[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
szprycha, sprawdź czujnik temperatury w obudowie termostatu. Jeśli znasz się na elektryce i masz multimetr z omomierzem to gdzieś w tym (lub podobnym) temacie jest tabela wzorcowa jaka ma być oporność czujnika w funkcji temperatury.
Dziadek13, o tym nie pomyślałem, aczkolwiek, znając zasady grawitacji termicznej i ciśnieniowej, po nagrzaniu się silnika nawet nagrzewnica powinna się odpowietrzyć. Teoretyzując, powinno to nastąpić na chwilę przed otwarciem termostatu, ale jak wiadomo, nie zawsze teoria idzie w parze z praktyką.
Czy odpowietrzenie dokonuje się poprzez zaworek w pompie wody??? Też zaczynam mieć problemy (na raszie jednokrotnie to się objawiło) z zimnym powietrzem z nagrzewnicy przy ciepłym silniku na wolnych obrotach. Po lekkiej przegazówce wszystko wróciło do normy i jak na razie się nie powtórzyło. W momencie tego wydarzenia, auto stało z górki dosyć stromej.
Dziadek13, o tym nie pomyślałem, aczkolwiek, znając zasady grawitacji termicznej i ciśnieniowej, po nagrzaniu się silnika nawet nagrzewnica powinna się odpowietrzyć. Teoretyzując, powinno to nastąpić na chwilę przed otwarciem termostatu, ale jak wiadomo, nie zawsze teoria idzie w parze z praktyką.
Czy odpowietrzenie dokonuje się poprzez zaworek w pompie wody??? Też zaczynam mieć problemy (na raszie jednokrotnie to się objawiło) z zimnym powietrzem z nagrzewnicy przy ciepłym silniku na wolnych obrotach. Po lekkiej przegazówce wszystko wróciło do normy i jak na razie się nie powtórzyło. W momencie tego wydarzenia, auto stało z górki dosyć stromej.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam ponownie. Nie odpowietrzałem układu chłodzenia. Niestety nie umiem odpowiedzieć na pytanie czy wcześniej było dobrze bo było ciepło i nie używałem nagrzewnicy. Powiem tylko tyle jak kupiłem Zosie to było ok bo kupowałem w lutym ale przez lato miałem awarie i byłem zmuszony wymienić silnik i wydaje mi się że po tej wymianie silnika coś jest nie tak. Sprawdzałem dzisiaj te węże co idą do nagrzewnicy i oba są ciepłe nawet w aucie ściągłem tapicerke (element w nogach kierowcy) i sprawdziłem. Chciałem dostać się do tego cięgła od pokręła ciepło/zimno ale nie mogłem sie dostać ani go nie widziałem. Chyba trzeba sciągnąć tunel środkowy zeby dostać sie do tych cięgieł i nagrzewnicy. Chodzi mi jeszcze po głowie czy ''napewno'' nie ma jakiejś dodatkowej pompki wspomagającej przepływ płynu przez nagrzewnice.? Z góry dzięki za podpowiedzi bo mam teraz rzadki dostep do neta i nie zawsze moge odpisać na czas.
[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 15:38 ]
sprawdzałem jeszcze możliwosć pomylenia przewodów od termostatu jak pisał Jaymzarf i jest o chyba nie możliwe ponieważ z ermostatu do nagrzewnicy nie idzi żaden przewód z płynem tylko jeden wychodzi z bloku silnika a drugi idzie z tyłu silnika i najprawdopodobniej łączy się z pompą wody. Jeszcze od tych przewodów odchodzą przewody na parownik od ins. gazowej.
[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 15:38 ]
sprawdzałem jeszcze możliwosć pomylenia przewodów od termostatu jak pisał Jaymzarf i jest o chyba nie możliwe ponieważ z ermostatu do nagrzewnicy nie idzi żaden przewód z płynem tylko jeden wychodzi z bloku silnika a drugi idzie z tyłu silnika i najprawdopodobniej łączy się z pompą wody. Jeszcze od tych przewodów odchodzą przewody na parownik od ins. gazowej.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie takowej pompki nie ma , były takie pompki budowane w mercedesach 124 może i w innych dobra rzecz na postoju można sobie podgrzewać kabine silniczek miał wolne obroty przez co szybko nie schładzał szybko silnika.JARO pisze: Chodzi mi jeszcze po głowie czy ''napewno'' nie ma jakiejś dodatkowej pompki wspomagającej przepływ płynu przez nagrzewnice.?
