[B] - wampir - ZAFIRA 2.0T
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Michał ładnie się bawisssssssz ..
Czytałem trochę o Blow off-ie i słyszałem ,że w Z20LET/LER/LEH powinien zostać fabryczny zawór DV, gdyż on upuszcza częściowo powietrze w atmosfere , a częściowo zostawia w dolocie. Z kolei BOV wypuszcza całość w atmosferę... I tu może być konflikt po zamontowaniu zaślepki DV Ale bardziej obeznani niech się wypowiedzą...
Tu znajdziesz trochę info : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... f&start=45
Czytałem trochę o Blow off-ie i słyszałem ,że w Z20LET/LER/LEH powinien zostać fabryczny zawór DV, gdyż on upuszcza częściowo powietrze w atmosfere , a częściowo zostawia w dolocie. Z kolei BOV wypuszcza całość w atmosferę... I tu może być konflikt po zamontowaniu zaślepki DV Ale bardziej obeznani niech się wypowiedzą...
Tu znajdziesz trochę info : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... f&start=45
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
gRZENIU u Sumika smiga wiec niewiem zobaczymy Mam nadzieje ze tez bedziegRZENIU pisze:Michał ładnie się bawisssssssz ..
Czytałem trochę o Blow off-ie i słyszałem ,że w Z20LET/LER/LEH powinien zostać fabryczny zawór DV, gdyż on upuszcza częściowo powietrze w atmosfere , a częściowo zostawia w dolocie. Z kolei BOV wypuszcza całość w atmosferę... I tu może być konflikt po zamontowaniu zaślepki DV Ale bardziej obeznani niech się wypowiedzą...
Tu znajdziesz trochę info : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... f&start=45
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2016, 21:37 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
DV wypuszcza ciśnienie z dolotu przed turbinę. Całkowicie. Jest on skonstruowany tak, że nie ma opcji rozdzielania między atmosferę a dolot. Powietrze zmierzone przez przepływkę jest dalej wykorzystywane.gRZENIU pisze:Michał ładnie się bawisssssssz ..
Czytałem trochę o Blow off-ie i słyszałem ,że w Z20LET/LER/LEH powinien zostać fabryczny zawór DV, gdyż on upuszcza częściowo powietrze w atmosfere , a częściowo zostawia w dolocie. Z kolei BOV wypuszcza całość w atmosferę... I tu może być konflikt po zamontowaniu zaślepki DV Ale bardziej obeznani niech się wypowiedzą...
BOV wypuszcza wszystko w atmosferę.
I tu miałem na początku obawy czy sterownik nie będzie wariował ponieważ powietrze zmierzone przez przepływomierz nie jest wykorzystywane, a to potrzebne do spalania jest powtórnie mierzone i na tej podstawie dobierane są dalsze parametry pracy silnika. Ale zauważyłem że nie ma z tym żadnych problemów. Normalnie wstaje, zbiera się i nie ma żadnego większego Laga spowodowanego tym że turbo musi napompować powietrze które BOV wysssssssyczał na zewnątrz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Hej powiem tak HKS zalozony zaslepka DV tez odpalamy i cyyyyk jak cza ale tylko dwa razy Jest blad auto z kluczykiem Czytamy resetujemy i jest Oki Dwa cyyyyk i jest to samo Wywalamy zaslepke DV i wkladamy ori DV odlaczamy HKSa i jest Oki Czyli kupa w poniedzialek podepne DV i HKS na tym samym podcisnieniu i zobaczymy co wyjdzie Prosze o porady
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
tak będzie ok.ori DV wyrównuje ciśnienie przy BOV-ie,blo-off-e.najlepiej widać jak masz zegar.w ogóle nie chce ładować przy zaślepce DVwampir11111 pisze: wkladamy ori DV odlaczamy HKSa i jest Oki
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ładuje, ale po wystąpieniu błędu doładowanie jest ograniczone do ok 0,4-0,5 bara.ryba1 pisze:w ogóle nie chce ładować przy zaślepce DV
wampir11111, Napisz jaki kod błędu Ci wywaliło.
Szczerze Ci powiem że dziwi mnie to. Ja u siebie mam podpięte tak jak Ci tłumaczyłem, mam zaślepiony DV i wszystko działa... Nie rozumiem czemu u Ciebie wywala błąd. Jak konstrukcyjnie wygląda ten zawór HKS-a, może podczas otwarcia po spuszczeniu ciśnienia łapie lewe powietrze i przez to sterownik głupieje.
U mnie BOV ma 2 tłoki i wszystko śmiga jak powinno. Jak śmigam w mieście to mogę wystroić nawet i do 1,5 bara (na tyle starcza mi paliwa w ukłądzie żeby zachować dobry AFR). Na trasie skręcam do 1.1 bara bo jak na większym doładowaniu przeciągam ponad 200 km/h to wywala mi przeładowanie układu. Nic dziwnego, spowodowane jest to zabezpieczeniami producenta zapisanymi w mapach (jak przekroczę stałe doładowanie 1,2 bara przez okres powyżej ok 5 s to zmienia mapę na awaryjną i dawkuje mniejsze ilości paliwa przez to doładowanie rzędu maks 0,5 bara. Wystarczy wyłączyć/włączyc zapłon przetrzymać chwilę gaz podczas jazdy żeby doładowanie doszło do moksimum i błąd znika).
Jężdzę tym autem na co dzień, robię miesięcznie grubo ponad 1000km i nie mam żadnych problmów.
Ciekawe czemu u Ciebie wychodzą takie rzeczy.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2016, 23:21 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
w 4-ch silnikach tak musiałem podpiąc bo wywalało błąd.jak bedziesz jechał na strojenie załóż jak ma być czyli z zaślepką.na pewno dostroją że nie będzie walić błędamiwampir11111 pisze:Sprobuje podpiac go razem z DV
będzie zrób jak pisałemwampir11111 pisze:Chodz powiem ze efekt byl mega mocny
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Dzieki ryba1 tak zrobieryba1 pisze:w 4-ch silnikach tak musiałem podpiąc bo wywalało błąd.jak bedziesz jechał na strojenie załóż jak ma być czyli z zaślepką.na pewno dostroją że nie będzie walić błędamiwampir11111 pisze:Sprobuje podpiac go razem z DVbędzie zrób jak pisałemwampir11111 pisze:Chodz powiem ze efekt byl mega mocny