Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
rafalle pisze:2. Co się dzieje po wyczyszczeniu? turbo lepiej reaguje ?
Silnik lepiej chodzi: praca równiejsza, mniejsze lub brak drgań podczas przyspieszania, lepszy "dół" czyli lepszy ciąg od niższych obrotów. Oczywiście nie oczekiwaj cudu. Poza tym takie czyszczenie tego sensoru najlepiej połączyć z czyszczeniem EGR oraz przepustnicy. Takie wash & go. Wtedy na pewno będzie można zauważyć różnicę.
Sorry, ale chyba wyraziłem się nie precyzyjnie. Pytając czy jest sens to czyścić miałem na myśli kolektor. Bo czujnik boost sensor warto wyczyścić. Podaje on informację o ciśnieniu tam panującym, więc jeśli jest zabity na amen stwardniałą mazią to na pewno w jakimś stopniu fałszuje odczyt ciśnienia w kolektorze.
DD pisze:Pytając czy jest sens to czyścić miałem na myśli kolektor.
Na pewno tak, ale z tym jest na pewno więcej roboty. Wg mnie kolejność powinna być następująca:
- czyszczenie lub wymiana na nowy zaworu EGR + zaślepka, aby ograniczyć dostawanie się dodatkowego syfu,
- czyszczenie przepustnicy,
- czyszczenie boost sensora,
- jeśli to niezbyt skomplikowane to maksymalne wyczyszczenie kolektora, w którym na pewno jest sporo syfu...
-montaż wszystkich części.
tak jamo jak w DT/DTL.. ulokowany w tym samym miejscu.. pewnie nawet jest identyczny.
Ja swoj wyczyściłem z tej dwardej masy i juz troche km zrobiłem ale nie odpowiem czy lepiej chodzi... jakoś nie czuję zmiany
Bez ściągania egr'a nie ma szans go wyczyścić bo żaden klucz imbus nie wejdzie. Można w sumie zmienić tę śrubę na normalna i wtedy kluczem np oczkowym odkręcimy bez problemu
kaliope pisze:Bez ściągania egr'a nie ma szans go wyczyścić bo żaden klucz imbus nie wejdzie
Jeśli w DTH jest tak samo jak w DT to spokojnie wejdzie. Wystarczy kupić kupić taki prętowy w kształcie "L" i odpowiednio skrócić krótszą końcówkę żeby sie zmieściła między śrubkę a EGR.
kaliope pisze:Bez ściągania egr'a nie ma szans go wyczyścić bo żaden klucz imbus nie wejdzie. Można w sumie zmienić tę śrubę na normalna i wtedy kluczem np oczkowym odkręcimy bez problemu
A ja odkręcałem już po wymianie EGR. Minuta roboty, tylko trochę sposobem. Mam komplet bitów do wkrętarki. Kiedyś w OBI były na promocji malutkie wkrętarki z ogromną ilością bitów w ładnej aluminiowej walizeczce. Wybrałem odpowiedni bit i włożyłem go do tej śruby. Na wszelki wypadek podłożyłem szmatę. Na ten bit nałożyłem od góry regulowany klucz (chyba nazywa się on szwedzki)i mocno skręciłem. Jedno pociągnięcie i resztę odkręciłem już ręką.
W dth odkręcałem bez wyciągania egr (czyszczony 2 tyg wcześniej). Wystarczyła grzechotka z przedłużką. czujnik czyszczony razem z przepustnicą, więc mam już komplet;) Po przejechaniu ok. 10 km zaczęły falować wolne obroty, trochę to wyglądało na wypalanie DPF-a, więc dla pewności przegoniłem auto i wszystko jak na razie się ustabilizowało. Muszę powiedzieć, że efekt jest zadowalający - zniknęła "dziura" w okolicach 2000rpm, więc myślę że taką kompleksówkę należy wrzucić do czynności obsługowych.
Z tego co się doczytałem, to boost sensor jest odpowiedzialny również za testowanie EGR. Myślę, że na jałowych obrotach, w momencie otwarcia zaworu EGR ciśnienie powietrza w kolektorze się zwiększa, boost sensor wykrywa to zwiększone ciśnienie i komputer dostaje potwierdzenie otwarcia zaworu (Co by było gdyby EGR zasysał powietrze z filtra powietrza a nie z wydechu?).
Podejrzewam, że u mnie Boost Sensor jest uszkodzony, bo silnik nie ma mocy i się nie chce zbierać poniżej 2000 obr./min. Cewka EGR jak nowa, zawór działa idealnie. Zauważyłem, że auto dużo lepiej się zbiera przy niższych temperaturach na zewnątrz - poniżej 16° C.
Może komuś się udało rozebrać ten czujnik?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2011, 23:05 przez Calculus, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira 8v ogólnie ma to do siebie,że strasznie puchnie w wysokich temperaturach.
jak jest zimno to chodzi jak szatan,a jak upalnie no to mam wrażenie,że muli strasznie.
No tak, ale częściowy spadek mocy to normalne, klimatyzacja i gorzej schłodzone powietrze w IC dają o sobie znać. Ja ostatnio nie mogłem pod górkę wyjechać na 1 biegu. Czy ktoś założył taki czujnik nowy, nieoryginalny?
Boost Sensor wyczyszczony, wyglądał jak czopek wyjęty z d... i cały z g.... ! Miałem taki problem że przy ok 2100-2300 były przerwy w mocy i turbo upuszczało powietrze.Po czyszczeniu czujnika i egr problem znikł.Czyszczenie przy przebiegu 97000 (egr wymieniony przy 57000)Jeszcze pozostała przepustnica do wyczyszczenia
Witam. Czy w silniku 1.9 100KM jest ten czujnik BS. Raz zdazyl sie brak mocy przy = 2000. Tym bardziej interesuje mnie obecnosc filtra DPF. Poczytalem troche ale wiekszosc ma 120 lub 150 KM Zafirke posiadam od tygodnia i musze przerobic kilka tematow.