[B]Problemy związane z bi-xenonami i kontrolką AFL
Stawiam na to, że owa kontrolka informuje o sprawdzeniu układu poziomowania oraz kalibracji reflektorów, które to dwa procesy prawdopodobnie odbywają się niezależnie od odpalenia jarzników* lamp wyładowczych w nich zamontowanych.
Gdyby miała ona coś wspólnego z poziomowaniem do danego położenia roboczego wynikającego z aktualnego obciążenia auta to świeciłaby się także podczas korekty ustawienia reflektów po zmianie obciążenia auta, t.j. po wsiadaniu/wysiadaniu pasażeraów tylnej kanapy).
potwierdza to także informacja marrybusa, który Op-comem zdiagnozował błąd dotyczący układu kalibracji i któremu to kontrolka się nie świeci po przekręceniu kluczyka.
*jarznik jest elementem lampy wyładowczej, której to przykładem jest xenon/bi-xenon;
żarnik to włókno żarowe (najczęściej wolframowe) stanowiące element tradycyjnej żarówki.
Sam do dzisiaj nie rozróżniałem tych pojęć
Gdyby miała ona coś wspólnego z poziomowaniem do danego położenia roboczego wynikającego z aktualnego obciążenia auta to świeciłaby się także podczas korekty ustawienia reflektów po zmianie obciążenia auta, t.j. po wsiadaniu/wysiadaniu pasażeraów tylnej kanapy).
potwierdza to także informacja marrybusa, który Op-comem zdiagnozował błąd dotyczący układu kalibracji i któremu to kontrolka się nie świeci po przekręceniu kluczyka.
*jarznik jest elementem lampy wyładowczej, której to przykładem jest xenon/bi-xenon;
żarnik to włókno żarowe (najczęściej wolframowe) stanowiące element tradycyjnej żarówki.
Sam do dzisiaj nie rozróżniałem tych pojęć
Najlepiej wykasuj błąd ::zrób kalibracje CIM - a przez skręcenie maksymalnie kierownicy w prawo i lewo najlepiej powtórz tą czynność 2 razy, jak nie ustąpi to poszukaj na forum . Jest akcja serwisowa CIM-u dla ,,ZB" , możesz mieć poluzowaną obejme lub będzie nadawał sie do wymiany. Dzwoń do opla i sie pytaj ,,mój obejmuje ,,marrybus pisze:może ktoś pomóc dokładnie rozszyfrować występujące u mnie kody błędów? mój op-com nie potrafi ich rozszyfrować.
B1001-42 Brak kalibracji Ukladu Kontroli Elektronicznej (ECU) (znalezione na forum vectry)
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 12:55 przez damiandd2, łącznie zmieniany 1 raz.
Prawde mówiąc też zaczynam myśleć że to coś z tą akcją serwisową CIM.
Jak byłem na przeglądzie w ASO (w Olsztynie) przed kupnem to gość powiedział o tej akcji i że odrazu to zrobią. Może po akcji nie pokalibrowali wszystkiego jak trzeba.
Niestety niemoge błędów pokasować bo natychmiast wracają.
Potestuje jeszcze - spróbuje z tą kalibracją CIM jeszcze
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 22:53 ]
Udało mi się w końcu znaleźć czas żeby spokojnie spróbować pozbyć się tych błedów.
Zrobiłem kalibracje CIMa, sprawdziłem czy lampka kontrolna nie jest nie jest spalona - po wybraniu odpowiedniego testu - zaświeciła się.
Niestety błędy zostały. Na szczęście nie wpływają w żaden sposób na jazde - po uruchomieniu silnika lampy kalibrują się (kontrolka nie zapala się przy zapłonie)
Rozmawiałem (telefonicznie) z ASO jak wygląda proces akcji serwisowej CIMu, tylko zakładaja obejme - żadnych kabelków nie odpinają. Więc teoretycznie nie powinni nic zepsuć jak to robili.
Jak byłem na przeglądzie w ASO (w Olsztynie) przed kupnem to gość powiedział o tej akcji i że odrazu to zrobią. Może po akcji nie pokalibrowali wszystkiego jak trzeba.
Niestety niemoge błędów pokasować bo natychmiast wracają.
Potestuje jeszcze - spróbuje z tą kalibracją CIM jeszcze
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 22:53 ]
Udało mi się w końcu znaleźć czas żeby spokojnie spróbować pozbyć się tych błedów.
Zrobiłem kalibracje CIMa, sprawdziłem czy lampka kontrolna nie jest nie jest spalona - po wybraniu odpowiedniego testu - zaświeciła się.
