Utrzymywanie niskiego stanu oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wojtek1985
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 25 wrz 2013, 19:20
Imię: Wojtek
Lokalizacja: ropczyce
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#31 Post autor: wojtek1985 »

Wiam ponownie, zmienilem silnik w zafirze, po 2 tys km, dolalem 0,5 litry oleju. pozniej przyjechalem nia do wloch i na miejscu okazalo sie, ze brakuje oleju, bagnet byl suchy, wiec dolalem, cos ponad litre i jest teraz na polowie, moje pytanie brzmi, czy moglo cos sie stac slinkowi jak bylo troche malo oleju a silnik caly czas pracowal?( moglo byc jakies 2,5 litry w silniku skoro calosc ma 4,15), oczywiscie kontrolka cisnienia sie nie zapalila wiec generalnie cisnienie oleju bylo, teraz to sam nie wiem jaki stan oleju trzymac w tym silniku zeby bylo ok? i znowu problem, poprzedni silnik tez mi bral na jeden kurs do wloch 1300km cos ponad litre i ten tak samo, a ten ma pewny przebieg 160 tys i jest z anglika z meriwy i nigdy nie jezdzil na gazie i tez bierze olej, wiem ze w instrukcji pisze 0,6 l na tysiac, ale dwa razy tyle to lekka przesada. zalalem mu mobila super 2000 10w40, moze zastosowac jakis inny olej? jest szansa ze na innym bedzie mniej bral??kurde martwi mnie to bo wlozylem kupe kasy w to auto a zrobilem dopiero 25 tys km. a wlozylem w sumie 3,5 tys zl po zakupie;/ (sprzeglo rozrzad, sonda, akumulator, silnik, filtry, oleje, katalizator i pasek rozrzadu przy nowym silniku;/

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#32 Post autor: Janus »

Zmierz ciśnienie sprężania. Jeżeli za niskie, a wzrośnie po próbie olejowej - to padnięte pierścienie tłokowe/tłoki. Jeśli sprężanie ok, to pewnie uszczelniacze zaworowe puszczają. Może pęknięcie głowicy lub uszczelki i olej zwiewa bezpośrednio do cylindra - ale to też pokaże albo brak sprężania na jednym cylindrze, albo będziesz miał "plucie ojelu" przez wyjęty bagnet pomiarowy.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”