Problemy związane z kierunkowskazami.
Moderator: Sebu$
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Zerknij na to:
Na pinie 4 manetki krierunkowskazów powino być +12 V po wyłączeniu awaryjnych.
Tam dochodzi ci napięcie i manetka rozsyła na pin 8 lub 9 w zależności który kierunek włączasz.
Sprawdź czy na pinie 4 masz napięcie.
Jak jest to wajcha w dół i zobacz czy manetka robi zworkę na pin 9.
Tzn zobacz czy na pinie 9 będzie napiecie +12V
Jak nie masz to podaj na ten pin +12V z jakiegoś innego źródła napięcia.
O wynikach napisz jutro.
Źródło fotek: forum vectra klub.
Na pinie 4 manetki krierunkowskazów powino być +12 V po wyłączeniu awaryjnych.
Tam dochodzi ci napięcie i manetka rozsyła na pin 8 lub 9 w zależności który kierunek włączasz.
Sprawdź czy na pinie 4 masz napięcie.
Jak jest to wajcha w dół i zobacz czy manetka robi zworkę na pin 9.
Tzn zobacz czy na pinie 9 będzie napiecie +12V
Jak nie masz to podaj na ten pin +12V z jakiegoś innego źródła napięcia.
O wynikach napisz jutro.
Źródło fotek: forum vectra klub.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2016, 22:59 przez Rybka, łącznie zmieniany 3 razy.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Ale miałeś włączony kierunkowskaz prawy, skoro na 8 pinie miałeś napięcie.
Masz walnięty włącznik awaryjnych lub urwany kabel między manetką a włącznikiem awaryjnych.
Masz w domu miernik? Taki z bzyczkiem?
Z włącznika awaryjnych idzie napięcie na pin 4 manetki.
Potem w zależności który kierunek włączymy mamy napięcie na 8 lub 9 pinie
Masz walnięty włącznik awaryjnych lub urwany kabel między manetką a włącznikiem awaryjnych.
Masz w domu miernik? Taki z bzyczkiem?
Z włącznika awaryjnych idzie napięcie na pin 4 manetki.
Potem w zależności który kierunek włączymy mamy napięcie na 8 lub 9 pinie
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2016, 18:49 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Raczej nie.
Ale od tego są inne tematy.
Najpierw napraw kierunki a potem w innym temacie pomyślimy nad kolejnymi usterkami.
Ale od tego są inne tematy.
Najpierw napraw kierunki a potem w innym temacie pomyślimy nad kolejnymi usterkami.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2016, 20:53 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Kolega wcześniej pisał że multitimer zmieniał, włącznik niby też.
A wczoraj pisał że włącznika nie zmieniał. Więc z multitimerem moźe być podobnie.
Jak znajdę w domu stary włącznik awaryjnych to powiem ci na których pinach powinno być przejście po wyłączeniu awaryjnych, tak by wtedy napięcie dochodziło na pin 4 manetki.
A wczoraj pisał że włącznika nie zmieniał. Więc z multitimerem moźe być podobnie.
Jak znajdę w domu stary włącznik awaryjnych to powiem ci na których pinach powinno być przejście po wyłączeniu awaryjnych, tak by wtedy napięcie dochodziło na pin 4 manetki.
Kupowałem drugi multimetr i też nie działałoRybka pisze:Kolega wcześniej pisał że multitimer zmieniał, włącznik niby też.
A wczoraj pisał że włącznika nie zmieniał. Więc z multitimerem moźe być podobnie.
Jak znajdę w domu stary włącznik awaryjnych to powiem ci na których pinach powinno być przejście po wyłączeniu awaryjnych, tak by wtedy napięcie dochodziło na pin 4 manetki.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Wczoraj bawiłem się w aucie tymi kierunkami i tak:
- włącznik awaryjek nic nie ma do kierunków, po wyjęciu go kierunki nadal działają.
( przepraszam za wcześniejsze podpowiedzi dotyczące włącznika, w innych autach włącznik odgrywa rolę wkierunkach ale nie w Zafirze)
- na 4 pinie manetki powinno być +12V oznaczenie na manetce 49a ,jest to czarny przewód.
Jeśli nie masz na tym pinie +12V to możesz podać na ten pin napięcie przez jakiś bezpiecznik i kierunki będą śmigać. Napięcie musi być po zapłonie. ( sprawdzałem u siebie i działało i nic się nie działo)
- włącznik awaryjek nic nie ma do kierunków, po wyjęciu go kierunki nadal działają.
( przepraszam za wcześniejsze podpowiedzi dotyczące włącznika, w innych autach włącznik odgrywa rolę wkierunkach ale nie w Zafirze)
- na 4 pinie manetki powinno być +12V oznaczenie na manetce 49a ,jest to czarny przewód.
Jeśli nie masz na tym pinie +12V to możesz podać na ten pin napięcie przez jakiś bezpiecznik i kierunki będą śmigać. Napięcie musi być po zapłonie. ( sprawdzałem u siebie i działało i nic się nie działo)