zafira 1.6benz+cng
Moderator: Sebu$
zafira 1.6benz+cng
witam wszystkich na forum mam pytanie czy to normalne że moja zafirka jest słabsza na benz. niż na cng , różnica jest zauważalna.pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Rozmawiałem o tym/ slyszałem od właściciela Zośki na CNG...
A który dokładnie miał to nie mam pojecia...
Ale to też tak na logike: Skoro auta benzynowe mają na LPG (dobrze założonym) minimalne straty to auto projektowane stricte pod CNG powinno na nim lepiej jezdzic niż na benzynie....
Najlepiej byłoby ją shamować jak coś na 2 paliwach i zobaczyć czy nie dzieje się coś dziwnego, tudziez diagnostyka kompem... To jedyne sposoby na 100% pewność
A który dokładnie miał to nie mam pojecia...
Ale to też tak na logike: Skoro auta benzynowe mają na LPG (dobrze założonym) minimalne straty to auto projektowane stricte pod CNG powinno na nim lepiej jezdzic niż na benzynie....
Najlepiej byłoby ją shamować jak coś na 2 paliwach i zobaczyć czy nie dzieje się coś dziwnego, tudziez diagnostyka kompem... To jedyne sposoby na 100% pewność
no sa tez auta ktore pod LPG jezdza lepiej niz na benzynie choc pod benzyne projektowane...Lorry pisze:Skoro auta benzynowe mają na LPG (dobrze założonym) minimalne straty to auto projektowane stricte pod CNG powinno na nim lepiej jezdzic niż na benzynie....
ale to nie moze swiadczyc o innych mocach na cng i pb,Hector pisze:gaz posiada inną wartość energetyczną i dzięki temu spala się lepiej niż pb.
IMVHO wazniejsze jest dostrojenie pod konkretny rodzaj paliwa, a ze 1.6CNG jest fabrycznie na 2 paliwach wiec i pewnie mapy sa odpowiednie dla kazdego paliwa.
witam
moja zafira również jest odczuwalnie żwawsza na cng niż na benzynie.
Mam za to inny problem i obawiam się że to coś poważnego, praktycznie za każdym razem jak odpalam zimny silnik nie ważne czy jest zimno czy ciepło na zewnątrz samochód odpala dopiero po jakichś 7 sekundach kręcenia, przez pierwsze 4-5 min po odpaleniu silnik dosłownie wariuje (klekocze, podskakuje, falują obroty) po tych 4-5 minutach silnik się uspokaja i jest ok. Miał ktoś z was podobne objawy w swoim samochodzie?
moja zafira również jest odczuwalnie żwawsza na cng niż na benzynie.
Mam za to inny problem i obawiam się że to coś poważnego, praktycznie za każdym razem jak odpalam zimny silnik nie ważne czy jest zimno czy ciepło na zewnątrz samochód odpala dopiero po jakichś 7 sekundach kręcenia, przez pierwsze 4-5 min po odpaleniu silnik dosłownie wariuje (klekocze, podskakuje, falują obroty) po tych 4-5 minutach silnik się uspokaja i jest ok. Miał ktoś z was podobne objawy w swoim samochodzie?
Witam wszystkich. Jeśli coś napisałem nie tu gdzie trzeba to z góry sory.
Mam dość skomplikowany problem z moją Zafirką.
Kupiłem to autko około 3 tyg temu. Zauważyłem, ze jest dość słaba i max prędkość to 130 km/h. Zacząłem oczywiście od wymian filtra paliwa, filtra powietrza, rozrządu świec. Niestety nie ma rezultatu. Po numerze WIN doszedłem że ten samochód z fabryki wyjechał z instalacją CNG. Po instalacji tej pozostało niewiele. Otóż jak się okazało silniki także został podmieniony na x16xel , zbiornik paliwa także na 60l, Sterownik działa na oprogramowaniu Z16yng (taki silnik był kiedyś). Byłem w oplu to zostałem tylko naciągnięty na kasę ( przebicie katalizatora, podpięcie pod komputer i próba zamiany oprogramowania z z16YNG na x16xel. Zdejmowano mi tłumiki, sprawdzano kompresje- zero rezultatów. Dzwoniłem do wielu "fachowców" i każdy mówił co innego. Postanowiłem założyć gaz LPG myśląc że to może byc problem tylko z benzyna (tak mam w vectrze). Niestety tak samo zamulona na lpg jak i na benzynie.
