Niepoprawna praca silnika - Diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#256 Post autor: Mattai »

Ech ten upał, oczywiście ze hamulec :D Boogoo jak zwykle na stanowisku
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 14:48 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darkp1

#257 Post autor: darkp1 »

A ja mam koledzy taki problem. Jadąc ostatnio zosią czy to rafiego czy Zdzicha, zauważyłem że ich autka ciągną do przodu. U mnie natomiast przyśpieszenie nie jest tak dobre. Czasem jest problem z hamulcami (pedał hamulca robi się miękki i wpada w podłogę). Pomaga wyłączenie i włączenie silnika. Od czego zacząć?

boogoo

#258 Post autor: boogoo »

Co do hamulca to może ci pompka nie spręża płynu?Ale jak to połączyć z ponownym załączeniem silnika?Myślę,że to kwalifikuje się na nowy temat,bo ten dotyczy bardziej kultury jego pracy.... :D

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#259 Post autor: Mattai »

Poza tym u mnie też się to tak jak napisałem powyżej, vacuum.
Może z tymi hamulcami koledze się serwo rozlatuje, a jak tak jest to pewnie się błędy pojawią
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darkp1

#260 Post autor: darkp1 »

mattai, błędów nie ma żadnych prócz czasem wyskakującego czujnika wału.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#261 Post autor: Mattai »

No to masz odpowiedz...czas zmienić, im szybciej tym lepiej, później reset i powinno wszystko grać
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 19:58 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darkp1

#262 Post autor: darkp1 »

Czy czujnik wału może wpływać na słabe hamulce?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#263 Post autor: Mattai »

Przeanalizuj co napisałeś, mówisz o braku mocy i hamulcach. Sam wspominasz o pojawiającym się komunikacie o czujniku w sprawie silnika Wyjaśniłeś sam.
Kwestia hamulców to jak Boogoo pisał - osobny watek
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

darkp1

#264 Post autor: darkp1 »

A może być taka możliwość że pompka vacuum daje za małe ciśnienie, przez co zawór turbiny za mało się otwiera i skutkiem jest za małe ciśnienie doładowania?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#265 Post autor: Mattai »

Po pierwsze nie ciśnienie tylko podciśnienie, po drugie ja o tym pisałem troszkę wyżej. Zresztą aby ubiec Twoje kolejne pytanie, polecam lekturę tego wątku od początku. Wszystko jest
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#266 Post autor: Dziadek13 »

darkp1 pisze:A może być taka możliwość że pompka vacuum daje za małe ciśnienie, przez co zawór turbiny za mało się otwiera i skutkiem jest za małe ciśnienie doładowania?
Przypuszczam że wtedy było by spalanie stukowe,ale możesz sprawdzić metodą pompe vacum i nie tylko.

boogoo

#267 Post autor: boogoo »

Jeżeli słaba pompka,lub nie działa w ogóle ,to hamulec jest twardy i słabo hamuje.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#268 Post autor: Mattai »

... a przy okazji z silnikiem, dzieją się cuda :D
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 13:13 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Jarek

#269 Post autor: Jarek »

Wlałem w 1/3 BioEsteru z Orlenu i klekot ustał . Czy jeździ ktoś Zafirą na tym ?
Poprzednio miałem Astre 2.0 Di 82 Km i przez 3 lata wlewałem 50 % BioEsteru i było OK.
Do Zafiry bałem się wlać ale jednak na razie jest dobrze . BioEster smaruje pompę.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#270 Post autor: Mattai »

Ja z racji obaw o auto i problemy z udowadnianiem komukolwiek niedbalstwo (z producentów paliwa) tankuje tylko na BP - Ultimate, wiec raczej nie ma tego problemu, od czasu stabilizacji pracy silnika, czasem doleje STP do czyszczenia wtrysków.
Zastanawiam się - aplikuje raczej tylko zwykły STP - nie wiem jaka jest różnica w przypadku "koncentratu" który ostatnio widziałem na polce na stacji i w T...co

Co do kiedyś wspominanych wahnięć budą auta stwierdzam że chyba mam walnięty tylni uchwyt silnika. Motor wpada na jałowym w wibracje które jednak są płynne. Ponoć to element który jest odpowiedzialny za tłumienie momentu obrotowego.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 13:13 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”