Sprzęgło - koło dwumasowe
Moderator: Sebu$
Witam. Chciałbym się dowiedzieć po czym rozpoznać czy silnik posiada koło dwumasowe. Bo czytam że zafirki A po 2003 roku mają już dwumasę, a moja jest z listopada 2002, buda przed FL a silnik już po FL (nowsza pompa). I nie wiem czy mam dwumasę czy nie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
darkp1, Ja też mam ten sam problem z rozpoznaniem. WG programów podających części po VIN - mam dwumasę, wg mojego mechanika - chyba mam, wg serwisu ASO - nie mam dwumasy...
Nie chcę się ładować w koszta i odkręcać skrzyni by sprawdzić - a to niestety jedyny pewny sposób.
Tak się zastanawiałem, czy nie napisać do GM prośby o info. Oni przecież powinni wiedzieć...
Nie chcę się ładować w koszta i odkręcać skrzyni by sprawdzić - a to niestety jedyny pewny sposób.
Tak się zastanawiałem, czy nie napisać do GM prośby o info. Oni przecież powinni wiedzieć...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Czyli generalnie jedynym pewnie pewnym sposobem na sprawdzenie tego jest odkręcenie skrzyni. Miejmy nadzieję że jednak nie będzie to konieczne. Poczekajmy, może jeszcze ktoś coś ciekawego napisze. Bo właśnie czytałem sobie post Ramireza, że wymieniał dwumasę i zacząłem się zastanawiać, bo byłem przekonany że dopiero w ZB były one montowane. Jaymzarf, też masz zafirę z przejściowego okresu?
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
darkp1, dokładnie tak. Modelowo 2003, produkcja 2002 październik (chyba). Mam już pompę PSG16 (dwie wtyczki), ale ogólnie model przedliftowy.
Co ciekawe, spotkałem w ASO gościa który ma ZA z końca 2003r 2.0DTI i nie miał dwumasy tylko normalne koło zamachowe. Na moje pytanie u kierownika serwisu - dlaczego tak jest, usłyszałem, ze GM wrzucał to co mieli na stanie w magazynach, ale ogólnie od 2004r już wszystkie ZA miały dwumasy (oczywiście DTI).
Morał: jak tu nie pić
Co ciekawe, spotkałem w ASO gościa który ma ZA z końca 2003r 2.0DTI i nie miał dwumasy tylko normalne koło zamachowe. Na moje pytanie u kierownika serwisu - dlaczego tak jest, usłyszałem, ze GM wrzucał to co mieli na stanie w magazynach, ale ogólnie od 2004r już wszystkie ZA miały dwumasy (oczywiście DTI).
Morał: jak tu nie pić
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
A skoro tak twierdzą w GM to czy te układy nie powinne być zamienne ?Jaymzarf pisze:..., usłyszałem, ze GM wrzucał to co mieli na stanie w magazynach, ale ogólnie od 2004r już wszystkie ZA miały dwumasy (oczywiście DTI).
Kupujesz komplet z dwumasą lub komplet ze zwykłym kołem zamachowym i montujesz.
Ale tak nie jest ponieważ są drobne różnice konstrukcyjne. Prawdopodobnie silniki były produkowane w innym tempie niż budy samochodów stąd ten lekki falstart. Nowe silniki zaczęli robić szybciej niż FL nadwozia (lub na odwrót).
Pozdrawiam
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Dek, i dokładnie tak samo myślę. Aczkolwiek poza wałkiem sprzęgłowym nie ma chyba większej różnicy w budowie tego zespołu - głowy sobie nie dam uciąć.
Oczywiście jeszcze dochodzi brak koła zamachowego.
Istnieje zestaw Valeo - zamienny z dwumasą do 2.0 DTI. Pierwszy koszt takiej zmiany jest większy bo trzeba kupić komplet: koło zamachowe, docisk, tarcze, i chyba inny wysprzęglik. Z relacji mechaników wynika, że opinie o szybszym zużywaniu się skrzyni biegów są przesadzone, jednakże poduszki silnika to już możliwe, ze szybciej się zużywają bo jednak drgania sąw mniejszym stopniu tłumione. Ma to też oczywiście wpływ na komfort dla użytkownika.
