hmmm....to nie może pochodzić z legalnego źródła...Jacek_Do pisze:A do mnie dotarł dzisiaj nowy EGR kupiony na aledrogo za całe 99,00zł
[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
Nie wiem czy z legalnego, gość wywysłal z angli.kaliope pisze:hmmm....to nie może pochodzić z legalnego źródła...
Z tego co z nim pisałem to kupił pięć sztuk w hurtowni w GB bo wychodziło sporo taniej.
Jeden wziął dla siebie a cztery sprzedał, podobno nie dołożył do interesu.
Choć wcześniej myślał że jak sprzeda cztery to piąty wyjdzie go gratis.
Pozostałe poszły między 270 a 285zł, co i tak jest tanio.
Jak widać trzeba przeglądać allegro, bo warto.
P.S.
Co prawda jeszcze go nie zakładałem, ale na krótko działa jak należy.
Dzisiaj również przyszło do mie CB radio Cobra 19 DX IV z Hustlerem w cenie niewiele przekraczającej cenę anteny. Już je sprawdziłem i działa jak należy.
Miał Jacek_Do szczęście i trzeba się trzymać tego, co podkreślił
Sam czasami sprzedaje na alledrogo używane rzeczy w tak niskich cenach, że się sobie dziwię. No ale to platforma prawdziwych okazji (no ale też niestety prawdziwych wtop )
Ja bym się mocno zastanowił nad zakupem w takiej cenie w obawie przed bublem, ale skoro na krótko działa i zapewne działać będzie po zamontowaniu, to git.Jacek_Do pisze:Jak widać trzeba przeglądać allegro, bo warto.
Sam czasami sprzedaje na alledrogo używane rzeczy w tak niskich cenach, że się sobie dziwię. No ale to platforma prawdziwych okazji (no ale też niestety prawdziwych wtop )
podlaczaja przy mnie komputer pokazuje jakie sa i kasuja te bledycruyf pisze:stefanis,
Czy sam sprawdzasz błędy czy ktoś Ci tylko mówi jakie wyskoczyły? Czy to wszystkie jakie Ci są znane?
Jaki EGR kupiłeś (jakiej firmy, gdzie)? Sam kupowałeś czy znajomi mechanicy?
U mnie po zakupie było podobnie, nie mogłem się pozbyć błędu EGRa ale po wymianie na nowy (kupiony na all... , Pierbourga) mam święty spokój (co prawda najechane dopiero 10kkm ale już 10 miesięcy latam "bezboleśnie").
EDIT
Aha, żadnych blaszek nie mam założonych (wiszą w garażu, zastanawiam się teraz po co je kupowałem ) a auto lata jak żyleta
egr byl kupiony przez nich dwa razy w intecars
zona jezdzi do pracy codziennie 25km w jedna strone i teraz sie jej nie zapala
- browar340
- Bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 04 kwie 2010, 08:06
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Żywiec
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dzięki za odpis,czytam już 3 dni o czyszczeniu egr i nie wiem jak się do tego zabrać , nie wiem czy znów coś nie zepsuję .Mam kilka pytań :
- Jak go wyciągnę mogę wszystko rozkręcić czy mam czego coś nie ruszać ?
-Czy coś w środku może wypaść i później jest problem ze złożeniem ? (tzn.jakieś podkładki, sprężynki, bolce itp.)
I tak na koniec to na co mam uważać
- Jak go wyciągnę mogę wszystko rozkręcić czy mam czego coś nie ruszać ?
-Czy coś w środku może wypaść i później jest problem ze złożeniem ? (tzn.jakieś podkładki, sprężynki, bolce itp.)
I tak na koniec to na co mam uważać
musiałbym od nowa wszystko pisać. Przeczytaj dokładnie te turiale. Jest tam masa cennych uwag. Też się bałem pierwszy raz. A teraz to rutyna.browar340 pisze:Dzięki za odpis,czytam już 3 dni o czyszczeniu egr i nie wiem jak się do tego zabrać , nie wiem czy znów coś nie zepsuję .Mam kilka pytań :
- Jak go wyciągnę mogę wszystko rozkręcić czy mam czego coś nie ruszać ?
-Czy coś w środku może wypaść i później jest problem ze złożeniem ? (tzn.jakieś podkładki, sprężynki, bolce itp.)
I tak na koniec to na co mam uważać
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1308
Przede wszystkim usupełnij opis pod awatrem. Jaki masz motor? Rozbiórka egr trochę sie różni w 120dt i dth. Kolega Marki pokazuje tutoriala dth, ja i inni dla dt
1. Czyli masz silnik z19dt. Wpisz pod awatar.
2. Wiec prześledź dokładnie mój tutorial bo mam ten sam silnik.
3. Tak. Od tego karbowanego kolana zacznij. Z dwóch stron po 2x6 imbus. Czyli odkręcisz 4 śruby. i kolano w ręku. Z obudwu stron wyleci ci blaszana uszczelka. uważaj.
