Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kapiszon

#421 Post autor: kapiszon »

Pewnie to jest jedno i to samo. Jednak mój bardziej przypadł mi do gustu z racji tego że ładnie go schowałem w listwie z przewodami i jest niewidzialny. Cały cykl działania trwa 7 sek a świece grzeje przez 5 sek więc na dobrą sprawę po odpaleniu przez przez ok 0,5-1 sek są obroty silnika na poziomie 1200/min a potem moduł się wyłącza automatycznie i wszystko wraca do normy. A jeżeli chodzi o montaż to potrzebna lutownica, nóż, izolacja, termokurczliwa koszulka, zapalniczka i 30 minut pracy. Tak więc polecam.
A jeżeli chodzi o manual ze zdjęciami to jak kupisz to podajesz dokładny rok auta i jaki silnik (pojemność i moc) i dostaniesz w paczce cały opis ze zdjęciami.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#422 Post autor: Dziadek13 »

celius pisze:
kapiszon pisze:celius http://allegro.pl/zle-odpala-opel-zafir ... 13592.html
I proponuję tą wersję w pastylce bo można ją ładnie schować.
Dzięki za info. Szkoda że nie zrobiłeś małego manualu ze zdjęciami - tego nigdy za dużo :)

Ja myślałem o takim chip-ie
Jaki to chip ot taki rozebrany z allegro.
Obrazek
No i schemat do niego.
Obrazek
Ktoś zerżnoł z forum vectry i sprzedaje na allegro.

Anony Mous

#423 Post autor: Anony Mous »

Dziadek13 pisze: Ktoś zerżnoł z forum vectry i sprzedaje na allegro.
Wiesz nie każdy jest elektronikiem.

grześ20

#424 Post autor: grześ20 »

witam wszystkich mam problemy z pierwszym odpaleniem zoski jak odpale to wchodzą strasznie niskie obroty tak jak by bardzo małą dawke paliwa dostawał ,ale jak zapali za trzecim razem to równo na wszystkie gary ,czujnik wymieniłem temperatury od vectry z tym samym silnikiem i tak samo jak mu zwiększyć dawkę na sam rozruch ?

[ Dodano: Pią Paź 21, 2011 23:52 ]
witam ponownie chodzi o czujnik temperatury ,wyczytałem że jak się odłączy wtyczke to temperature niby wskazuje na minusową ,a jak u mnie wyciągne wtyczke to włączają sie wentylatory czy to dobrze że się załaczają ?

evolution1

#425 Post autor: evolution1 »

Dobrze, wentylatory maja sie zalaczac przy wypietym czujniku temperatury.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#426 Post autor: Harry200 »

Wtedy moduł wyłapuje uszkodzenie czujnika temperatury i załącza wentylatory żeby ewentualnie nie przegrzać silnika..

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#427 Post autor: radziko »

Widzę, że spadła temperatura i ponownie Zosie rzuciły palenie. Ja przerabiałem to w ubiegłym roku no i na początku tego wiosną. Wymieniałem świece błędów nie było a Zosia jak miała problemy tak dalej miała. Latem br. padła mi pompa no i po wymianie pompy problem ustał. Tak więc powodów jest mnóstwo tylko nie wiadomo od której strony zacząć.

Todek

#428 Post autor: Todek »

A ja ostatnio rozmawiałem ze znajomym, który ma Opla Sintre 2.2, na temat pierwszego odpalenia auta po nocy, przy temp. w okolicy 0 C. I On mi powiedział, że u niego był ten problem, ale już niema. A rozwiązał mu go znajomy elektronik, który w jeden z przewodów /brązowy/ od czujnika temp. przy termostacie, wstawił opornik, żeby oszukać komputer, że temp jest niższa niż w rzeczywistości. Komputer myśli, że jest zimniej i dłużej grzeje świece.
Nie wiedział On jaki opornik został wstawiony.
Pomyślałem, że spróbuję, a co mi tam. Wstawiłem opornik 2 kΩ (0.25 W). I wiecie co? Chyba to działa. Świece grzeją dłużej, i od trzech dni Zocha rano pali od strzała.
Co o tym myślicie? :?:

Anony Mous

#429 Post autor: Anony Mous »

Todek pisze:A ja ostatnio rozmawiałem ze znajomym, który ma Opla Sintre 2.2, na temat pierwszego odpalenia auta po nocy, przy temp. w okolicy 0 C. I On mi powiedział, że u niego był ten problem, ale już niema. A rozwiązał mu go znajomy elektronik, który w jeden z przewodów /brązowy/ od czujnika temp. przy termostacie, wstawił opornik, żeby oszukać komputer, że temp jest niższa niż w rzeczywistości. Komputer myśli, że jest zimniej i dłużej grzeje świece.
Nie wiedział On jaki opornik został wstawiony.
Pomyślałem, że spróbuję, a co mi tam. Wstawiłem opornik 2 kΩ (0.25 W). I wiecie co? Chyba to działa. Świece grzeją dłużej, i od trzech dni Zocha rano pali od strzała.
Co o tym myślicie? :?:
Też kiedyś o tym czytałem i jest to najprostsza podobno metoda na chip rozruchowy, tylko czy nie ma jakiś efektów ubocznych ?? Np złe wskazania temp płynu ??

