[B]Obroty biegu jałowego w Z19DTH

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
klosow
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 25 paź 2011, 23:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Model:

[B]Obroty biegu jałowego w Z19DTH

#1 Post autor: klosow »

Na początek słowem wyjaśnienia: Wiem, że na "luzie" się nie jeździ. Ale czasami się zdarza.

A teraz kwestia zasadnicza.
Czy to normalne, że na postoju obroty na biegu jałowym są rzędu 800 obr/min a gdy wrzucę luz i samochód jedzie to mam obroty trochę poniżej 1000 obr/min?

Przygazówka na luzie na postoju powoduje, że obroty wracają do 800. A w ruchu wracają do 1000.

Klima i podgrzewanie wyłączone. Silnik rozgrzany. Brak jakichkolwiek błędów (kontrolka silnika się nie świeci - Tech-em nie sprawdzałem).

Czy ktoś spotkał się z czymś takim?
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 23:55 przez klosow, łącznie zmieniany 1 raz.

kicaj

#2 Post autor: kicaj »

u mnie tez - tak ma byc

klosow
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 25 paź 2011, 23:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Model:

#3 Post autor: klosow »

Dzięki.

Nawet nie wiecie jak mi ulżyło :D

Nabytek jest nowy i już obawiałem się jakiegoś kanału.

kicaj

#4 Post autor: kicaj »

kto pyta nie bladzi...
czasem warto tez za wczasu poczytac...
mam nadzieje ze tematy o test mode (tryb serwisowy), zczytywaniu bledow samemu oraz o klapach wirowych i wypalaniu dpfu sa ci znane...

klosow
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 25 paź 2011, 23:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Model:

#5 Post autor: klosow »

kicaj pisze:mam nadzieje ze tematy o test mode (tryb serwisowy), zczytywaniu bledow samemu oraz o klapach wirowych i wypalaniu dpfu sa ci znane...
Tak. W tym temacie lekcje odrobione :mrgreen:
Nie mogę sobie tylko przypomnieć kiedy klapy zostały przerobione na te mniej zawodne. Ale było na forum więc znajdę. :)

kicaj

#6 Post autor: kicaj »

klosow pisze::
Nie mogę sobie tylko przypomnieć kiedy klapy zostały przerobione na te mniej zawodne ....
mniej wiecej z liftem, czyli od 2008 roku, chyba ze auto na gwarancji mialo robione... ;)


Cyt:

Podczas okresu produkcji wprowadzone były różne modyfikacje. Ostatnią zmianą była zmiana budowy dławików nastawnych, mająca na celu zwiększenie ich masywności. Zmianę tę wprowadzono od numeru silnika Z19DTH17228334 (28.02.2007).

Te nowe psują się tak samo jak te stare.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez kicaj, łącznie zmieniany 1 raz.

raiden

#7 Post autor: raiden »

Podepnę się do tematu mimo że mam Z19DTL.
Odkąd temperatura spadła poniżej 0st. to mam dziwne zachowanie z obrotami.
czy jadę czy stoję na jałowym, to obroty mają tak około 900rpm, a jak było na plusie, to tocząc się na jałowym było 900, a na postoju spadało do 800rpm. Wiecie z czym to może być związane?

klosow
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 25 paź 2011, 23:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Model:

#8 Post autor: klosow »

To normalne. Też tak mam. Wcześniej pytałem na forum i wiele osób potwierdziło, że mają tak samo.
Ople: Astra F (X16SZR) -> Vectra B (Y22DTR) -> Zafira B (Z19DTH)

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Maciek »

raiden pisze: czy jadę czy stoję na jałowym, to obroty mają tak około 900rpm,
Normalne, na zimno silnik trzyma podwyższone obroty.

raiden

#10 Post autor: raiden »

Dzięki za odpowiedź!
Kamień z serca, już myślałem, że znowu coś :mrgreen:

jpg441976
Debiutant
Posty: 34
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:46
Imię: JACEK
Lokalizacja: warm-mazurskie
Auto: ZAFIRA B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#11 Post autor: jpg441976 »

witam wszystkich,
u mnie cos jest nie tak i nie wiem jak i gdzie to sprawdzic?
na postoju,silnik rozgrzany mialem 800-900,teraz mam 500,600-700??
dziwne?
normalnie z zalaczona klima bylo 1100-1200,teraz jest 800-1000?
co moglo sie zmienic,automatycznie spalanie srednie wskazane w rzeczywistosci jest inne bo pali auto wiecej,czyli blad jest zwiazany ze spalaniem na postoju dlatego srednie nie odzwierciedla rzeczywistego spalania auta.
czy ktos mial takie cudo i jak sobie poradzil lub jak sie do tego zabrac,czy cos sie przytkalo(wyczyscic,wymienic?) lub komp klamie,dlaczego?
dzieki za wszystkie podpowiedzi,
pozdrawiam.

jarekp

#12 Post autor: jarekp »

witam . podepnę się też do tematu . mam silnik 1,7 cdti od kilku miesięcy obroty na luzie wynoszą 1000 wczesniej było 850 ciekawe jest to że gdy wcisnę pedał hamulca obroty wracają na 850 a jak puszczę to znowu jest 1000. czy jest to związane z podciśnieniem? miał ktos może taki problem ? żadne kontrolki się nie świecą, nie ma błędów.jeszcze jedna sprawa gdy byłem na sprawdzeni tego komputerem coś tak gość chyba poprzestawiał że zablokował mi możliwość zczytywania błędów(gaz itd) czy może to odblokować bo twierdzi że nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”