A więc w skrócie co było już sprawdzone: filtry, świece, rozrząd, sprężanie (16,16,15,14) , katalizator, tłumiki, egr-brak(zaślepka), komputer błędów nie pokazuje, kontrolka żadna się nie świeci, oleju nie bierze, wody też.
Co mogę powiedzieć o jeździe to słaba, długo trzeba cisnąć do 120, czasem potrafi kopcić (ale rzadko) . Odpala bez problemu, silnik na jałowym pracuje idealnie, cicho i równo.
Niestety nie znam dobrego fachowca co będzie chciał zająć się problemem. W oplu rozłożyli ręce. Nie wiem kompletnie czego już się czepić. Czytałem trochę o cng i zwykłych silnikach. Jest różnica między nimi ale czy sterownik z16yng może dobrze sterować silnikiem x16xe? Próba podmiany nie powiodła się- nie przyjął samochód Proszę o jakąś poradę co z tym problemem. Pokażcie mi mechanika co to rozgryzie a zarobi na tym. Pozdrawiam.
PS Zafira A 2005r -
silnik x16xel
Mam dość skomplikowany problem z moją Zafirką.
Kupiłem to autko około 3 tyg temu. Zauważyłem, ze jest dość słaba i max prędkość to 130 km/h. Zacząłem oczywiście od wymian filtra paliwa, filtra powietrza, rozrządu świec. Niestety nie ma rezultatu. Po numerze WIN doszedłem że ten samochód z fabryki wyjechał z instalacją CNG. Po instalacji tej pozostało niewiele. Otóż jak się okazało silniki także został podmieniony na x16xel , zbiornik paliwa także na 60l, Sterownik działa na oprogramowaniu Z16yng (taki silnik był kiedyś). Byłem w oplu to zostałem tylko naciągnięty na kasę ( przebicie katalizatora, podpięcie pod komputer i próba zamiany oprogramowania z z16YNG na x16xel. Zdejmowano mi tłumiki, sprawdzano kompresje- zero rezultatów. Dzwoniłem do wielu "fachowców" i każdy mówił co innego. Postanowiłem założyć gaz LPG myśląc że to może byc problem tylko z benzyna (tak mam w vectrze). Niestety tak samo zamulona na lpg jak i na benzynie.
A więc w skrócie co było już sprawdzone: filtry, świece, rozrząd, sprężanie (16,16,15,14) , katalizator, tłumiki, egr-brak(zaślepka), komputer błędów nie pokazuje, kontrolka żadna się nie świeci, oleju nie bierze, wody też.
Co mogę powiedzieć o jeździe to słaba, długo trzeba cisnąć do 120, czasem potrafi kopcić (ale rzadko) . Odpala bez problemu, silnik na jałowym pracuje idealnie, cicho i równo.
Niestety nie znam dobrego fachowca co będzie chciał zająć się problemem. W oplu rozłożyli ręce. Nie wiem kompletnie czego już się czepić. Czytałem trochę o cng i zwykłych silnikach. Jest różnica między nimi ale czy sterownik z16yng może dobrze sterować silnikiem x16xe? Próba podmiany nie powiodła się- nie przyjął samochód Proszę o jakąś poradę co z tym problemem. Pokażcie mi mechanika co to rozgryzie a zarobi na tym. Pozdrawiam.