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam kolegów. Chciałem dodać wiadomość o sprawie która jest tu poruszana. Radziłem się was co do ogrzewania i jest tak: płukałem nagrzewnice przez węże z komory silnika i troche pomogło ale jeszcze nie grzeje tak jak powinien więc myśle że nagrzewnica jest do wymiany.
[ Dodano: Nie Gru 25, 2011 16:29 ]
A mam jeszcze takie pytanie. Parownik od instalacji gazoej podłaczony jest pod przewody od nagrzewnicy czy jest mozliwe że parownik pochłania wiekszosć ciepła z układu chłodzenia zabierając w ten sposób większość ciepła z nagrzewnicy i dlatego słabiej grzeje wewnątrz auta?
[ Dodano: Nie Gru 25, 2011 16:29 ]
A mam jeszcze takie pytanie. Parownik od instalacji gazoej podłaczony jest pod przewody od nagrzewnicy czy jest mozliwe że parownik pochłania wiekszosć ciepła z układu chłodzenia zabierając w ten sposób większość ciepła z nagrzewnicy i dlatego słabiej grzeje wewnątrz auta?
Witam
Mam problem z nagrzewaniem wnętrza (zimne powietrze tylko) . Termostat wymieniony , pompa płynu chłodzącego wymieniana pół roku temu . Płyn wyrzucany przez korek zbiornika wyrównawczego
(przy wyższych obrotach).Mechanik twierdzi że to uszkodzona uszczelka pod głowicą lub głowica.
Jak mogę to sprawdzić ?
Pozdro
Mam problem z nagrzewaniem wnętrza (zimne powietrze tylko) . Termostat wymieniony , pompa płynu chłodzącego wymieniana pół roku temu . Płyn wyrzucany przez korek zbiornika wyrównawczego
(przy wyższych obrotach).Mechanik twierdzi że to uszkodzona uszczelka pod głowicą lub głowica.
Jak mogę to sprawdzić ?
Pozdro
- kamil12luty
- Mieszkaniec
- Posty: 235
- Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Model:
nalot przypominajacy masło tworzy sie z tego co wiem jak auto jezdzi na kótkich odcinkach i jest nie dogrzane. Odkreć korek od wlewu płynu chłodniczego i szukaj "oczek" oleju.Sławomir pisze:mechanik pewnie sie nie pomylil ale mozesz sprawdzic weze czy nie sa za twarde czy pod korkiem wlewu oleju nie zrobił sie nalot przpominajacy maslo
Kontroluj pozim oleju czy sie nie podnosi. A ubywa Ci płynu chłodniczego?
Sprawdz czy nie spadło CI cięgno od ogrzewania. Moze jest w pozycji ze mam dawac caly czas zimne.
[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 09:19 ]
W zafirze chyba układ chłodzenia sam sie odpowietrzawojtastar pisze:niestety mechanik ma racje, pewnie układ masz zapowietrzony i dlatego nie grzeje, przy walniętej uszczelce zbiorniczek wyrównawczy może być brudny i zapach spalin.fazi pisze:Płyn wyrzucany przez korek zbiornika wyrównawczego
[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 09:30 ]
nie jest możliwe żeby parownik zabrał tyle ciepła.JARO pisze:
[ Dodano: Nie Gru 25, 2011 16:29 ]
A mam jeszcze takie pytanie. Parownik od instalacji gazoej podłaczony jest pod przewody od nagrzewnicy czy jest mozliwe że parownik pochłania wiekszosć ciepła z układu chłodzenia zabierając w ten sposób większość ciepła z nagrzewnicy i dlatego słabiej grzeje wewnątrz auta?
Do jakiej temp zagrzewa Ci sie silnik, przy jakiej włąćza sie wentylator. Moze któryś czujnik strzelił i auto jest nie dogrzane.
Mi kiedys stzelił czujnik temp (w chłodnicy) auto dogrzewało sie do połowy niebieskiego pola (czyli ok 50*C) i włączał sie wentylator i chłodził do samego zero. wtedy też mi leciało tylko chłodne powietrze. Jak masz termometr z "wysoką skalą" to sam mozesz to sprawdzić. Nie ufaj temp na zegarach