Zaznaczam - powyższe "wypociny" są na podstawie informacji od mechaników, zaciągniętych w sklepach motoryzacyjnych i wyczytane w necie. Nie jestem znawcą tematu i nie wiem ile w tym się pokrywa z rzeczywistością, bo jak wiadomo - każdy mechanik przedstawia opinię jemy dogodną...
Oczywiście jeszcze dochodzi brak koła zamachowego.
Istnieje zestaw Valeo - zamienny z dwumasą do 2.0 DTI. Pierwszy koszt takiej zmiany jest większy bo trzeba kupić komplet: koło zamachowe, docisk, tarcze, i chyba inny wysprzęglik. Z relacji mechaników wynika, że opinie o szybszym zużywaniu się skrzyni biegów są przesadzone, jednakże poduszki silnika to już możliwe, ze szybciej się zużywają bo jednak drgania sąw mniejszym stopniu tłumione. Ma to też oczywiście wpływ na komfort dla użytkownika.
Zaznaczam - powyższe "wypociny" są na podstawie informacji od mechaników, zaciągniętych w sklepach motoryzacyjnych i wyczytane w necie. Nie jestem znawcą tematu i nie wiem ile w tym się pokrywa z rzeczywistością, bo jak wiadomo - każdy mechanik przedstawia opinię jemy dogodną...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- gucio1704
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 24 paź 2011, 00:11
- Imię: Gustaw
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Pewni już po naprawie ale moim skromnym zdaniem mógł się wypiąć przewód doprowadzający płyn do wysprzęglika. Jest on lekko wsunięty do obudowy skrzyni, uszczelniony oringiem i zabezpieczony zawleczką. Tak przynajmniej miałem w Astrze a zafira ma te same rozwiązania.
Ludzie zawsze myślą na odwrót .........
Hi. Właśnie wymieniłem koło dwumasowe i cały zespół sprzęgła w mojej Zafirce A wyprodukowanej latem 2002.
Czyli już wtedy były.
Zapłaciłem sowicie zaufanemu mechanikowi i ...wszystko jest OK.
Czyli już wtedy były.
Zapłaciłem sowicie zaufanemu mechanikowi i ...wszystko jest OK.
Hi.
Mam Zafirkę z września 2002.
I jest dwumasa.
Wiem, bo właśnie wymieniłem ją na nową i od razu cały zespół sprzęgła z wysprzęglikiem.
Warto to zrobić jednocześnie bo koszty robocizny są duże. Za całość 4,5 k. pln... Ale za to tylko dwa dni czekania i ...wszystko znowu hula !
Spotykałem się z tym, że w roku 2002 dwumasa czasami jest a niekiedy jej nie ma.
Zależało to po prostu od chwilowych braków tego nowego elementu, podczas montażu w przejściowym roku 2002.
Mam Zafirkę z września 2002.
I jest dwumasa.
Wiem, bo właśnie wymieniłem ją na nową i od razu cały zespół sprzęgła z wysprzęglikiem.
Warto to zrobić jednocześnie bo koszty robocizny są duże. Za całość 4,5 k. pln... Ale za to tylko dwa dni czekania i ...wszystko znowu hula !
Spotykałem się z tym, że w roku 2002 dwumasa czasami jest a niekiedy jej nie ma.
Zależało to po prostu od chwilowych braków tego nowego elementu, podczas montażu w przejściowym roku 2002.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Czy konieczna jest wymiana wysprzęglika w przypadku kiedy zmieniam sprzęgło?
Mam przelatane 200kkm (wg zegara) i muszę wymienić simering na wale, wiec przy okazji możnaby pozamiatać temat dookoła.
Tylko ze koszt wysprzęglika jest spory.
Mam przelatane 200kkm (wg zegara) i muszę wymienić simering na wale, wiec przy okazji możnaby pozamiatać temat dookoła.
Tylko ze koszt wysprzęglika jest spory.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)