a jak to nie pomoze to to sprawdze wtryski.
lukasz198666 pisze:jak narazie wymieniałem swiece zarowe bo jedna była ukrecona i sa dwie swiece nowe i dwie stare sprawne bo mi je sprawdzali. jutro bede jechał do mechanika sprawdzic pod komputer. narazie nie chce ładowac sie w koszty i mysle 1 o ustawieniu kata wtrysku a jak to nie pomoze to to sprawdze wtryski.
Jak się jedna świeca nie uszczelniła to nie masz kompresji i leci ropa do cylindra, ot co
przed awarią nic nie robiłeś znaczy się.
Nie była nawet tankowana, myta, trzepane dywaniki - nic nie robione
W jakich okolicznościach wystąpił problem po raz pierwszy? - w czasie jazdy, po postoju przy zapaleniu, przy redukcji biegu, przyspieszanie - konkretnie kiedy i w jakiej sytuacji to było i co było chwilę wcześniej - takie rzeczy nie dzieją się bez przyczyny
Jak wykręciłeś ukręcona świecę? - nie jest to łatwe a jak głowica pod maską to nawet bardzo trudne
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 20:29 przez tomzam, łącznie zmieniany 2 razy.
swiece wymieniłem w warsztacie który sie tym zaimuje i troche mnie to kosztowało. ja kupiłem ten samochód taniej i nie wiem jak to sie stało. mysle ze to moze byc ustawiony zły kat wtrysku lub poszedł którys wtrysk.
Czyli kupiłeś samochód z tą usterką i zanim zmieniłeś świecę też to się już działo?
Kąta wtrysku chyba nie da się przestawić - konstrukcja wtryskiwacza jest taka a nie inna i pyli pod stałym kątem