Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#286 Post autor: Harry200 »

zawisza pisze:Po tej wymianie samochód odpala tragicznie,cały czas pali się kontrolka samochód z kluczykiem.Z tego co ustaliłem prawdopodobnie sprzedano mi świece do wcześniejszych roczników lecz trudno w to uwierzyć może coś poradzicie z góry dziękuje
.Świeci Ci się kontrolka cały czas czy po odpaleniu po paru minutach gaśnie.Jak sprzedali Ci świece na 12V i wymiarowo są podobne to nie powinieneś mieć takich problemów z odpaleniem.Napisz o czasie świecenia kontrolki..

zawisza

#287 Post autor: zawisza »

kontrolka gaśnie tylko na moment po odpaleniu a następnie zapala się i świeci cały czas

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#288 Post autor: Harry200 »

Musisz podłączyc pod komputer bo nie wygląda mi to na świece żarowe.Przy uszkodzonych świecach kontrolka świeci się po odpaleniu i gaśnie jak dodasz więcej gazu albo przy normalnej jeżdzie po ok. jednej minucie.Jak mechanik wymieniał Ci świece nie odłączył przez przypadek jakiejś wtyczki.No jest jeszcze jedna możliwość że sprzedali Ci świece 3V ( nie wiem jak zachowałby się sterowanik na zasilanie świec które biorą dużo więcej prądu ) albo uszkodzony moduł sterownika świec żarowych.

zawisza

#289 Post autor: zawisza »

mechanik w Rzgowie super jedynie co,apeluje troche taniej.moja zośka jak to nazywacje to auto pali od kopa poprostu bajka dzięki za adres i telefon mechanika.

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#290 Post autor: Jarek 67 »

Kolego Zawisza , a moze bys tak cos wiecej napisal co to byla za usterka . Moze komus sie to przyda ?

cris559

#291 Post autor: cris559 »

W moim przypadku problem z pierwszym odpalaniem było spowodowane niestety pompą wtryskową (2000zł regenerowana) :(

pozdrawiam :piwo:

Anony Mous

#292 Post autor: Anony Mous »

TUX pisze: 90 % tych co założyli te chipy nie mają już tych problemów!
Mam pytanie do tych co mają zainstalowane chipy. Ja mam coś podobnego zrobione na przekaźniku mercedesa (już z Włoch tak przyjechał).

Moje pytanie: Czy przy odpaleniu obroty idą Wam na chwilkę (tak jakby lekkie przygazowanie) na ok 1200 obrotów i spadają, czy też od razu wskakują na te 800-900 ??

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#293 Post autor: Dziadek13 »

Tak mam powyżej 1000 jak by ssanie potem na płowe między 500 a 1000 obr.Nie mam tego oszukacza temperatury dla komputera.

Anony Mous

#294 Post autor: Anony Mous »

Dziadek13 pisze:Tak mam powyżej 1000 jak by ssanie potem na płowe między 500 a 1000 obr.Nie mam tego oszukacza temperatury dla komputera.
To dziwne że masz tak jak ja ale bez oszukacza. Odpalałem już jedną zafirę i dwie astry z dtl-ami i tam zawsze wskakuje od razu na połowę między 500 a 1000 (nie mają chipa). U mnie też jak kiedyś odłączyłem oszukacza to też od razu było ok 750 obrotów.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#295 Post autor: Dziadek13 »

Na zimnym nigdy zawsze 1000 potem spada na połowe 1000 do 500 obr ale jak ciepło lub zagrzana to na połowe 1000do 500 obr.Oszukacz nic nie robi tylko zmienia oporność czujnika temperatury na około 5k czyli 0' i w odpowiednio dobranym czasie grzeje świece żarowe nic więcej a elektroniczny jest po to żeby skrócić czas przełanczania chodzi o błędy i tyle.
Obrazek
lub zwykły na przekaźniku
Obrazek
Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467):
0*C --> 5-6,5 kOhm
5*C --> 4-5 kOhm
10*C -> 3,25-4,5 kOhm
15*C -> 2,75-3,5 kOhm
20*C -> 2,25-3 kOhm
25*C -> 2-2,5 kOhm
30*C -> 1,5-2 kOhm
35*C -> 1,25-1,75 kOhm
40*C -> 0,9-1,25 kOhm
45*C -> 0,8-1,1 kOhm
50*C -> 700-950 Ohm
55*C -> 600-800 Ohm
60*C -> 525-675 Ohm
65*C -> 450-575 Ohm
70*C -> 400-500 Ohm
75*C -> 325-425 Ohm
80*C -> 275-375 Ohm
85*C -> 250-325 Ohm
90*C -> 200-300 Ohm
95*C -> 175-250 Ohm
100*C > 150-225 Ohm