4. [ Dodano: Wto Cze 14, 2011 13:30 ]
5. Nie wiem co to za gwintowana śruba wystaje w tym żółtym kółeczku co narysowałeś. Ktoś coś kombinował. Tak jakby on wchodziła w to kolano od strony przepustnicy zamiast imubsa.
6. Czyli tak:
Uploaded with ImageShack.us
a. Najpierw wykreć to karbowane kolano.
b. potem wykreć 2-wie czerwone śruby od kolana dochodzącego do przepustnicy, wyciąg na siłę to kolano i odegnij je na bok żeby nie przeszkadzało.
c . Wykreć trzy zielone śruby (imbus 6), i przepsutnica w reku. znów wyleci uszczelka przy kolektorze. Wypnij wiązke na spodzie przepustnicy.
d. wykreć 3 śruby białe i egr odejdzie od bloku silnika. Uważaj wypadnie mocowanie pokrywy(taka blacha). Egr wtedy bedzie wisiał na rurze dochodzącej do niej od spodu. I albo starasz sie wykrecic tę rurę przy samym egr, albo niżej przy chłodnicy spalin, odkręcając opaskę. Jeżeli odkrecisz z tą rura (łatwiej odkręcić, ale gorzej skręcić.) to wymijesz egr wraz z tą rurą co widać na tym obrazku:
http://imageshack.us/photo/my-images/191/img0004ac.jpg/
na tym obrazku widać też, że ja odkręciłem egr nie tylko wraz z ta rurą od spodu, ale wraz też z tym kolanem karbowanym o które pytałeś. Tak też możesz. Czyli ja to kolano odkręciełm tylko od strony przepustnicy.
e. Jak będziesz skrecał to nie skręcaj od razu wszystkich śrub po potem trudno dopasować pewne kąty rur...zwłąszcza tej od spodu. Zrób leki luz, pochwytaj to co trzeba i potem na gotowo skręć.
2. Wiec prześledź dokładnie mój tutorial bo mam ten sam silnik.
3. Tak. Od tego karbowanego kolana zacznij. Z dwóch stron po 2x6 imbus. Czyli odkręcisz 4 śruby. i kolano w ręku. Z obudwu stron wyleci ci blaszana uszczelka. uważaj.
4. [ Dodano: Wto Cze 14, 2011 13:30 ]
miałeś na myśli wyprowadza....a wprowadza do przepustnicyMarki pisze:To jest przewód,który doprowadza spaliny do zaworu EGR.
5. Nie wiem co to za gwintowana śruba wystaje w tym żółtym kółeczku co narysowałeś. Ktoś coś kombinował. Tak jakby on wchodziła w to kolano od strony przepustnicy zamiast imubsa.
6. Czyli tak:
Uploaded with ImageShack.us
a. Najpierw wykreć to karbowane kolano.
b. potem wykreć 2-wie czerwone śruby od kolana dochodzącego do przepustnicy, wyciąg na siłę to kolano i odegnij je na bok żeby nie przeszkadzało.
c . Wykreć trzy zielone śruby (imbus 6), i przepsutnica w reku. znów wyleci uszczelka przy kolektorze. Wypnij wiązke na spodzie przepustnicy.
d. wykreć 3 śruby białe i egr odejdzie od bloku silnika. Uważaj wypadnie mocowanie pokrywy(taka blacha). Egr wtedy bedzie wisiał na rurze dochodzącej do niej od spodu. I albo starasz sie wykrecic tę rurę przy samym egr, albo niżej przy chłodnicy spalin, odkręcając opaskę. Jeżeli odkrecisz z tą rura (łatwiej odkręcić, ale gorzej skręcić.) to wymijesz egr wraz z tą rurą co widać na tym obrazku:
http://imageshack.us/photo/my-images/191/img0004ac.jpg/
na tym obrazku widać też, że ja odkręciłem egr nie tylko wraz z ta rurą od spodu, ale wraz też z tym kolanem karbowanym o które pytałeś. Tak też możesz. Czyli ja to kolano odkręciełm tylko od strony przepustnicy.
e. Jak będziesz skrecał to nie skręcaj od razu wszystkich śrub po potem trudno dopasować pewne kąty rur...zwłąszcza tej od spodu. Zrób leki luz, pochwytaj to co trzeba i potem na gotowo skręć.
Raczej nie było tu kombinacji, u mnie też tak jest: karbowane kolanko przykręcone jest do EGRa dwoma śrubami na imbus, a do przepustnicy śrubą z takim właśnie gwintowanym przedłużeniem oraz drugą śrubą 13-tką.kaliope pisze: 5. Nie wiem co to za gwintowana śruba wystaje w tym żółtym kółeczku co narysowałeś. Ktoś coś kombinował.
Ja zawsze używane przy tych pracach klucze wiążę na sznureczku (szpagacie) na wypadek wymsknięcia się z ręki, a blaszane uszczelki (zwłaszcza tę dolną półkolistą) na nitce, którą później zrywam.