Ja również dzisiaj zaliczyłem kolejne wypalanie po przejechaniu ok 700 km od ostatniego wypalania. Pierwszy raz to wypalanie odbyło się inaczej, gdyż nigdy takiego czegoś nie odczułem. Normalnie silnik przy dodawaniu gazu się dławił a nawet szarpnął kilka razy. Ustawiłem (byłem na szosie) równe obroty ok 2200 bo wyżej czułem dławienie i włączyłem tempomat. Wypalanie trwało ok 10 km. Po wypaleniu samochód dostał znowu kopa, ale po wyłączeniu silnika na wskaźniku również pokazało mi INSP 0. Nie wiedząc co to może znaczyć, wcisnąłem hamulec / gaz i wyskoczył błąd 112562 i oczywiście świeci kluczyk , który gaśnie po odpaleniu silnika. Nie mogę na forum nic znaleźć co to może oznaczać. Jestem dopiero po wymianie rozrządu i oleju. Ma ktoś pomysł co dalej ? Dziękuję za podpowiedź.Szymon78 pisze:dzis jadac do pracy zaliczyłem wypalanie DPF-a. Wszytko odbyło sie pieknie tyle ze jak dojechałem do pracy to pojawił sie komunikat INSP 0
[FAQ]wypalanie DPF-u
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P1125 Boost Pressure Solenoid Valve High Input C-15
P1125 Throttle Actuator Supply Voltage Low Voltage C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Circuit Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Powerstage High Temperature C-019
P1125 Accelerator Pedal Position (APP) System - ????
P1125 Za wysokie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Za niskie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
P1125 Throttle Actuator Supply Voltage Low Voltage C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Circuit Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Powerstage High Temperature C-019
P1125 Accelerator Pedal Position (APP) System - ????
P1125 Za wysokie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Za niskie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Myślę, że może nie trzeba jeszcze zbytnio panikować a trochę pojeździć. Może w czasie tego innego niż zawsze wypalania komputer coś wyłapał (coś się zachwiało) i po paru uruchomieniach błąd sam zniknie bez skutków ubocznych. Bywało tak już u mnie, że pojawiały się jakieś błędy a później już nie i o nich zapominałem.
Co do obrotów jakie powinno się utrzymać w czasie wypalania była tu już na forum dyskusja. Jedni uważali,że nie więcej niż 2000 a inni,że 3000. Twierdzono, że w instrukcji jest chyba błąd i powinno się wypalać przy tych wyższych obrotach. Ja jednak myślę, że ok 2000 to optymalne obroty do wypalania. Tak zawsze wypalałem i było OK. Dzisiaj pomyślałem, że skoro ostatnio nie szło jeździć szybciej (śnieg i ślizgawica) i dalej , to wypalanie zrobię staranniej przy wyższych obrotach. Myślę, że chyba jest jakaś blokada bo nie szło jechać na obrotach większych jak 2200. Normalnie się dławił i hamował. Może wtedy komputer wyłapał jakiś błąd. Chyba pojeżdżę zanim zacznę szukać usterki, bo tak właściwie to śmiga po wypalaniu dobrze.
Tak Woytas zaraz po przyjechaniu odstałem trochę i sprawdziłem olej i jest OK.
[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 20:39 ]
Nie było od dawna żadnych błędów - sprawdzam dość często a szczególnie po tej wymianie.
Co do obrotów jakie powinno się utrzymać w czasie wypalania była tu już na forum dyskusja. Jedni uważali,że nie więcej niż 2000 a inni,że 3000. Twierdzono, że w instrukcji jest chyba błąd i powinno się wypalać przy tych wyższych obrotach. Ja jednak myślę, że ok 2000 to optymalne obroty do wypalania. Tak zawsze wypalałem i było OK. Dzisiaj pomyślałem, że skoro ostatnio nie szło jeździć szybciej (śnieg i ślizgawica) i dalej , to wypalanie zrobię staranniej przy wyższych obrotach. Myślę, że chyba jest jakaś blokada bo nie szło jechać na obrotach większych jak 2200. Normalnie się dławił i hamował. Może wtedy komputer wyłapał jakiś błąd. Chyba pojeżdżę zanim zacznę szukać usterki, bo tak właściwie to śmiga po wypalaniu dobrze.