Anony Mous

#296 Post autor: Anony Mous »

Popatrzałem trochę na youtube i fakt odpalają tak jak piszesz ale ... u mnie jest trochę inaczej. Wygląda to tak jak jakaś przygazowanie, tak jak byś nacisnął na chwilkę pedał i puścił..

zawisza

#297 Post autor: zawisza »

kolego z Brodnicy swój problem opisałem wcześniej jeżeli czytasz wszystko to powinieneś o nim wiedzieć ,mniejsza z tym okazało się że mechanik który wymieniał mi świece ,czwartą urwał i nie przyznał się do tego lecz założył na nią przewód,dlatego podczas rannego odpalania następowało zwarcie.I jeszcze jedna rada trzymajcie w czystości kolektor ssący jeżeli zabrudzi ię czujnik przepływu powietrza to koniec mnie to się przydarzyło,dobrze że mam dobrego kolege elektryka trafił bezbłędnie. 8)

Jarek 67
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:27
Imię: Jarek
Lokalizacja: Brodnica
Auto: opel zafira A 2,0 Dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#298 Post autor: Jarek 67 »

Dzieki kolego Zawisza za odpowiedz . Wlasnie zadalem ci pytanie poprzednio , bo nie napisales co zrobil mechanik w Rzgowie , a jedynie ze jest drogi , ale naprawil . Mysle , ze czytam posty ze zrozumieniem , a Ty napisales w pierwszym , ze Twoj mechanik swiece wykrecil do polowy , apotem wkrecil spowrotem , wiec nie powinno byc az takiego problemu , dlatego spytalem . Nie napisales , ze Cie oszukal i po prostu ja urwal , a potem zamaskowal .Tak wiec moje pytanie bylo chyba zasadne , bodopiero w odpowiedzi powiedziales o oszustwie . Mimo to dzieki i pozdrawiam , niech Ci Zoska sluzy jak najlepiej .

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#299 Post autor: Dziadek13 »

@Celius tu nagrałem ci komórką zachowanie mojego obrotomierza na zimnym.
możesz go pobrać jest w zipie.
Link filmu

Anony Mous

#300 Post autor: Anony Mous »

Dziadek13 pisze:@Celius tu nagrałem ci komórką zachowanie mojego obrotomierza na zimnym.
możesz go pobrać jest w zipie.
Link filmu
Wielkie dzięki. Mam chyba tak samo, tylko u mnie jest tak zawsze nawet na ciepłym, ale to poprzez wymuszenie grzania świec (i przy okazji większa dawka paliwa na rozruch).

Przy okazji zapytam się o tą kontrolkę układu chłodzenia. U mnie też gaśnie dopiero po odpaleniu silnika, choć w instrukcji jest napisane że powinna zgasnąć kilka chwil po włączeniu zapłonu. Czekam aż kolega Surf zeskanuje mi i prześle instrukcję od zosi ale tą wcześniejszą wersję do naszych roczników (bez kontrolki z kluczykiem) i zobaczę jak tam jest to odpisane. Patrzałem też na youtube astry i zafiry z DTL-ami i tam u niektórych gasła tak jak u nas a u niektórych kilka chwil po włączeniu zapłonu (a przed odpaleniem silnika). Jakiś czas temu sprawdzałem OP-COMem i nie mam żadnych błędów. Zastanawia mnie tylko dlaczego u jednych jest tak a u innych inaczej.

W każdym razie dzięki za filmik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”