[B] - Sumik - Zafira B OPC - 2.0 T, 241KM - 2007r.

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#406 Post autor: Wojti »

Marcin i tak trzymaj :piwo:

Panowie skończcie te dyskusje - bo jest to nudne - Bodek

Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, 09:37 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#407 Post autor: Sumik »

Kurcze. Znalazłem fajny guzik - "ignoruj"
Działa :D

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#408 Post autor: ryba1 »

Sumik, pomyśl na logikę gdyby to było takie dobre to dlaczego masz to tylko Ty.niestety gadżetem za parę złotych nie zrobisz bezpiecznego przyrostu bez wymiany gratów i programu(nawet samego).

średnio trzeba liczyć 100zł jeden KM i w górę

ale wiem że tak nie posłuchasz więc będę tylko czytał co poczyniasz.pozdro

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#409 Post autor: Sumik »

Zawsze chciałem mieć auto które ma WSZYSTKO !!! Niestetety takie fury to rodzynki (no chyba że nówki z salonu, ale nie chcę nawet wiedziec ile taka opcja na wypasie mogłaby kosztować). Mój egzemplaż jest dość dobrze wyposażony, bo stał w Niemczech w salonie jako samochód demonstracyjny jednak trzeba go doposażyć :lol:
AUX już zamontowany, teraz przyszła kolej na UWA, o którym wspominałem już dawno temu. Na chwilę obecną udało się ogarnąć wiązkę do podłączenia całości.
Obrazek
Mam nadzieję że jeszcze w tym miesiącu ogarnę moduł i wszytsko zagada, no bo jakby nie patrzeć na liście części do zakupu są zaległości z popzedniego miesiąca. Trzeba dokupić drążki kierownicze ( bo końcówki już mam) i poskłądać wszystko na nowych częściach żeby przód był ogarnięty na TIP TOP (łącznie z geometrią).

Dodatkowo chciałem ogarnąć zegary na słupku, tak żeby powodowały WOW :shock: :D Problemem jest to że po przekręceniu kluczyka na zapłon jeden z nich uruchamia się wcześniej ( z tego względu że ciśnienie doładownaia jest mechaniczne, a pozostałe to silniki krokowe sterowane elektrycznie). Napisałem wiadomość do Naszego klubowego GURU elektroniki Marcina Flory, i bardzo szybko opanował On tą sytuację.
Tutaj w tym miejscu chciałem podziękować i pogratulować posiadanej wiedzy w tej dziedzinie. Chylę czoła, SZACUN !!! Należy się MEGA :piwo:
Zaprojektował i zmontowął układ, który w płynny sposób pozwala regulować czasem pojawienia się napięcia na wyjściu układu.
Obrazek
I teraz mogę ustawić sekwencję załączania zegarów po teście Wskaźników :D :D
Mam nadzieję że efekt końcowy będzie robił wrażenie. Montaż w przyszłym tygodniu :)

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#410 Post autor: Wojti »

Bez Marcina Flory w elektronice ani rusz :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#411 Post autor: Sumik »

Dzisiaj w końcu udało się oganąć zawieszenie do końca (końcówki i drążki kierownicze).
Obrazek
Znalazłem chwilkę żeby poskładać wszystko do kupy i w końcu jechać na zbieżność.
I znowu musiałem kombinować bo na różnych rozmiarach felg i na różnych dystansach nie dało rady dobrze ustawić zbieżności. Podjechałem do kumpla i pożyczyłem jego 17"
Obrazek
Obrazek
Po ustawieniu wszystkiego inne auto :D Teraz dopiero zrobiła się zwrotna :lol:

Jednak podczas ustawiania spotkała mnie niemiła niespodzianka. Pan mechanik, który ustawiał geometrię stwierdził że wypadało by pomyśleć o wymianie opon... Bo okazało się że na lewej oponie już było widać sznurki... :/ Ehhh... OPC :D Wiedziałem że jest źle ale nie aż tak...
Obrazek
Na szczęście w zakładzie obok znajomy prowadzi wulkanizację i miał na stanie fajne oponki na sprzedaż 225/35/19 Kumho ECSTA SPT za 150 zł za komplet :D :D Po starej znajomości :)

Tak więc na szybko zakupiłem 2 oponki i w końcu mam trakcję.

Dodatkowo dalej walczę z klimą. W sumie to dopiero 4 podejście żeby uzyskać pełną sprawność :/ Teraz po wymianie chłodnicy, wszystkich uszczelniaczy i cewki sprężarki okazało się że działa juz prawie 2 miesiące ale z dnia na dzień coraz słabiej...

