Regulacja zaworów / luzów zaworowych silnik Z18XER

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#31 Post autor: Piasek »

Czyli jednak nie tak prosto.
Spoko - jak pomierzę - napiszę jakie wyniki.

Spox5
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#32 Post autor: Spox5 »

cns80 pisze:0,21-0,29 mm ssący
0,27-0,35 mm wydechowy
Nominalnie 0,25 ssący i 0,30 wydechowy.
Są identyczne z Z16XEP

Tu masz manuala to sam sobie zrobisz:
http://www.astra.auto.pl/dzial-technicz ... iku-z16xep
Ma ktoś może ten manual ze zdjęciami? W internecie strona padła, a na web.archive.org jest tylko sam tekst bez zdjęć.

Poratujcie.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#33 Post autor: cns80 »

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t=all&vc=1
Przewiń sobie na 2/3 strony w dół.
Obrazek

Spox5
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#34 Post autor: Spox5 »

Dziękuję za link do strony, nie wiem dlaczego wcześniej tego nie zauważyłem. Na wszelki wypadek postanowiłem zrobić z tego PDF dla potomnych.
Załączniki
KONTROLA LUZU ZAWOROWEGO - Z16XEP Astra G, Z18XER.pdf
(986.89 KiB) Pobrany 660 razy

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#35 Post autor: cns80 »

Spoko :)
Bardzo fajny pomysł z tym PDFem.
Obrazek

Spox5
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 18 cze 2014, 06:32
Lokalizacja: Łódź
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z18XER

#36 Post autor: Spox5 »

Dziś zabrałem się za sprawdzenie luzów zaworów i niestety spotkała mnie nie miła sytuacja. Odkręciłem wszystkie śruby pokrywy zaworów w silniku Z18XER i niestety pokrywa nie chce zejść (chyba się nieźle zapiekła). Na domiar złego jedna śruba od pokrywy była tak zardzewiała, że po prostu ukręciła się podczas odkręcania :(

Ma ktoś pomysł jak ściągnąć pokrywę silnika? Jak się do tego zabrać, żeby niczego nie połamać. Po zdjęciu pokrywy spróbuję wykręcić tą ukręconą śrubę (dobrze, że ukręciła się u samej góry i będzie za co złapać).



Edytowany 2015-04-03 godz. 20:00

Pokrywę zaworów udało się ściągnąć podważając ją szerokim dłutem, śrubę po długiej walce również udało się wykręcić (całe szczęście, że teść to złota rączka :piwo: ).
Pomierzyłem wszystkie luzy i wg. mnie szału nie ma. Szczelinomierz miałem o podziałce 0,05 mm

Wyniki pomiarów dla zaworów ssących:
1 cylinder: 0,20 i 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi)
2 cylinder: 0,20 i 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi)
3 cylinder: 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi) i 0,20 (luźno ale 0,25 nie podchodzi)
4 cylinder: 0,20 (ciężko wchodzi) i 0,20

Wyniki pomiarów dla zaworów wydechowych:
1 cylinder: 0,30 (ciężko wchodzi) i 0,25 (luźno ale 0,30 nie podchodzi)
2 cylinder: 0,30 (luźno wchodzi) i 0,30 (luźno wchodzi)
3 cylinder: 0,30 (luźno wchodzi) i 0,25 (luźno ale 0,30 nie podchodzi)
4 cylinder: 0,30 (ciężko wchodzi) i 0,30 (ciężko wchodzi)
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2015, 20:01 przez Spox5, łącznie zmieniany 4 razy.

rygoreg
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 22 sie 2014, 20:58
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer
Gender:

#37 Post autor: rygoreg »

Spox5 rozumiem, że skoro ukręciłeś śrubę to musiałeś ją wymienić :) w związku z tym mam pytanie, czy gwint śrub w pokrywie zaworów jest standardowy tzn. podpasuje zwykłą śrubę fi 6? Pytam, bo też będę chciał to zrobić, a śruby u mnie są mocno pordzewiałe więc ukręcić nie będzie trudno :(
Wymieniałeś uszczelkę na nową? jaki koszt?

tomtom
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 02 maja 2015, 23:56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Reda
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#38 Post autor: tomtom »

To jeszcze ja dorzucę cytaty z rozmów z ASO Opel w Poznaniu:

(Ja) Czy można u Państwa sprawdzić i ewentualnie wyregulować luzy zaworowe w Oplu Zafira B ...?
(ASO) Ale tu się nie sprawdza i nie reguluje.
(Ja) Ale mimo wszystko jakbym chciał to sprawdzić?
(ASO) To my tego nie robimy, zadzwoni Pan do Skody...

