Gaśnie mi Zośka

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jastrzaj

Gaśnie mi Zośka

#1 Post autor: jastrzaj »

Witam, Być może gdzieś na forum znalazłbym odpowiedź na moje pytanie ale będę wdzięczny za pomoc. Mam Zośkę 2003r 1,6v kupiona z Niemiec jakieś 3 mies.temu. Nie wymieniałem w niej nic ani filtrów ani paska. Ostatnio jak jechałem jakieś 20 km poczułem lekkie szarpanie wskaźnik obrotów zaczął skakać i wyłączył mi się silnik. Jechałem na szczęście jakieś 50km/h. Zapaliły się tradycyjne ikonki (silnik, akumulator i pompa). Jak zjechałem na pobocze i go wyłączyłem -poczekałem 2 min i odpaliłem jeszcze raz. Wszystko gra. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ? Proszę o kilka podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

jastrzaj pisze:CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ? Proszę o kilka podpowiedzi.

Nikt nie jest jasnowidzem i bez podłączenia kompa nie wywróży...

Awatar użytkownika
sesorek
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:14
Lokalizacja: WWL
Model:

#3 Post autor: sesorek »

też tak miałem tydzień temu w trasie....(masakra 1000km z duszą na ramieniu), komp nic nie wykrył moje podejrzenia padły na początku na czujnik położenia wału, ale postanowiłem na wszelki wypadek przyjrzeć się pracy przekaźnika pompy paliwa, zdjąłem plastik i jak auto nie chciało zapalić to maska w górę i patrzyłem czy się załącza, okazało się że to on jest przyczyną problemu nie pykał przy próbie uruchomienia jak mu pomogłem śrubokręcikiem to zapalił od razu, przekaźnik zamówiony.

Awatar użytkownika
Kajmanek
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 09 sty 2012, 17:29
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków [KR]
Auto: Zafira 1.6
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CNG
Gender:

#4 Post autor: Kajmanek »

bardzo podobny przypadek jak jastrzaj i ja miałem ,okazało się że problemem była cewka 340zł zamiennik

jastrzaj

#5 Post autor: jastrzaj »

Witam, powtarzam się znowu z czerwca ale problem wcale nie zniknął! Mam Zośka 1,6 benzynka- wymieniłem olej filtr oleju i paliwa no i jeszcze akumulator, przeczyściłem klamry. Dzisiaj jak jechałem jakieś 50 km poczułem lekkie szarpanie wskaźnik obrotów zaczął skakać i wyłączył mi się silnik. Zapaliły się tradycyjne ikonki (silnik, akumulator i pompa). Jak zjechałem na pobocze i go wyłączyłem -poczekałem 2 min i odpaliłem jeszcze raz. Za pierwszym razem kręcił i nie odpalił. Po 2 min zakręciłem jeszcze raz no i ruszył. . CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ? Proszę o kilka podpowiedzi. Na kompie nie pokazało się nic bo sprawdzałem. Doszedłem do postów w których piszecie że może to być przekaźnik pompy lub cewka....aaa jak podłączyłem do kompa to też mi umarł samochód i pokazały się kody C1523 oraz C1550. Napiszcie bo jadę na wakacje we wtorek ..

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#6 Post autor: Harry200 »

Czy na pewno masz błędy z literką C a nie P na początku, jeżeli P1550 to znaczy- Elektroniczny system operacyjny przepustnicy w trybie awaryjnym P1523 -awaria elektronicznego systemu przepustnicy.

jastrzaj

#7 Post autor: jastrzaj »

Jestem na 90% pewien że to błąd C1523 i C1550. Nie wiem gdzie szukać przyczyny, czy mam coś do wymiany czy nie..

[ Dodano: Nie Lip 15, 2012 21:24 ]
"Czy na pewno masz błędy z literką C a nie P na początku, jeżeli P1550 to znaczy- Elektroniczny system operacyjny przepustnicy w trybie awaryjnym P1523 -awaria elektronicznego systemu przepustnicy."

jeżeli to te objawy co należy zrobić?[/i][/u]

[ Dodano: Nie Lip 15, 2012 21:26 ]
gdzie znajdę przekaźnik pracy pompy paliwa? jakieś foto czy opis macie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”