Po wizycie u znajomego okazało się że jest mała dziurka na rurce od wysokiego ciśnienia, która wychodzi tylko podczas pracy klimy. W tej rurce:
Obrazek
Dzwoniłem do ASO bo chciałem kupić nową ale po 15% rabacie wyszło 1247 zł :/ ..... WTF??

Tak więc dąłem ją do specjalistów, którzy zajmują się tym na co dzień i mam nadzieję że ją jakoś naprawią...

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#412 Post autor: Wojti »

Sporo tych prac wykonałeś :lol: Zawsze jest coś do zrobienia a kasa jak woda :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#413 Post autor: Sumik »

Po raz kolejny podszedłem do klimy. Jak by nie patrzeć to zbliża się wyjazd nad morze a jak bedzie dalej tak smażyło to pojedziemy w piekarniku...

Rurka wróciła z naprawy i wygląda dość dobrze.
Obrazek
Jeżeli łatanie nie pomogło to trzeba będzie wstawić nowy kawałek rurki (bo na pewno nie kupię nowej w ASO).
Do tego zaopatrzyłem się w zestaw uszczelniaczy, oczywiście w ASO no i tutaj troszkę musiałem zapłącić ( ponad 100 zł za kilka oringów :mur: ehh...), no ale nie miałem za bardzo innego wyjścia.
Obrazek
Po złożeniu wszystkiego do kupy i nabiciu układu klimy zaczęła działać ( zobaczymy na jak długo...). Wycieków nie zaobserwowałem tak więc jest dobrze. Jednak...
Maszyna pokazała zbyt małe wartości jeżeli chodzi o ciśnienie w układzie... 2,5bar na niskim i 6,5 bar na wysokim.
Czyli PADAKA :/
Do wymiany zawór rozprężny i niestety sprężarka...(po odpięciu wentylatora zero reakcji na zegarach, a wskazówka od wysokiego po chwili powinna stanąć dęba) Zawór na szczęście nie jest drogi a i wymiana nie powinna uprzykrzyć życia. Co do sprężarki to trzeba się będzie rozejrzeć za jakąś używką lub oddać moją do regeneracji. Ale to dopiero po wakacjach. Klima jak na razie chodzi i chłodzi jednak nie ma pełnej wydajności. Na dojazd nad morze powinno wystarczyć :)
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, 15:41 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#414 Post autor: wamka18 »

Sprężarkę kup regenerowaną bo z używkami jeśli jej nie słyszałeś jak chodzi to duże prawdopodobieństwo że wyje lub leci wiem z doświadczenia bo przerabiałem to u ojca założone dwie i obie wyły. Druga nie była tania coś około 250 zł i tak wyła a regenerowana 400 i spokój. A każda próba przekładki jeśli nie masz dostępu do agregatu to zawsze parę zł za napełnienie razy kilka prób to lepiej raz regenerowaną i po problemie.

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#415 Post autor: gRZENIU »

Dużo świetnej pracy :piwo: , szkoda tylko że to nie koniec wydatków ... :(

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#416 Post autor: fredas »

Z Zośkami już tak jest :lol:
Obrazek
Obrazek

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#417 Post autor: Maćku »

Skąd ja ten temat znam :/ oringi mogłeś pisać na forum coś bym zorganizował w dobrej cenie tylko potrzebowałbym średnicę i grubość uszczelki ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#418 Post autor: Sumik »

Oringi to nie problem, chociaż jak na kawałek gumki to i tak za drogo. Problemem są 2 metalowo-gumowe uszczelniacze przychodzące przy sprężarce które kosztują po 37 zł za sztukę :/

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#419 Post autor: Sumik »

Zbliza sie urlop tak wiec trzeba ogarnac Zofie na 110%. Kawalek trzeba bedzie przejechac i nie ma tu miejsca na zadne niespodzianki. No chyba ze 7 baniek w lotto poprzez los zakupiony gdzies podczas tankowania :D
Rozrzad, zawias i zbieznosc ogarnieta. Dymienie poprzez uszczelniacze usuniete. Nowe gumki z przodu tez udalo sie ogarnac. Przyszedl czas na olej bo komunikat wzywa. Jutro jestm umowiony w ASO na wymiane. Zakupilem IDIOTOODPORNY olej wraz z filtrem. Wydaje mi sie ze dobrze wydalem te kilka Peeleneów :)
Obrazek
Kiedys mialem w Borze 2.8 podobny tylko ze z Castrola. Inna kultura pracy silnika :)
Mam nadzieje ze tutaj tez bedzie czuc zmiane.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2016, 22:05 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#420 Post autor: doktor »

daj znac jak ten olej :) bo musze cos zamowic i sie waham :)
Ostatnio zmieniony 28 cze 2016, 18:40 przez doktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Zablokowany

Wróć do „Zafira B”