[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#211 Post autor: marwisn »

To preparat dodawany do gazu, podczas jego spalania. Jego zadaniem jest chłodzić gniazda zaworowe przed wypaleniem (gaz jest bardziej suchy i ma wyższą temperaturę spalania).

Raczej bym nie ryzykował, ewentualne uszkodzenia silnika mogą być bardzo kosztowne.

M@rio

#212 Post autor: M@rio »

ok - to ktoś kupował już ten preparat? - ma ktoś jakiś link do jakiejś aukcji, nazwę - bo przyznam że nie wiem nawet czego szukać
można kupić jakiś dowolny czy dzwonić i się dowiadywać co konkretnie było wlane?
poprzedni pojemnik schowałem i kamień w wodę no nigdzie nie mam

thx marwisn


po chwili poszukiwań znalazłem coś takiego - nada się? - wcześniej miałem chyba coś całkiem innego - inne opakowanie było - chyba :/

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#213 Post autor: firek »

Flakun, płyn ten z linku to jest właśnie to czego Ci potrzeba ;)

Woytas

#214 Post autor: Woytas »

lub jeszcze tu: http://nagaz24.pl/plyny-do-lubryfikacji ... e_name=LPG troszku taniej i różny litraż i różne marki
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 17:20 przez Woytas, łącznie zmieniany 1 raz.

M@rio

#215 Post autor: M@rio »

ok to działam - tak się zastanawiam ile bez tego płynu jeździłem bo pojemnik suchy że hej
Sprawdziłem i się zorientowałem że pusto bo auto po porannym uruchomieniu przez jakieś 10 sek nie ma mocy by jechać - po przygazowaniu wszystko jest ok i można jechać - nie wiem czy to ma coś wspólnego - zobaczymy

Paweł_Morąg

#216 Post autor: Paweł_Morąg »

Witam
Czy jeśli po zatankowaniu słychać wyraźny syk gazu to oznacza problem z zaworem? Człowiek na stacji paliw zwrócił mi uwagę.

M@rio

#217 Post autor: M@rio »

syk tylko podczas tankowania??
no a czy czuć również jakoś mocno ten gaz?

Paweł_Morąg

#218 Post autor: Paweł_Morąg »

Syk z wlewu po tym, jak pracownik odłączy zaczep przewodu podającego paliwo. Nie wiem, ile trwa- po powrocie ze stacji już nie syczy. Gaz czuć przy wlewie, lekko, w samochodzie nie.

tomek złoto

#219 Post autor: tomek złoto »

panowie spróbujcie najprostszego sposobu
po zatankowaniu jeżeli macie możliwość sprawdźcie wlew oraz połączenie z przewodem zasilającym do zbiornika pianką do kontroli szczelności .
mozna ja kupić u każdego gazownika .
A ty Mariusz podjedż do mnie na stację to sprawdzimy.

M@rio

#220 Post autor: M@rio »

tomek złoto pisze:A ty Mariusz podjedż do mnie na stację to sprawdzimy.
Nie - u mnie nie syczy
Paweł_Morąg pisze:Syk z wlewu po tym, jak pracownik odłączy zaczep przewodu podającego paliwo. Nie wiem, ile trwa- po powrocie ze stacji już nie syczy.
to spróbuj sposobu Tomka z pianką :)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#221 Post autor: firek »

Paweł_Morąg,
Z tego co opisujesz to masz uszkodzony zawór tankowania, a dokładniej najprawdopodobniej uszczelka gumowa która współpracuje z kulką stwardniała lub uszkodziła sie od brudu-piasku i nie zapewnia szczelnosci. Po odpięciu pistoletu będzie syczało aż zejdzie gas z przewodu. Najprościej wymienic cały zawór, koszt zaworu koło 35 PLN-ów.

Paweł_Morąg

#222 Post autor: Paweł_Morąg »

Tak też myślę, bo paliwa nie ubywa w żaden sposób :) Ale tak szybko ta uszczelka zdążyłaby się zabrudzić? (instalację mam od końca maja i na gwarancji). Aha, firek, a jak podjadę z tym do gazowników to muszę mieć pusty zbiornik?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#223 Post autor: firek »

Paweł_Morąg, nie nie musisz miec pustego zbiornika, bo przy ewentualnym demontażu ucieknie tylko gaz z przewodu między zaworem a zbiornikiem.
A co do zaworu to moze też tak byc że gaz nie ucieka samym zaworem-uszczelka, ale np. na łaczeniu zaworu z przewodem i wystarczy dokrecic ;), a skoro instalka na gwarancji to smogaj do nich, powiedz co jest grane i napewno usuna usterkę ;)

Paweł_Morąg

#224 Post autor: Paweł_Morąg »

Dzięki

grego
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 22 sie 2010, 16:11
Lokalizacja: Łódź, Kielce
Model:

#225 Post autor: grego »

Witam,
Sprawa z problemem jazdy na LPG zbliża się wreszcie do dobrego końca. W ostatnim tygodniu byłem u gazownika, wcześniej jakoś nie było czasu. Wkurzyłem się, bo ostatnio dość często zapalała się kontrolka sugerująca problem z sondą lamba, oczywiście wcześniejsze problemy tj. poszarpywanie, nadal występowały. Gazownik zaczął sprawdzać, ustawiać parametry, potem ruszyliśmy w trasę. I co się okazało? Jeden z parametrów był przekłamywany. Konkretnie komputer gazowy pobierał dane z cewki o prędkości obrotowej silnika i te dane nie były poprawne. Bardzo możliwe, że cewka jest walnięta. Komputer lpg podawał za dużo gazu i silnik się dławił i przerywał. W tej chwili mam odpięte sprawdzanie obrotów z cewki i auto jeździ jak nie to samo. Brak szarpania, przyśpiesza bdb. Jutro jadę ponownie, mają podpiąć się z kompem w inne miejsce, aby sprawdzać ilość obrotów.
Tak więc problem wkrótce zniknie definitywnie :)
Pozdrawiam,
Grzegorz

---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”