1.6 XE LPG - Błędy P1120, P1122, P1550

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Gutek

1.6 XE LPG - Błędy P1120, P1122, P1550

#1 Post autor: Gutek »

Witam!
Dzisiaj zapalila mi sie kontrolka serwisowa. Podlaczylem Opel Techa i takie bledy mi wyrzuca:
P1122
(2)
P1550
(A)
P1120 nieaktywny
(8)
Czytajac o bledach wnioskowac moge ze cos sie z przepustnica stalo? A moze z pedalem gazu? Nurtuje mnie bo stalo sie to akurat po tankowaniu, kiedy to oprocz gazu dolalem jeszcze benzyny.
Moglby ktos podpowiedziec gdzie szukac?

Probowalem skasowac te bledy, ale wyrzuca mi informacje ze jest blad kasowania bledow....

Dzieki
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2013, 17:10 przez Gutek, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Bodek »

Gutek pisze:Witam!
Dzisiaj zapalila mi sie kontrolka serwisowa. Podlaczylem Opel Techa i takie bledy mi wyrzuca:
P1122
(2)
P1550
(A)
P1120 nieaktywny
(8)
Czytajac o bledach wnioskowac moge ze cos sie z przepustnica stalo? A moze z pedalem gazu? Nurtuje mnie bo stalo sie to akurat po tankowaniu, kiedy to oprocz gazu dolalem jeszcze benzyny.
Moglby ktos podpowiedziec gdzie szukac?

Probowalem skasowac te bledy, ale wyrzuca mi informacje ze jest blad kasowania bledow....

Dzieki
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 High Input C-008
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Low Input C-008
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 Range/Performance C-008
P1120 Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 High Input C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Low Input C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Range/Performance C-008
P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 1 and 2 Signal Incorrect Ratio C-008

błąd związany z pedałem gazu.

Co prawda temat z Zafiry B, ale można przeczytać: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=36849

P1550 - (4) Elektroniczne sterowanie przepustnicy Zarządzanie mocą
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Gutek

#3 Post autor: Gutek »

Dzieki za odpowiedzi!
Staram sie teraz dojsc gdzie tkwi problem, gdyz caly czas mi sie on zglasza. Poczytalem przytoczony watek z Zafiry B i widze, ze nie jest to takie proste i oczywiste. Na razie przeczyscilem przepustnice z nadzieja, ze to cos pomoze. Jutro zabieram sie za czujnik polozenia pedalu. Mam nadzieje, ze jest to kwestia zasniedzialych zlaczy lub czegos podobnego. Rozbiore to bede tez znal nr czesci i ewentualnie poszukam zamiennika.
Jak teraz pozbyc sie bledow, ktorych nie moglem skasowac Opel-Techem? Czy brak tej mozliwosci wynika z faktu ze jest blad na danym elemencie, ktory caly czas sie pojawia i stad komputer nie pozwala go wykasowac? Zastanawia mnie tez jak to jest ze wskaznikiem o awarii. Jak dlugo postoii samochod to wylacza sie on, ale w ktoryms momencie znowu sie zapala......

chirus75

#4 Post autor: chirus75 »

witam serdecznie mam pytanie :czy przepustnica do x16xel ma jeden otwór czy dwa?tak jak jest w silniku 1.8 dziś czyściłem ją ale nie odkręcałem {nie mam takich torxów}trochę się dało ją wyczyścić.i jeszcze jedno:co to jest za "baniak"doczepiony do rury idącej od filtra powietrza mniej-więcej na wysokości właśnie przepustnicy?
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 cze 2013, 19:36 przez chirus75, łącznie zmieniany 1 raz.

Stanek
Debiutant
Posty: 35
Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:26
Imię: Paweł
Lokalizacja: Lwówek Śl ( DLB )
Auto: Zafira A 1.8 125 km
Model: ZB
Oznaczenie silnika: X18XE

#5 Post autor: Stanek »

Gutek pisze:Dzieki za odpowiedzi!
Staram sie teraz dojsc gdzie tkwi problem, gdyz caly czas mi sie on zglasza. Poczytalem przytoczony watek z Zafiry B i widze, ze nie jest to takie proste i oczywiste. Na razie przeczyscilem przepustnice z nadzieja, ze to cos pomoze. Jutro zabieram sie za czujnik polozenia pedalu. Mam nadzieje, ze jest to kwestia zasniedzialych zlaczy lub czegos podobnego. Rozbiore to bede tez znal nr czesci i ewentualnie poszukam zamiennika.
Jak teraz pozbyc sie bledow, ktorych nie moglem skasowac Opel-Techem? Czy brak tej mozliwosci wynika z faktu ze jest blad na danym elemencie, ktory caly czas sie pojawia i stad komputer nie pozwala go wykasowac? Zastanawia mnie tez jak to jest ze wskaznikiem o awarii. Jak dlugo postoii samochod to wylacza sie on, ale w ktoryms momencie znowu sie zapala......
Gutek i o pomogło? Wymieniałeś pedał?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”