PS Zafira A 2005r -
silnik x16xel
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
gacek63, w twoim przypadku jedynym sposobem naprawy jest wymiana sterownika na taki od silnika jaki masz czyli X16XEL. twój obecy silnik pracuje na mapie benzynowej silnika Z16YNG a to jest dla niego mapa jakby to nazwać "rezerwowa"-służąca tylko do dojazdu na najbliższą stację CNG w celu tankowania i dalszej jazdy na paliwie dla którego silnik Z16YNG jest stworzony czyli CNG.
Mówiąc krótko twoje autko z tym silnikiem i takim sterownikiem nie bedzie dobrze jeżdziło na PB, a zadna konwersja na LPG czy dokładane CNG nie da również pożądanego efektu.
Więc tak jak pisałem zmiana sterownika i niestety chyba również okablowania, ewentualnie wgrywanie do wymienionego juz sterownika X16XEL softu bez EGR-u coby nie trzeba było dokupować też i tego cudu...
Ewentualnie jesli będziesz potrzebował jakieś namiary na dobrych elktroników samochodowych z Lublina i bliskich okolic to moge podesłać na PW
[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 11:23 ]
Hector, Silniki Z16YNG nie posiadaja EGR-a więc nie ma czego sprawdzać
keram74, Jest to w zupełności normalne. Miałem okazje podróżowac jako kierowca kilkunastoma Zafirami z pustymi zbiornikami na stację CNG i każda dopiero na paliwie dla którego jest stworzona pokazywała swoje prawdziwe oblicze. Pozdro
Mówiąc krótko twoje autko z tym silnikiem i takim sterownikiem nie bedzie dobrze jeżdziło na PB, a zadna konwersja na LPG czy dokładane CNG nie da również pożądanego efektu.
Więc tak jak pisałem zmiana sterownika i niestety chyba również okablowania, ewentualnie wgrywanie do wymienionego juz sterownika X16XEL softu bez EGR-u coby nie trzeba było dokupować też i tego cudu...
Ewentualnie jesli będziesz potrzebował jakieś namiary na dobrych elktroników samochodowych z Lublina i bliskich okolic to moge podesłać na PW
[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 11:23 ]
Hector, Silniki Z16YNG nie posiadaja EGR-a więc nie ma czego sprawdzać
keram74, Jest to w zupełności normalne. Miałem okazje podróżowac jako kierowca kilkunastoma Zafirami z pustymi zbiornikami na stację CNG i każda dopiero na paliwie dla którego jest stworzona pokazywała swoje prawdziwe oblicze. Pozdro
Proszę o jakiekolwiek namiary do fachowca , który będzie mógł dopasować odpowiedni silnik do "budy" dobrać i podłączyć sterownik czy osprzęt. Tam kiedyś była instalacja CNG więc prawdopodobnie okablowanie także jest stare(sterownik(z16YNG) więc nie będzie to takie proste. Jak zauważyliście fachowców od tych instalacji jest .. a może i nawet nie ma. Stąd mój problem. Pociesza mnie jedno. Skoro ktoś wymontował oryginalny silnik, zbiornik paliwa i być może inne podzespoły i podmienił na inne i "to jako tako jeździ" więc może komuś uda się poprawić mi moc auta. Dodam jeszcze jedną rzecz. W oplu dodali mi kabel powrotu paliwa bo go tam nie było. 6 bar waliło na wtryskiwacze. Zbiornik benzyny przy instalacji cng miał tylko 13 litrów i powrót ten podobno był oryginalnie w samym baku. Cała ta operacja świadczy o tym że to jakaś melepeta składała i może nie do końca umiała. Na razie nie jestem w stanie powiedzieć ile spala gazu lpg bo od założenia zrobiłem dopiero 150km przy zbiorniku 47l. Piszcie namiary speców którzy odważą się tknąć ten problem. Być może jest pomylona jakaś wtyczka od sterownika, być może niewłaściwy sterownik, może jakaś mała głupota ale żeby do tego dojść trzeba prawdopodobnie sprawdzić wiązkę kabli od sterownika jak i samo jego podłączenie. Ci co potrafią wymienić silnik i go potem uruchomić raczej będą się orientować co i jak. Ja takich nie znam.