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#430 Post autor: Jaymzarf »

Takie rozwiązanie na stałe oszukuje ECU co do temperatury silnika. Czyli mając silnik nagrzany - on myśli, że jest zimniejszy a co za tym idzie, inaczej jest dawkowane paliwo (więcej).
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Anony Mous

#431 Post autor: Anony Mous »

Jaymzarf pisze:Takie rozwiązanie na stałe oszukuje ECU co do temperatury silnika. Czyli mając silnik nagrzany - on myśli, że jest zimniejszy a co za tym idzie, inaczej jest dawkowane paliwo (więcej).
Właśnie, tego się domyślałem. Ja nawet się zastanawiam że u mnie w moim pseudo chipie rozruchowym made in Italia mam przekłamanie na liczniku o ok 6-7 stopni przez rezystor który mam wlutowany w jednym kabelku idącym od przekaźnika do przewodów czujnika.

Przypominam że ja chip mam zrobiony na jakimś przekaźniku mercedesa i zamierzam zamienić go na elektryczny, taki jak na schemacie pokazanym przez kolegę Dziadek13

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#432 Post autor: Dek »

celius pisze: Przypominam że ja chip mam zrobiony na jakimś przekaźniku mercedesa i zamierzam zamienić go na elektryczny, taki jak na schemacie pokazanym przez kolegę Dziadek13
Tylko po co ?

Ten układ elektroniczny (pokazany powyżej) nie robi nic więcej niż ten twój układ z przekaźnikiem.

Patrząc na schemacik - układ na chwilę po włączeniu zapłony dodaje w obwód czujnika temperatury dodatkową rezystancję co powoduje, że komputer stwierdza niższą temperaturę niż w rzeczywistości. Więc grzeje dłużej świece. Po pewnym czasie układ "automatycznie" odłącza dodatkowe rezystory i od tej chwili komputer "widzi" rzeczywistą temperaturę.

Powyższy układ nie ma tej wady co rozwiązanie z włączonym na stałe rezystorem.
(wada: ciągłe zaniżenie temperatury które powoduje zwiększenie spalania)

Oczywiście powyższy patent nadaje się tylko do Zafir przed 2003.

A tak z innej beczki - odkąd po zeszłorocznych przebojach z porannym zapalaniem, wymieniłem uszczelniacze przelewów samochodzik jest rewelacyjny, zero problemów, sama radość (poza porannym klekotem).

Pozdrawiam

zafirka00

#433 Post autor: zafirka00 »

Cześć! Jestem nowa na forum. Potrzebuję Waszej rady odnośnie mojej zafirki 2.0 dti rocznik 2000. Mam problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Przelewy wymienione, zaworek zwrotny założony. Odpalała na dotyk przez 4 dni. Dzisiaj rano poszłam ją odpalić i du** - zachwuje się tak jakby paliwo nie dochodziło. Wcześniej zdarzało się tak, że przy zapalaniu "szarpała" - tak jakby chciała odpalić ale za mało paliwa miała. Myślę, że to przez zapowietrzanie się - walczę już z nią od 5 miesięcy - może wy macie jakieś pomysły co to może być i jak to sprawdzić. Dodam jeszcze, że mechanik sprawdzał mi pompę na "krótko" czyli zalewał ją od góry i chodziła. Oleju nie ubywa, także nie dostaje się do pompy. POMÓŻCIE!

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#434 Post autor: Dek »

zafirka00 pisze: Oleju nie ubywa, także nie dostaje się do pompy. POMÓŻCIE!
Ale to żaden wyznacznik.

Bardzo możliwe że masz nieszczelność na uszczelniaczach trawersów (okrągłe gumowo metalowe uszczelki w pobliży popychaczy zaworów) .

Sprawdź w jakim kolorze jest paliwo znajdujące się w przelewach. Jeżeli będzie "brudny" kolor to stawiał bym na te uszczelniacze.

U mnie ubytek oleju był nie zauważalny ale problemy miałem jak ty i po wielu testach okazało się że winne te dziadowskie uszczelniacze.

No i oczywiście sprawdź szczelność filtra paliwa bo on też potrafi nabruździć.

Jak nic nie wydumasz to przeglądnij dokładniej ten dział na forum, było sporo tematów z tym związanych.

pozdrawiam

zafirka00

#435 Post autor: zafirka00 »

Paliwo jest czyste 'jak łza' - wiem bo dłuższy czas miałam wężyki przezroczyste. Fachowiec od opla mówił że warto spróbować postawić auto tyłem wyżej a przodem niżej - ale bywało różnie - raz odpalała a raz nie. Gumki na wtryskach były nowe z serwisu zakładane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”