W drugim ASO gadka taka sama, tylko odesłali do Volkswagena.

Czytając posty tu i na lpg forum ludzie tego tematu nie bagatelizują. Więc skąd takie nastawienie w dedykowanym serwisie?
Garażu nie mam, ale powoli rozglądam się za większym parasolem i chyba sam to zrobię...
Chyba, że ktoś z forumowiczów na szybko ma namiar do sprawdzonego warsztatu w Poznaniu. Ja niestety przez 5 lat jeżdżeniem Pugeotem za każdym razem odwiedzałem innego mechanika...

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#39 Post autor: Piasek »

Spoko - norma. Mi we Włocławku też powiedzieli że w tym silniku nie przeprowadza się żadnej kontroli luzów zaworowych - pierwsze słyszą... :lol:
Olej dobrze wymieniają - na resztę rzeczy nie mam zamiaru do nich wstawiać auta.

tomtom
Świeżak
Posty: 14
Rejestracja: 02 maja 2015, 23:56
Imię: Tomek
Lokalizacja: Reda
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#40 Post autor: tomtom »

To ciągnę dalej temat.
Od tygodnia dzwonię do warsztatów w Poznaniu z pytaniem czy wykonają taką regulację. Oczywiście wszyscy mówią, że tego się nie robi. A jeżeli się uprę to mam dzwonić gdzie indziej. Jeden wspomniał o wymianie gniazd zaworowych na utwardzane (słyszał ktoś o takiej operacji?). No i nie obyło się bez opinii, że te silniki do LPG się nie nadają, że 20 kkm i będę szukał nowego samochodu. Wygląda na to, że ta nieszczęsna regulacja jest niemożliwa do wykonania, choćby się miało jak najszczersze chęci. Termin u gazownika mam na drugi tydzień czerwca więc robi się gorąco. Pytanie do użytkowników z Poznania: Czy ktokolwiek zna warsztat, co taką regulację wykonywał i sobie poradził?
... w sumie z powodu takiego oporu miejscowych może polećcie warsztat znajdujący się w tym kraju (jeżeli taki istnieje).

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#41 Post autor: Piasek »

Wobec powyższego wypadałoby oficjalnie jako forum Opla Zafiry wystosować pismo do GM Polska
General Motors Poland
Sp. z o.o.
ul. Wołoska 5
02-675 Warszawa
z prośba o udzielenie odpowiedzi czy producent przewiduje kontrolę luzów zaworowych w tym silniku czy jednak nie przewiduje i wszyscy którzy tutaj piszą (udowadniając empirycznie) że takiej regulacji ten silnik wymaga co jakiś czas, pie***ą głupoty :lol:

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#42 Post autor: cns80 »

tomtom pisze:Od tygodnia dzwonię do warsztatów w Poznaniu z pytaniem czy wykonają taką regulację.
Tu się nie robi regulacji tylko pomiar. jak wyniki pomiaru są niezadowalające to się wymienia pojedyncze popychacze (tzw. szklanki) i to na upartego można by nazwać regulacją ;)
Piasek pisze:z prośba o udzielenie odpowiedzi czy producent przewiduje kontrolę luzów zaworowych w tym silniku czy jednak nie przewiduje
Kontrolę luzów zaworowych masz chyba w instrukcji obsługi zalecaną po 150 tys km (piszę z pamięci więc mogę się mylić, bo bardzo dawno nie zaglądałem do tej książki - być może mi się uroiło). Tak czy siak nie ma to znaczenia, bo jeśli mi odpiszą że się nie kontroluje to mam stać i klaskać uszami na widok zbyt małych luzów ? :)
Obrazek

Awatar użytkownika
tOmki
Zafiromaniak
Posty: 536
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Słupsk
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NET

#43 Post autor: tOmki »

W TIS 2000 kiedyś chyba widziałem że podali 150tyś km, może się mylę.
ZB Obrazek
ZC Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#44 Post autor: Piasek »

Ja bym wystosował oficjalne zapytanie do GM a po jego otrzymaniu skonfrontował to co napisali z tym co twierdzą ASO

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#45 Post autor: cns80 »

Piasek pisze:Ja bym wystosował oficjalne zapytanie do GM a po jego otrzymaniu skonfrontował to co napisali z tym co twierdzą ASO
Ale jeśli obie strony napiszą że się nie kontroluje to co zrobisz ?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”