Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Korn

#541 Post autor: Korn »

Przed skasowaniem błędu - gaśnie po odpaleniu auta. Po skasowaniu błędu gaśnie normalnie 3-4 sekundy po uruchomieniu zapłonu.

norbert_p

#542 Post autor: norbert_p »

Co oznacza błąd 062101? Po wymianie rozrusznika został zapisany, a odczytałem na pedałach...

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#543 Post autor: MieHor »

P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction IPC (Instrument) C-021

P0621 Obwód sterujący L lampą alternatora - usterka

P0621    Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L

norbert_p

#544 Post autor: norbert_p »

MieHor pisze:P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction IPC (Instrument) C-021

P0621 Obwód sterujący L lampą alternatora - usterka

P0621    Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L
Co właściwie oznacza ten błąd? Da się z tym jeździć?

Grisza

#545 Post autor: Grisza »

[ Dodano: Czw Lis 24, 2011 10:36 ]
norbert_p pisze:Co oznacza błąd 062101? Po wymianie rozrusznika został zapisany, a odczytałem na pedałach...
norbert_p pisze:
MieHor pisze:P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction IPC (Instrument) C-021

P0621 Obwód sterujący L lampą alternatora - usterka

P0621    Uszkodzenie lampki kontrolnej alternatora L
Co właściwie oznacza ten błąd? Da się z tym jeździć?

być może w ramach testu uruchomili auto bez podpiętego alternatora - to najprostsza odpowiedź na Twoje pytanie (o ile błąd już nie występuje, a jest jedynie "w pamięci").

Jeśli usterka już nie występuje, to nie masz się czym przejmować - błąd sam zniknie z pamięci po bodajże 40 "bezbłędnych" uruchomieniach silnika


Generalnie jest to błąd który "wyskakuje" jeśli coś nie działa prawidłowo w obwodzie regulatora napięcia alternatora.
Przyczyna może leżeć zarówno po stronie alternatora jak i ECU

norbert_p

#546 Post autor: norbert_p »

A za co odpowiada regulator napięcia? Żadna podejrzana kontrolka się nie świeci poza autem z kluczykiem, ktory nie chce zgasnąć przed uruchomieniem silnika. Gaśnie PO uruchomieniu auta.

Grisza

#547 Post autor: Grisza »

norbert_p pisze:A za co odpowiada regulator napięcia? Żadna podejrzana kontrolka się nie świeci poza autem z kluczykiem, ktory nie chce zgasnąć przed uruchomieniem silnika. Gaśnie PO uruchomieniu auta.
regulator napięcia

Jak gaśnie po odpaleniu silnika, to jest ok. (zgaśnie całkowicie albo po wykasowaniu błędów, albo po 40 bezbłędnych uruchomieniach silnika)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#548 Post autor: Harry200 »

A czy jak przekręcisz kluczyk to lampka od ładowania Ci się świeci :?:

norbert_p

#549 Post autor: norbert_p »

Po wykasowaniu błąd nie pojawił się. Lampka od ładowania świeci się normalnie. Myślę, że problem rozwiązany.

e@st

#550 Post autor: e@st »

Witam wszystkich.
Jakieś dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem Zafiry B rok prod. 2006 i już dzisiaj miałem z nią pierwszy problem.
A dokładniej problem z jej odpaleniem. Do tej pory wszystko było dobrze. Samochód odpalał za pierwszym razem. Jednak dzisiaj nie chciał mi odpalić. Dopiero za trzecim razem mi odpalił. Do tego zaświeciła mi się kontrolka samochodu z kluczykiem i nie gaśnie.
Po naciśnięciu pedałów gaz + hamulec wyskoczył mi błąd ECN 034029 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu.
Czy ktoś z Was miał podobny problem?

Mój znajomy w swojej Astrze miał podobny problem z tym czujnikiem z tym, że u niego zgasł silnik i nie chciał odpalić. W moim aucie już po odpaleniu nie zauważyłem żadnej zmiany w zachowaniu silnika. Znajomy musiał wymienić czujnik.
Jak myślicie, czy to pomoże, czy może coś innego u mnie pada?
Bardzo proszę o jakieś sugestie.

Belfer

#551 Post autor: Belfer »

Witam, dzisiaj po wypaleniu dpfa pojawił się błąd 1900(57) Wiem co oznacza, przeczytałem wszystkie posty w tym temacie !!!
Poproszę tych co rozwiązali taki problem? Czy zwrócić uwagę na czujnik ? pozdr

Grzesiek

#552 Post autor: Grzesiek »

Jest OP-COm sa i bledy ..

1.P0100 Za wysokie napiecie przeplywomierza powietrza (01( - Obecny
2. P0443 - Solenoid odpowietrzania zbiornika paliwa, przerwany obieg pradowy (04) - Obecny
3. P0110 - Za wysokie napiecie temperatura powietrza wlotowego (04) - Obecny


I jak to rozwiazac ...

Anony Mous

#553 Post autor: Anony Mous »

Grzesiek, błędy 1) i 3) wskazują na brak zmasowania przepływomierza - sama przepływka może być sprawna. Do obejrzenia przewody, można spróbowac podmienic przeplywomierz.
2) Też problem z przewodami sterujacymi pracą zaworu odpowietrzania zbiornika paliwa, tez do sprawdzenia instalacja przy zbiorniku paliwa/nadkolu.

Anony Mous

#554 Post autor: Anony Mous »

Za wysokie napięcie świadczy o przerwie w przewodzie lub styku.

Grzesiek

#555 Post autor: Grzesiek »

Ktoś mi powie jak sie za to zabrać? Jestem zielony w tych tematach...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”