Tak Woytas zaraz po przyjechaniu odstałem trochę i sprawdziłem olej i jest OK.
[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 20:39 ]
Nie było od dawna żadnych błędów - sprawdzam dość często a szczególnie po tej wymianie.
MieHor pisze:P1125 Boost Pressure Solenoid Valve High Input C-15
P1125 Throttle Actuator Supply Voltage Low Voltage C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Circuit Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Malfunction C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Signal Range/Performance C-019
P1125 Throttle Actuator Feedback Powerstage High Temperature C-019
P1125 Accelerator Pedal Position (APP) System - ????
P1125 Za wysokie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Za niskie napięcie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
P1125 Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
imvho, ...opcje są dwie....albo masz problem z elektrozaworem ciśnienia ładowania albo z czujnikiem na przepustnicy....a opisane dławienie chyba jak najbardziej może być związane zarówno z tym zaworem jak i przepustnicą. Dziwne, że akurat się pojawił problem przy wypalaniu. Skasuj błędy fejsem i zobacz czy powrócą.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
No to trzeba będzie znowu wydać kasę i gdzieś się podpiąć. Mnie z wciśniętego hamulca i gazu pokazywało kiedyś 4 błędy i po kilkunastu uruchomieniach wykasowały się wraz z autkiem i kluczykiem. Może gdzieś w pamięci pozostało, ale to pewnie przekonam się jak pojadę na komputer.Raf pisze: Z tego co wiem błędy w pamięci same nie znikną - trzeba skasować. Kontrolka "autko z kluczykiem" i "silnik"owszem same zgasną po kliku(nastu) nowych odpaleniach, jeżeli oczywiście błąd się nie powtórzył.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Ale nawet jak jest w pamięci to nic się nie dzieje.... Ja bym zostawił kasę w spokoju i z tym jeździł
Jkaby co chwila go wywalało na nowo to wtedy owszem tak, kasowanie i naprawa.
Ale u mnie jest czasem tak że wyskoczy autko z kluczykiem przy odpalaniu i już przy następnym go nie ma.
Także śpij spokojnie
Jkaby co chwila go wywalało na nowo to wtedy owszem tak, kasowanie i naprawa.
Ale u mnie jest czasem tak że wyskoczy autko z kluczykiem przy odpalaniu i już przy następnym go nie ma.
Także śpij spokojnie
tak.. tyle dolałem w związku z pojawieniem sie "kontrolki miarki z olejem" -okazało sie ze mam ciut poniżej środka wskazania na bagnecie. Dolałem wiec 0,5l bo tyle mi zostało z ostatniej wymiany.. no i teraz mam poziom prawie na max...kubik_CDTi pisze:Dolałeś 0,5l to tyle Ci zniknęło?
przy okazji zauwazyłem ze mam delikatny wyciek oleju spod uszczelki lub podstawy filtra olejowego.. pewnie dlatego nawet przy wypalaniu DPF oleju nie przybyło ponad stan.
Jako ze pojawiło sie INSP 0 to bede wymieniał olej z filtrami to odrazu dokładnie naprawię nieszczelnosc
a tak jako korekta... wcześniejszych postow... od ostatniej wymiany zrobiłem 16300km a nie jak pisałem wcześniej ok 12tys
Mnie też czeka wymiana oleju lecz pojawiła się INSP 1000 ( a nie INSP 0 ). Dzienna trasa to 30 km ( razy 2) w jednym kawałku ( miasto i poza miastem - pół na pół ). Przebieg 15 tys. po wymianie, o wiele lepszy niż poprzednim razem gdzie po 8,5 tys już pokazał się INSPEKTOR. Ale cóz wówczas nie miałem tej wiedzy jak postępować z DPF. Nezależnie od samoczynnego wypalania DPF średnio co 800 km jadę na S- kę włączam tempomat 3000 brotów i tak około 12-15 minut.