Niestety błędy zostały. Na szczęście nie wpływają w żaden sposób na jazde - po uruchomieniu silnika lampy kalibrują się (kontrolka nie zapala się przy zapłonie)
Rozmawiałem (telefonicznie) z ASO jak wygląda proces akcji serwisowej CIMu, tylko zakładaja obejme - żadnych kabelków nie odpinają. Więc teoretycznie nie powinni nic zepsuć jak to robili.
Spotkal sie ktos z takimi bledami?
B1000 - <Nieznany kod błędu>
(3A) - Nie występuje
U1113 - <Nieznany kod błędu>
(00) - Obecny
U mnie probelm ojawia sie calkowitym brakiem poziomowania i migajaca kontrolka afl. Opis sytuacji:
Auto kupilem juz z nie swiecaca lampa prawa, po otwarciu okazalo sie ze drucik idacy do wnetrza zarnika jest zlamany. Kupilem zarnik d1s philipsa, szybka podmianka i dalej lipa. Wyjalem 2 lampe i przelozylem przetwornice, lampa zastartowala bez problemu (nie zwrocilem tylko uwagi na poziomowanie - w tej dzialajacej na poczatku bylo ok). Uszkodzona przetwornice otwarlem, wymylem IPA, pojezdzilem po niej troche dremelem, poczym wysuszylem z alkoholu i zlozylem. Zamontowalem do lampy i efekt jest taki ze lampa zaczela swiecic, ale poziomowanie nie dziala teraz w obu lamach Ktos sie orientuje czy po demontazu lamp trzeba to jakos kalibrowac? Jesli tak to jak? Bledow skasowac sie nie da, tj. po kasowaniu pojawiaja sie na nowo. Ciagle mruga kontrolka afl. OC w ogole nie pokazuje danych na prawej lampie (napiecie itd). Czy mozliwe jest ze uszkodzona przetwornica (przypuszczalnie bo wczesnie byla martwa) lampy prawej moze powodowac ze lewa tez nie bedzie sie poziomowac?
B1000 - <Nieznany kod błędu>
(3A) - Nie występuje
U1113 - <Nieznany kod błędu>
(00) - Obecny
U mnie probelm ojawia sie calkowitym brakiem poziomowania i migajaca kontrolka afl. Opis sytuacji:
Auto kupilem juz z nie swiecaca lampa prawa, po otwarciu okazalo sie ze drucik idacy do wnetrza zarnika jest zlamany. Kupilem zarnik d1s philipsa, szybka podmianka i dalej lipa. Wyjalem 2 lampe i przelozylem przetwornice, lampa zastartowala bez problemu (nie zwrocilem tylko uwagi na poziomowanie - w tej dzialajacej na poczatku bylo ok). Uszkodzona przetwornice otwarlem, wymylem IPA, pojezdzilem po niej troche dremelem, poczym wysuszylem z alkoholu i zlozylem. Zamontowalem do lampy i efekt jest taki ze lampa zaczela swiecic, ale poziomowanie nie dziala teraz w obu lamach Ktos sie orientuje czy po demontazu lamp trzeba to jakos kalibrowac? Jesli tak to jak? Bledow skasowac sie nie da, tj. po kasowaniu pojawiaja sie na nowo. Ciagle mruga kontrolka afl. OC w ogole nie pokazuje danych na prawej lampie (napiecie itd). Czy mozliwe jest ze uszkodzona przetwornica (przypuszczalnie bo wczesnie byla martwa) lampy prawej moze powodowac ze lewa tez nie bedzie sie poziomowac?
Nie, nic sie nie dzieje podczas wlacznia, przed demontazem lewa lampa poziomowala, teraz stoi jak zamurowana. Kontrlka afl miga non stop, probowalem z procedurka zmiany UK/PL, tez nic. Chyba trzeba bedzie zas zrzucic zderzkak, odpiac prawa lampe i zobaczyc czy lewa bedzie hulac, poczym przelozyc przetwornice z lewej do prawej i zobaczyc czy prawa bedzie poziomowac, jezeli tak, to znaczy ze przetwornica nie domaga, bo ona chyba daje cale napiecie do systemu.
Trzeba zdejmować zderzak,w warunkach serwisowych ponad godzina.Grisza75 pisze:a ja mam inne pytanie dotyczące wymiany żarników D1S: czy ktoś z Was wymieniał żarniki samodzielnie? Dużo z tym roboty, czy lepiej się nie paprać i oddać do warsztatu? (za ciepło na dworze nie jest na zabawy przy samochodzie )
Pozdrawiam