nierówna praca silnika (szarpanie) w przedziale 2- 3 tys obr

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
AdusTu

#46 Post autor: AdusTu »

Owszem - miga podświetlenie - I mam wrażenie że się sypie wszystko po kolei bo i mnie od czasu do czasu świeci się lampka od ABS.u i przy tym wtedy faluje prędkościomierz. Ale ostatnio wypiąłem czujnik psiknąłem kontaktem - i teraz na razie jest spokój.

marcinnmo

#47 Post autor: marcinnmo »

Masz to samo co ja choc nie wiem czy to nie sterownik pompy.Jak bys sie czego s wiecej dowiedzial daj znac

AdusTu

#48 Post autor: AdusTu »

Witam panów ponownie - Dziś miałem do dyspozycji całkiem sprawną zafirę i podmieniałem sobie po kolei co mi pasowało By sprawdzić czy zrobi to różnice mej zafirce.
Tzn podmieniłem 3-zawory podciśnieniowe - ten przy turbinie i te dwa koło akumulatora.
Podmieniłem EGR Podciśnieniowy - czujnik doładowania ciśnienia - Oraz przepływomierz. I oczywiście. Nic mi to nie dało - auto może nie szarpie na wolnych obrotach ale samo utrzymuje obroty i przerywa na wyższych obrotach dziwnie rzegocze jakby egr włączał się w nie odpowiednim momencie - No i światła i podświetlenie przygasają. Więc sam już nie wiem w czym może leżeć problem - jutro jeszcze podmienie turbo bo mam na stanie takie samo sprawne. Może ten dzyndzel od przestawiania kierunku spalin nie działa jak trzeba. No ale to wtedy przecież nie wpływało by na migotanie świateł :/
Podejrzewam że coś z elektryką jest nie halo.

marcinnmo

#49 Post autor: marcinnmo »

Ja jutro u siebie wywale alternator.Dam znac czy cos sie wyjasnilo.

miki88888

#50 Post autor: miki88888 »

Witam wszystkich posiadaczy Zafirek. Miałem problem z obrotami na zimnym silniku Zafiry - 18 16V 125 Km to znaczy falowanie w przedziale od 500-1500 do tego brak mocy przy ruszaniu dopiero po rozgrzaniu silnika obroty przestawały falować i odzyskiwała moc i mogłem ruszyć z miejsca, błędy na kompie wyskakiwały: sonda lambda i dwa błędy przepustnicy wiec wyczyściłem przepustnice ale poprawy nie było wymiana świec nie przyniosła tez żadnej poprawy okazało się ze przyczyna leży po stronie przepływomierza choć komp nie pokazał żadnego błędu przepływomierza ale wymiana przyniosła pożądany efekt. Pozdrawiam

AdusTu

#51 Post autor: AdusTu »

Witam ponownie. Dzisiaj zdecydowałem że dla relaksu wymienię sobie uszczelniacz na wale. Bo trochę przeciekało i podążyłem pomysłem Marcina - zdjąłem pasek od alternatora i odłączyłem alternator. Po przekręceniu kluczyka - przeraził mnie przedziwny dźwięk jakby rozpędzającego się wielkiego wentylatora - okazało się że to pompa wspomagania zaczyna się załączać. - Więc podpiąłem elektrykę do alternatora ale nie założyłem paska i po przekręceniu kluczyka efekt samozapłonu pompy wspomagania znikł. No i wtedy odpaliłem zafcie - a ona dalej swoje :/
- gdzie są jakieś bezpieczniki od pompy wspomagania ?
I czy to nie dziwne że po odpięciu wtyki alternatora złącza się pompa wspomagania ?

Prześle wam też wyniki z diagnozy komputerowej. Po której diagnosta nic szczególnego nie
wykrył
http://zapodaj.net/dd26017e82a24.jpg.html
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 18:34 przez AdusTu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#52 Post autor: Rybka »

Bezpieczniki są pod maską obok filtra paliwa.
Co do pompy to dziwne bo gdy mamy spadek napięcia lub brak ładowania to wspomaganie się wyłącza.
Więc pompa nie powinna się kręcić.

Wydruk robiony na postoju czy pod obciążeniem?
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 19:02 przez Rybka, łącznie zmieniany 2 razy.

AdusTu

#53 Post autor: AdusTu »

w sumie to już sam nie wiem z czego on mi wydrukował - po diagnozowane było i na postoju i podczas jazdy - tyle że trybie miejskim.
- hm - to może turbinę podmienić. Bo mam akurat takowa. ?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#54 Post autor: Rybka »

Moim zdaniem to nie turbo szkoda podmieniać.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 21:14 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

AdusTu

#55 Post autor: AdusTu »

- hm.. kurde tylko że tak jak wcześniej pisałem wszystko co odpowiada za doładowanie i podciśnienia podmieniłem na sprawne. i dalej było to samo :(

[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 19:41 ]
No i przede wszystkim wyczyściłem kolektor komorę tych klapek sterowanych podciśnieniowo.

marcinnmo

#56 Post autor: marcinnmo »

A powiedz mi ty masz egr elektroniczny czy podcisnieniowy

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#57 Post autor: Tunio999 »

marcinnmo pisze:A powiedz mi ty masz egr elektroniczny czy podcisnieniowy
AdusTu pisze:Egr jest na podcienienie nie ten elektryczny.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

AdusTu

#58 Post autor: AdusTu »

nom tak tak - egr mam na podciśnienia - ale tak jak już pisałem - podmieniałem na sprawny wraz z tymi zaworkami ciśnienia - i nic.
A czy w zafirze jest czujnik temperatury paliwa ?

marcinnmo

#59 Post autor: marcinnmo »

U mnie jest cos z EGR tyle ze ja mam elektroniczny

AdusTu

#60 Post autor: AdusTu »

Nom to wykręć go - porządnie przeczyść jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=pk9JzyHIyaE - jeśli to nie uszkodzenie elektryczne - powinieneś mieć problem z głowy - a jeśli coś ze sterownikiem egr.u - to czeka cię regeneracja - na allegro znajdziesz firmy regenerujące zawory egr xd

[ Dodano: Czw Mar 28, 2013 20:53 ]
w sumie to na tym filmiku i tak licho wyczyścił ja znajomemu to go całkiem wykręciłem i dogłębnie czyściłem xd

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”