[A] - szary - Zafirka szarego 1.8 2003 r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#346 Post autor: szary »

ja długo pracuje grzałka ?
Do osiągnięcia temperatury ok 50- 60*C a teraz dokładnie sprawdzałem. Samochód stał 5 godzin na dworze to do przełączenia gazu potrzebował przejechać nie całe 1.5 km
tomix pisze:akr Lublin
Z tego samego źródła to zakupiłem :D
Wojti pisze:Temp to podstawa
Podstawa do szybszego przełączenia na biedę :lol:
Ostatnio zmieniony 16 lis 2015, 19:57 przez szary, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8189
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#347 Post autor: Sebu$ »

W środę sprawdzę u siebie po ilu kilometrach przełącza się na gaz.
Auto będzie po nocnej drzemce.

Włącze stoper i skasuje licznik kilometrów.
Niech się dzieje ;)
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#348 Post autor: szary »

Sebu$, muszę nadmienić że mam ustawione 45*C do przełączenia na LPG

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8189
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#349 Post autor: Sebu$ »

szary pisze:Sebu$, muszę nadmienić że mam ustawione 45*C do przełączenia na LPG
spoko, ja mam 39

to tylko rodzaj testu - ciekawość ;)
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Aliass
Zafiromaniak
Posty: 1061
Rejestracja: 28 lip 2015, 23:55
Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
Model:
Kontakt:

#350 Post autor: Aliass »

A ja mam sposob na szybkie przełaczanie...


1. Odpalcie auto i odczekajcie minutke.
2. Właczenie ogrzewania w samochodzie WYDŁUZA czas przelaczania na LPG
3. Jesli parownik jest zaraz przy grilu najlepiej dorobic osłone... ja zrobilem testowo z kartonu i pomoglo bardzo bardzo


pe.es.

Temperature mam ustawiona na 40st
Ostatnio zmieniony 16 lis 2015, 20:50 przez Aliass, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#351 Post autor: szary »

Aliass, ja mam reduktor na pasie i mam osłonięty.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8189
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#352 Post autor: Sebu$ »

Dziś po całonocnym postoju na parkingu sprawdziłem jak jest z tym przełączaniem gazu.

Temperatura zewnętrzna 10 'C
Czas przejazdu 3 min.
Pokonany odcinek 1 km.
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#353 Post autor: Rafoooo »

Ja mam temperature ustawioną na 30° (sam sobie zmieniałem) ........... ale zanim reduktor uzyska to 30°(sprawdzone na laptopie po podpięciu kabla do brc) ,to w obiegu czujnik temperatury pokazuje mi już ponad 40° (w test mode) ......... czyli wniosek taki,że temperatura płynu dużo wolniej przechodzi przez reduktor.................... co i tak nie zmienia faktu ze szybko się przełącza na LPG, wystarczy mi kilometr.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2015, 12:22 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#354 Post autor: szary »

Sebu$ pisze:Temperatura zewnętrzna 10 'C
Czas przejazdu 3 min.
Pokonany odcinek 1 km.
Dzisiaj to ja nawet 1 km nie zrobiłem ;) Zdążyłem tylko wyjechać z parkingu ;) Ale też trzeba brać pod uwagę że nie każdy silnik grzeje się tak samo. A z tego co kojarzę to Twój może grzać się szybciej biorąc pod uwagę że nie zalecane jest w OPC montowanie osłony pod silnikiem ponieważ można szybko go zagrzać za wysoko.

Awatar użytkownika
Aliass
Zafiromaniak
Posty: 1061
Rejestracja: 28 lip 2015, 23:55
Lokalizacja: Siemianowice Slaskie
Model:
Kontakt:

#355 Post autor: Aliass »

Test sprzed 2 dni:

Temperatura zewnętrzna 8 'C

Pokonany odcinek 800m przy predkosci sredniej 35km.

Dzisiaj 12 'C a reszta bez zmian
Obrazek

Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#356 Post autor: szary »

To też jest zależne jak czujnik w reduktorze odczytuje temperaturę. Jak gazownik robił mi ustawianie to widziałem że czujnik na reduktorze pokazywał 76*C a na wskaźniku było prawie 90

Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#357 Post autor: szary »

Czy ma ktoś z Was pojęcie jak wyskalować wskaźnik temperatury silnika? Pytam bo pomimo zmiany licznika , kolejny zaniża mi wskazania o 0.25 skali. Dokładnie na komputerze pokazuje powiedzmy 90*C to na liczniku wskazuje na 80*C a jak załączą się wentylatory to wtedy wskaźnik pokazuje 90*C. Dzisiaj dokładnie sprawdzałem licznik poprzez gniazdo diagnostyczne i tabelkach

Temperatura cieczy: 90*C
Temperatura wskazywana (wyświetlana): 80*C

Czyli wydaje mi się że jakoś powinno się dać wyskalować wskaźniki. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#358 Post autor: SD72 »

szary pisze:Czy ma ktoś z Was pojęcie jak wyskalować wskaźnik temperatury silnika? Pytam bo pomimo zmiany licznika , kolejny zaniża mi wskazania o 0.25 skali. Dokładnie na komputerze pokazuje powiedzmy 90*C to na liczniku wskazuje na 80*C a jak załączą się wentylatory to wtedy wskaźnik pokazuje 90*C. Dzisiaj dokładnie sprawdzałem licznik poprzez gniazdo diagnostyczne i tabelkach

Temperatura cieczy: 90*C
Temperatura wskazywana (wyświetlana): 80*C

Czyli wydaje mi się że jakoś powinno się dać wyskalować wskaźniki. Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić.

Piotr mysle ze od tego sa tematy techniczne :D

Ten temat chyba nie powinien temu sluzyc ;) :uklon:
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, 19:46 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
szary
Zafiromaniak
Posty: 639
Rejestracja: 23 lut 2015, 23:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starachowice [TST]
Auto: Seat Alhambra / Skoda Octavia
Model: FL
Oznaczenie silnika: AUY
Kontakt:

#359 Post autor: szary »

Lifty na pokładzie ;)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#360 Post autor: Bodek »

Mała rzecz - a cieszy ;)

Jak ktoś obcy otwiera maskę - jest zaskoczony, że są siłowniki bo szuka pręta :D

Moje pracują już 4 lata i są :ok:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Zablokowany

Wróć do „Zafira A”